emzerus skrev 2015-10-18 18:13:36 följande:
Tack <3
Idag är jag på Äl+8 o fyy va tiden går sakta!
Ska på fest nästa helg o kommer på mig själv att tänka i banorna "om jag är gravid" o fundera kring vad jag ska kunna dricka o äta på den festen... inte bra att jag tänker så men kan inte slå undan tankarna...kommer bli så besviken om det inte blir nåt :(
Jag har även lyft frågan om ägg- och spermiedonation o adoption med min man...jag har redan börjat fundera kring det o tycker att det kan vara bra att prata om det iaf även fast vi inte vet om vi behöver det ännu. Men min man är nog inte riktigt redo för det ännu...
Jag kan absolut inte tänka mig att leva utan barn medans min man i dagsläget iaf säger att kan han inte få egna barn kan han leva utan.
Någon mer som diskuterar detta?
Ja tiden mellan äl och bim är alltid så låång.
Jag och min sambo har diskuterat andra vägar mot barn ett tag nu. Och vi båda vill ha barn oavsett om det sker här hemma, via ivf, via donation eller adoption. Vi ställde oss precis i kö hos två adoptionsförmedlare, det är ju inte läge än men vi tänkte att vi iaf kan stå i kö så vi kan använda kötiden om det blir aktuellt. Först ska vi däremot testa ivf.
Jag tror det är viktigt att prata med varandra, känna in vad den andra är någonstans i denna kamp. Jag och min sambo tycker rätt lika vad det gäller hur mycket vi vill ha barn däremot tänker jag på det mer och vi hanterar det på olika sätt. Först bara antog jag att han kände samma som mig, nu vet jag att vi fungerar olika och därför kan hjälpa varandra.