Vi som försökt 10 månader
Hur går det för er tjejer? Hoppas ni haft en bra jul trots allt kämpande. Snart nytt år med nya möjligheter. Kram!
Nytt år o nya möjligheter låter bra :)
Är allt bra med dig?
Kram!
Hur går det för er tjejer? Hoppas ni haft en bra jul trots allt kämpande. Snart nytt år med nya möjligheter. Kram!
I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.
Om killen hade bra spermier o andra tester under fertils utredningen tjänar de då något till att han äter zink eller folsyra? Tänkte på om jag ska propsa på honom vitaminerna iaf.
Äntligen så kom blödningen igång igår. Idag fick jag brev från läkaren om blodprovet. Det visar att jag inte haft äl i dec. Ska lämna samma prov denna cykel. Visar det ingen äl blir det ultraljud på äggstockarna och börja med Pergotime som kickar igång äl förhoppningsvis.
Känns som att vi tagit nästa steg på denna långa resa.
Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3
Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.
Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.
Idag var vi på vårt återbesök efter utredningen. Har fått ligga lite på vänt eftersom jag skulle opereras. Allt ser bra ut för både mig och sambon och vi har ju blivit gravida förut så läkaren tror absolut att vi kommer lyckas snart igen, och så är också våran tro. Hans prover var jättebra och min äggreserv och andra prover likaså så det känns väldigt skönt och gör att vi slappnar av mera nu när vi fått svar. Vi har ju inte riktigt försökt så länge men med tanke på omständigheterna som gjorde att vi fick göra utredningen så är det med facit i hand sååå bra att vi gjorde den. En remiss för ivf är skickad idag, (vi har ju ändå bara försökt blivit gravida 6 månader varav vi plussat en gång på tredje försöket) men det är ca 6 mån-1 år väntetid på ivf här så det känns bra att ha det som back-up plan om vi inte blir gravida på egen hand innan dess. Så förhoppningsfulla är vi:)!