Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

Hej tjejer! Försökt ett år nu så antar att jag och sambon är klassade som ofrivilligt barnlösa nu. Ska till gyn på onsdag angående en annan sak och tänkte passa på att fråga lite om utredning då. Känns extra tungt idag då jag verkligen trodde det skulle gå vägen denna månad av nån anledning. Hoppas på er andra istället :)

• pandoraDiem

Förstår er så mkt, denna månad trodde jag verkligen att det gått vägen och hade undermedvetet gått runt och planerat och drömt ihop en massa. Blev så ledsen när jag testade neg, sen på kvällen kom mensen. Känns lite bättre nu iaf, nytt bim den 26 och så ska vi skicka in en remiss till undersökning så det känns som det går lite framåt :) kram på er!

• pandoraDiem
    EkoS skrev 2015-08-02 08:09:55 följande:

Kram till dig! Vad skönt att komma igång med en undersökning. Då kanske man kan tänka på det på ett annat sätt.

Då är vi ett par stycken här som verkar ha bim ungefär samtidigt. Och jag såg precis att jag i princip alltid har ägglossning när det är fullmåne. Får man skylla på fullmånen att det inte går? ;)

Haha undrar om de tar det som en godtagbar ursäkt vid undersökning, men det hade varit skönt att ha nån att skylla på och månen känns sådär lagom opersonlig ;)

vi får hålla tummarna att augusti är vår månad :)
  • pandoraDiem

Ja det gick snabbt, skönt :) Skickade ni in en egenremiss eller är det en privat klinik?

Här har jag nog haft ägglossning precis så nu börjar väntan. Än så länge känns det bra, men vet ju att detta lugn som jag känner nu brukar försvinna när det är typ en vecka kvar till bim. Väntar på svar för att få komma på utredning, får se hur lång tid det tar.

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-08-11 16:27:09 följande:

Lyckan över en graviditet vart kortvarig även denna gång, tredje missfallet som pågår just nu :( Började blöda i söndags em och nyss tog jag ett digitalt gravtest som visade Inte gravid så hcg är på väg ur kroppen :( Är såå otroligt ledsen, arg, frustrerad o besviken på varför det ska vara såå svårt för oss att få barn! Vi vill ju inget hellre!

Har tid den 28 augusti på kvinnokliniken o hoppas att få hjälp där!

Nej va tråkigt :( ibland är allt verkligen bara orättvist. Bara att skriva av dig lite frustration här om du vill. Ta hand om dig nu så håller jag tummarna att ni får bra med hjälp på kvinnokliniken. Kram
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-17 10:36:03 följande:

Äl dags här nu, den är väldigt regelbunden iaf så det är ju skönt. Hade sex igårkväll också och så får vi köra på idag o imorgon! På måndag är det dags för första utredningen också! Hur har ni det tjejer?

Härligt att det händer något :) Hade äl förra helgen, känner mig faktiskt rätt lugn, tror det beror en del på att vi nu fått remisser om att lämna blodprov och spermaprov så även om det inte blir något denna månad heller så händer det ju iaf något.
  • pandoraDiem
    Flerattälska skrev 2015-08-17 13:37:20 följande:

Jag är gravid! Testade mig igår och fick gravid på digitala cb. Jag svävar på moln mwn är samtidigt livrädd för ett tredje missfall:( Jag har börjat med trombyl som jag fick utskrivet av läkare förra veckan så nu håller jag tummarna för att det hjälper.

Grattis! Härligt att höra :)
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2015-08-18 06:46:39 följande:

Jaha och där kom mensen fyra dagar innan förväntat. Men tycker det ändå är bra då det kortar min annars långa cykel på 37 dagar.

Tråkigt med mens :( För mig brukar de första mensdagarna vara de jobbigaste mentalt i hela cykeln, sen på nåt sätt så hittar jag lite hopp igen, ingen aning hur men antar att det är det eller ge upp och det vill jag inte göra än. Kämpa på, plötsligt händer det nog för oss också :)
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-08-18 21:16:41 följande:

Nu har jag ringt fertils avdelningen på kss och de ska höra av sig om några dagar :)

Skönt att du får prata med någon så man slipper sina egna tankar och teorier som har en tendens att skena iväg ibland :) du kanske kan få starta en barnlöshetsutredning även om det inte har gått ett år än (om jag förstod det rätt) om det är det ni vill förstås.
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-08-19 20:00:45 följande:

Idag ringde infertilitet mottagningen upp. Skulle gå ut på nätet o skriva ut en ansökan till mig och en till sambon som vi nu skrivit under osv ska posta i morgon. Det var nu ca 3 månaders väntetid, suck kändes som om jag skulle ringt tidigare :/

Är det en ansökan om att få göra utredning ni skickat in? Låter isf långt med 3 månaders väntetid, men jag har tyvärr bara min egen erfarenhet att gå efter så vet inte hur lång tid det brukar ta.
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader