• emzerus

Vi som försökt 10 månader

Nenna9 skrev 2016-01-27 20:46:31 följande:
    Hur är det med dig annars vännen <3?
    Jodå vi kämpar på här...har varit lite jobbigt sista tiden. Dels på jobbet sen med denna bebisverkstad som liksom aldrig vill fungera :( vart gravid förra månaden men fick missfall (eller om det var en kemisk graviditet, för avslutades precis när mensen skulle kommit) Fick plus några dagar innan. Känner mig så nedslagen o tankarna "är vi ett av dom paren som aldrig kommer få egna barn?" smyger sig på :( 

Har tid på kvinnokliniken 8 februari o då ska vi diskutera vad för alternativ vi har OM det aldrig fungerar för oss på egen hand. det är jag som ville ha detta samtal för att veta om tex ivf ens är ett alternativ för oss. För gravida lyckas vi bli men desto svårare att behålla graviditeten. haft 6 tidiga missfall sen september 2014. 

Äter ju Levaxin för att jag har haft sköldkörtelcancer o opererat bort hela sköldkörteln o har svårt att hitta rätt dos där....i början av januari fick jag provsvar o då lår mitt tshvärde skyhögt o hade väl gjort sen oktober. hade tsh 14!!! Så det är ju inte så bra... men har höjt min dos nu så hoppas att värdet är bättre snart igen! 

Äter du Levaxin nu? Gick op bra, ingen påverkan på stämbandet? 
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-01-29 21:46:24 följande:
    Usch så jobbigt att tänka så vännen. Hoppas så att det blir bättre snart. Skönt att ni har tid snart ändå för att diskutera alternativen. Någon förklaring tycker man ju att det borde finnas när det hela tiden upprepar sig. Måste vara så psykiskt påfrestande, känner verkligen med dig.
    Operationen gick jättebra, inga påverkningar på stämbanden. Ända jag har känt att nacken vart lite stel samt att jag kände lite halsont när man sväljer. Men allt det har blivit så mycket bättre och känns otroligt bea efter så här kort tid. Jag äter en tablett (100 mikrogram) levaxin nu, samma dos som innan operationen. När jag lämnade sjukhuset dagen efter operation så var värdena helt normala. Har återbesök 26 februari så får se då om de behöver justera någonting.
    Har också förstått att det kan vara svårt att hitta rätt dos. Har du haft så flera ggr eller är det nu sista tiden som dina värden ändrats?
    Kram
    Ja det ska bli skönt att träffa läkaren o diskutera våra alternativ o ställa alla frågor man kommit på sista tiden. Hoppas även få göra ett vul för att se så att allt ser okej ut efter förar månadens tidiga missfall....tyckte att jag blödde så lite då... 

Min nacke var också stel efter operation...man ligger ju tydligen extremt bakåtlutat med huvudet så det är ju inte så konstigt :) 

Jag har legat väldigt lågt i tshvärdet sen juli2013 o har gradvist sänkt dosen sen dess.... i början av oktober hade jag 0,08 i tsh så sänkte då levaxindosen från 100 till 75 men då fick jag tsh 14 som jag hade i av januari. Så nu äter jag 100 igen o ska ta nya prover 28 februari. 
    Hoppas att det ser bättre ut då! men jag tyckte att jag mådde som bäst när jag åt 175 mg men läkaren tyckte inte mina värden var bra då... 

Kram!
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-02-06 23:10:43 följande:

Var lite kaxig denna månaden o skulle köra utan ägglossningstest, vi sexande där jag brukar ha ägglossning. Kissade bara för att på ett test idag, glad gubbe. Shit måste sexa. Tror jag fortsätter med ägglossningstester ;)

På tal om annat så blir det zonterapi på torsdag, längtar :)

vad är zonterapi för något? Vilka utför det?

jag läste lite om akupunktur o att vissa går på det innan ivf och/eller för "behandling" mot barnlöshet. Hittar inget där jag bor men däremot i stockholm.... har ca 10 mil till Stockholm så funderar på om det kan vara värt att testa kanske...

Imorgon ska jag till kvinnokliniken iaf o diskutera våra alternativ. Känner mig nervös inför det mötet :( Är rädd för att de ska säga att vi får fortsätta o kämpa på själva bara, att det inte finns nå hjälp för oss att få :(
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-08 00:21:24 följande:
    Lycka till imorgon, håller tummarna <3
    Tack <3
    Var på kvinnokliniken idag o pratade om våra alternativ. ..och vi har inga alternativ annat än att kämpa på :( Ivf får vi endast hjälp med när vi inte blivit gravida på ett år. Och eftersom vi blir gravida ganska lätt men inte lyckas behålla så är det inget alternativ. Frågade om vi kunde få testa att ta progesteron o trombyl efter ägglossning o det tyckte hon att vi kunde testa. Är på äl+9 idag så hon tyckte jag skulle börja i nästa cykel. Men sen gjorde hon ett vul o tyckte att livmoderslemhinnan var lite tunn. Den var på 5 mm o borde vara ca 7mm tyckte hon... så jag började med progesteron o trombyl iaf idag. Anledningen till varför jag skulle vänta enligt henne var för att jag skulle känna att jag började m det direkt. Men jag tänker att det kanske kan hinna göra nån skillnad iaf!! 

Jag vill bara att det ska funka nån gång...är så frustrerande! känns så orättvist :(
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2016-02-09 07:21:45 följande:
    Har inte hängt med på hela din historia men vill bara säga att jag har en kompis som fick fyra MF tätt. De hann aldrig riktigt utreda mellan när hon blev gravid femte gången men då fick hon börja med samma som dig och nu har de sin bebis. Håller tummarna!
    Åh tack för en solskenshistoria <3 Hoppas ju så innerligt att det ska bli vår tur snart! Det är dags för oss alla i denna tråd nu tycker jag, har vi verkligen kämpat länge nog!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-08 21:48:31 följande:
    Förstår att det måste vara jättejobbigt vännen:(. Men ändå så tycker jag det låter bra att du redan får äta progesteron och trombyl nu. Antar att det ska göra hinnan tjockare så att det fäster bättre? Det kommer att lyckas ska du se, förr eller senare! Stor kram
    progestronet sla hjälpa till att bygga upp slemhinnan o liksom stödja en ev befruktning/graviditet... Trombylen är blodförtunnande som jag tar ifall blodet koagulerar o bildar små proppar. Inget prov har visat på att mitt blod skulle göra det men tar de utifall att iaf... 

Visst är det ändå bra att ändå göra nåt o får hoppas på det bästa! 
    tack för ditt stöd iaf vännen <3
  • emzerus
    Äl+18 idag o ingen mens. Fick negativt gravtest igår morse så slutade med Lutinus vagitorier ifall det var pga dom mensen inte kom. Men ingen mens idag heller o nu på fm tog jag ett test o tycker mig möjligen kunna se ett svagt streck... men kan lika gärna vara inbillning. Tidigare gånger jag varit gravid har jag alltid plussat innan bim på äl+10 eller äl+11...så detta känns sjukt skumt. 

Antar att progestronet kanske kan skjuta på mensen men ändå finns ju där ett litet litet hopp.....så dumt säkert! :( 
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-17 16:46:59 följande:

Hoppas, hoppas <3!!!

Hoppas så jag med <3 men förnuftet säger att mensen säkert är sen pga progesteron ett. Men hjärtat säger att det kanske finns nåt därinne trots allt <3

Känner jag mig själv rätt så tar jag kig ett test imorgon bitti igen.

Har fått molvärk idag o mår väldigt illa...kan ju bero både på mens o graviditet. ..

Håll gärna tummarna för mig!

Hur är det med dig?

Kram!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-21 16:06:15 följande:

Hoppas ni har en härlig helg allesammans! Känns som vi delar både glädje och sorg i den här tråden och idag vill jag dela med mig av min glädje för vi förlovade oss igår! Jag är sååå glad och livet känns underbart! Har också börjat använda cb digitala ältester igen (första försök nu efter uppehåll på 3 mån). De rosa som jag haft förut var slut så köpte de lila som visar hög samt maximal fertilitet. Har ingen aning om det är en ren tillfällighet men innan jag fick medicin och opererade sköldkörteln så hade jag äl redan dag 8 ibland. Idag är jag på dag 12 och imorse så fick jag blinkande gubbe så äl kommer ske om några dagar. Kroppen över lag jobbade ju för fort innan så kanske därför äl var så tidig då också? Ingen aning men känns så bra att kroppen är igång så snabbt. Nu blir det lite extra mys här hemma kommande dagar:). Känns som jag fått så mycket ny energi och är så lycklig och tacksam för allt. Nu kör vi;)!

Men åh va roligt vännen! Stort GRATTIS till er förlovning <3 perfekt tajming att ÄL är på intågande också ;) 

Blev så härligt glad av ditt inlägg, en sån glädje o positivitet inför framtiden! Underbart att läsa <3 

Stor KRAM!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-21 19:25:53 följande:
    Har du testat något mer? Kram <3
    Fick flera svaga positiva gravtest (cb plus) men mensen kom i fredags så det var inget. Tycker att clearblues tester har börjat visa svaga plus när det säkert inte ens är något, riktigt surt tycker jag :( 

Men men, nya tag igen då! Får hoppas att det kan bli vår tur nån gång iaf!

Kram! <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader