• emzerus

Vi som försökt 10 månader

Leonas skrev 2015-10-22 19:43:44 följande:

Mens idag för mig. Förra perioden var på 40 dagar o denna period på 30 dagar. Time:at så kom Natural Cycles Plan (termometern) och några ägglossningstest med posten. Så då provar jag det nu då. Vården har inte hört av sig ännu när vi får komma o starta nån form av utredning. Så hemmatesting fortsätter. Blä vad trist det är alltså.. Men, men. I övrigt börjar vi må bättre än tidigare. Relationen går bra, vi börjar komma in i våra nya jobb o allt sånt känns bra. Vi båda äter nu vitaminer o mineraler o vi ska se över hälsan o motion mer nu också. J*vla balans ;) Kram på er!

Tråk med mens :( men skönt att cykeln kortat ner lite iaf!! Jobbigt att det ska ta sån tid att få hjälp....hoppas att ni får starta upp en utredning snart eller att ni inte ens behöver det såklart utan att Ältest mm kanske ger er den hjälp ni behöver! <3

Låter bra att ni mår bra iaf o att relationen känns bra! Att försöka så här länge som vi alla gjort utan att lyckas kan lätt tära på en relation så det är viktigt att inte glömma bort varandra o vårda relationen mitt uppe i allt annat!
    Kram <3
  • emzerus

Äl+15 idag o ingen mens än o gravtestet igår morse var i stort sett blankt (negativt) :( Men jag känner mig verkligen gravid men gissar att det är mest inbillning :( Har riktigt svullna o ömma bröst o imorse vaknade jag med ett rejält illamående som fortfarande sitter i o har molvärk i både mage o ländrygg...

Tycker det är riktigt skumt att jag anat ett svagt plus på flera cbtester i veckan men att det liksom inte blivit nåt med det. Kan flera tester visa sk "spökstreck"? Jag har aldrig varit med om att ett test visar nåt svagt om det sen inet blivit nåt...men har ju läst om många som säger att cb kan ge "spökstreck"... hmm...

• emzerus

Strax efter jag skrev senaste inlägget tog jag ett nytt gravtest o fick detta :

Eftersom jag fick negativt igår morse så drack jag ett par glas vin igår kväll på festen jag var på, åt även salami o brieost :( Idag tog jag en ipren mot huvudvärken... men gjorde ju allt detta i tron att jag inte var gravid :(

Nu har jag börjat med progesteron iaf o hoppas att det gör susen för oss denna gång <3

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-10-25 14:34:36 följande:
    Wow Grattis! Så kul! Är nog ingen fara med vinet och det andra, de flesta som inte har svårt att få barn lever ju helt som vanligt och äter och dricker därefter en bit in i graviditeten innan de inser att mensen är sen. Håller alla tummar för dig!
    Tack <3 Har sökt lite på det nu o tror egentligen inte heller att det borde vara nån fara, är ju som du säger också. Många lever ju som vanligt o både äter o dricker sånt man inet ska innan man vet att man är gravid vilket kan dröja flera veckor i vissa fall.

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-25 15:58:04 följande:
    Åh grattis! Nu hoppas vi det går vägen <3!!
    Tack vännen <3 Håll tummarna hårt för oss är du gullig!!
  • emzerus
    WhiteRose skrev 2015-10-26 14:17:07 följande:

Har snart gått 1 år och 3 månader sedan jag slutade med p-piller, dvs. 15 månader. Under dessa 15 månader har jag haft mens 9 ggr. Trots att jag fick beskedet "väldigt mild PCO" av en privat gyn för ett par månader sedan, känns ju inte detta helt normalt.

I slutet av november ska vi till en fertilitsklinik, och där hoppas jag att vi kan få någon hjälp. Jag känner att det är något som inte helt stämmer, även om mina blodprover och hormonvärden ser helt normala ut.

Bara lite tankar såhär en måndag.. Kram på er <3

Hoppas att ni får lite hjälp då!! <3 Kram!
    lillskrutten skrev 2015-10-27 13:07:48 följande:

Snacka om att alla känslor ligger utanpå kroppen under en sån här resa. Fick nyss samtal från kvinnokliniken och vi är inbokade för provtagning och läkarbesök. Jag fick lov att fråga henne om det innebär att vi gör en utredning. Ja svarade hon med ett skratt. ;) I början av december har vi läkarbesöket. Tyvärr kan jag inte ta ägglossningsprov pga att jag äter Provera men bra att kolla det som går. Jag är helt skakis och konstigt nog lycklig efter samtalet.

Va skönt för er att strata en utredning där ni förhoppningsvis får lite svar o kan få hjälp vidare! <3
    Nenna9 skrev 2015-10-27 15:44:30 följande:

Och om jag hade tur nu då! De hade fått ett återbud imorgon FM så blir redan då!

Åh va skönt vännen, då blir det förhoppningsvis operation snart också! Lycka till imorgon <3

• emzerus

Jag fattar verkligen ingenting!!! I söndags på äl+15 fick jag ju ett positivt gravtest på förmiddagen... igår kväll på äl+16 testade jag med ett till test o var helt blankt- toknegativt! Hade ändå lite lite hopp kvar att det kanske var för lite hcg på kvällen eftersom det första positiva vart på förmiddagen. Men imorse tog jag ännu ett test som också är negativt :( Är så jävla arg o ledsen nu!! Varför vill inget gå vägen för oss för??!

Slutade med progestronet nu så får se när blödningen kommer igång...:(

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-28 13:30:39 följande:

Här gick det bara fint hos läkaren och nu väntar vi in operationstid!

Härligt! <3
  • emzerus

Hur går det för er här inne?

jag trodde jag blödigt färdigt efter missfallet o har inväntat ÄL men ihelgen började jag få bruna flytningar som idag övergick i blödning igen...när jag kom hem från jobbet så kom det en stor klump på drygt 5 cm. usch va läskigt det var/kändes :(

Ringde till kvinnokliniken imorse pga bruna flytningarna o att jag hade ont i magen o fick tid imorgon hos den läkare som gjort vår missfallsutredning. Vill dels kolla upp vad som händer med mig just nu, om det var rester kvar efter missfallet eller om det är nå annat. Sen har jag en massa frågor till henne hur vi går vidare om det aldrig går för oss på egen hand.

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-11-09 16:53:20 följande:

Va jobbigt att det inte vill sluta att blöda, känner igen det från när jag fick mitt x (inte för att jag tror att du råkat ut för det) och kommer ihåg hur jobbigt det var :( hoppas läkartiden går bra och att du får svar på dina frågor.

Här händer inte mkt, bara mens som vanligt. Väntar och väntar tills vi får sätta igång med ivf och försöker att ha tålamod och njuta av just nu. Men svårt när jag längtar.

När du hade ditt x hade du positiva gravtest då eller vart de också negativa? Jag är faktiskt orolig för det :( men mina test vart ju negativa rätt fort... har lite ont till o från i magen men borde jag inet ha jätteont om det är ett x?

Hur upplevde du det?

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader