Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

Nenna9 skrev 2015-10-02 16:41:30 följande:

Hej tjejer! Idag har jag vart hos läkaren och det känns väldigt bra trots allt. Jag har hypertyreos, giftstruma. Innebär i stort sett att kroppen går på högvarv. Istället för att ära medicin en längre tid, ska jag opereras då vi försöker bli gravida. Har fått medicin (8 tabletter) som jag ska äta varje dag i en månads tid för att sänka T4 innan operation. Så så ser det ut men jag är vid gott mod:). Hoppas alla mår bra och att ni får en härlig helg! Kram <3

Bra att det känns bra och att du får hjälp :) hoppas allt går smidigt, nog med oflyt nu tycker jag. Kram
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-10-05 19:29:08 följande:

Ägglossning i dagarna. Hade en dipp kväll igår, känns så onödigt att ha sex för att vi måste. Det tar ju ändå ibte, suck.... Men men på med smilet o påt igen 13 gången gillt..

Tror faktiskt att jag också är på 13e gången, börjar bli svårt att hålla räkningen.. hade ägglossning i onsdags lite senare än vanligt och ja sexet i slutet var inte för att vi hade lust. Håller tummarna att 13e är gången då det händer för båda oss :)
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-10-08 16:38:45 följande:

Fick hem ett resultat på ett prov jag ska göra om. Mitt prov visade att min sköldkörtel fungerade på gränsen till normal, suck :( 80% i min släkt har fel på den..... Om man har fel på sköldkörteln har man svårare att bli gravid då?

Jobbigt, men bra att de undersöker det noggrannare i alla fall. Om jag inte minns helt fel så är har väl sköldkörtelvärden med tsh-värden att göra, men jag är ingen expert så är nog bäst att fråga läkaren sen när ni ses. Om det nu visar sig att du skulle ha avvikande värden kan de säkert hjälpa er.
  • pandoraDiem
    Angdev skrev 2015-10-15 22:25:37 följande:
    Mensen kom tyvärr så nu satsar på 12:e gången gillt :S
    Tråkigt :( Min mens är snart över för denna månad så nu blir det 14e gången gillt (eller nåt sånt). Håller tummarna för oss, plötsligt händer det för oss också!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-10-16 12:55:41 följande:
    Håller tummarna, kram<3
    Gullig du är :) Fått nån tid för operation än?
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-10-18 18:13:36 följande:

Tack <3

Idag är jag på Äl+8 o fyy va tiden går sakta!

Ska på fest nästa helg o kommer på mig själv att tänka i banorna "om jag är gravid" o fundera kring vad jag ska kunna dricka o äta på den festen... inte bra att jag tänker så men kan inte slå undan tankarna...kommer bli så besviken om det inte blir nåt :(

Jag har även lyft frågan om ägg- och spermiedonation o adoption med min man...jag har redan börjat fundera kring det o tycker att det kan vara bra att prata om det iaf även fast vi inte vet om vi behöver det ännu. Men min man är nog inte riktigt redo för det ännu...

Jag kan absolut inte tänka mig att leva utan barn medans min man i dagsläget iaf säger att kan han inte få egna barn kan han leva utan.

Någon mer som diskuterar detta?

Ja tiden mellan äl och bim är alltid så låång.

Jag och min sambo har diskuterat andra vägar mot barn ett tag nu. Och vi båda vill ha barn oavsett om det sker här hemma, via ivf, via donation eller adoption. Vi ställde oss precis i kö hos två adoptionsförmedlare, det är ju inte läge än men vi tänkte att vi iaf kan stå i kö så vi kan använda kötiden om det blir aktuellt. Först ska vi däremot testa ivf.

Jag tror det är viktigt att prata med varandra, känna in vad den andra är någonstans i denna kamp. Jag och min sambo tycker rätt lika vad det gäller hur mycket vi vill ha barn däremot tänker jag på det mer och vi hanterar det på olika sätt. Först bara antog jag att han kände samma som mig, nu vet jag att vi fungerar olika och därför kan hjälpa varandra.
  • pandoraDiem

Håller tummarna för er! Tycker mig kanske ana något svagt emzerus, bilderna här på fl blir ju inte av bästa kvalité direkt :)

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-10-23 09:55:34 följande:

Här var det goda nyheter imorse, mina värden ser jättebra ut så nu inväntas pist från kirurgen för operation. Är såååå himla glad!!!

Yey, va härligt att höra! Och vilken trevlig inledning på helgen :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-10-25 14:21:08 följande:

Strax efter jag skrev senaste inlägget tog jag ett nytt gravtest o fick detta :

Eftersom jag fick negativt igår morse så drack jag ett par glas vin igår kväll på festen jag var på, åt även salami o brieost :( Idag tog jag en ipren mot huvudvärken... men gjorde ju allt detta i tron att jag inte var gravid :(

Nu har jag börjat med progesteron iaf o hoppas att det gör susen för oss denna gång <3

Wow Grattis! Så kul! Är nog ingen fara med vinet och det andra, de flesta som inte har svårt att få barn lever ju helt som vanligt och äter och dricker därefter en bit in i graviditeten innan de inser att mensen är sen. Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader