Marsbebis 2016
Låga hjärtljud ska väl indikera pojke och höga flicka enligt de här roliga "könstesterna" man kan göra? :)
Låga hjärtljud ska väl indikera pojke och höga flicka enligt de här roliga "könstesterna" man kan göra? :)
Vad spännande att inte veta.. Vi var alldeles för nyfikna, haha.. Dom var väldigt säkra på ul att det var en lillebror, men vi har bara gjort ett ul så vem vet, det kanske kommer en lillasyster!? Med storasyster var vi även på 3D ultraljud så då var det ingen tvekan om det. Nu är det ett ul och en bm som vi ska lita på, visserligen såg hon att det var en kille flera gånger, men vetetusan om jag vågar lita 100% på det, har iof shoppat loss en fel på klädfronten och i annat fall har vi storasysters kläder kvar.. Hjärtljuden har varit på 155 alla gånger utom en när det låg på 146.. Lite roligt att det är samma lika varje gång..
Varning varning här kommer det gnäll :(. Bebisen är efterlängtad. Men nu är jag så trött på det här har så himla ont. Kan inte göra något känns det som är trött å orkeslös. Å denna smärta är förjävlig. Denna natt har det inte blivit mycket sömn alls hur jag än har legat så har det gjort så ont. Å nu när godingen krånglar imagen å inte vill lägga sig rätt ( hoppas att den gör det innan torsdag) känner mig som världens sämsta mamma till mina två flickor eftersom jag inte orkar eller kan göra så mycket. Skit är det. Så nu har jag gnällt av mig lite
Ååååå nervös inför imorgon. Då är det dax för vändingsförsök. Men jag hoppas att min inneboende har vänt sig neråt så att jag slipper försöket. Har iallafall läst på om å föda i säte å jag kommer att köra på det om det går. Men bebisen ska ju ha vänt sig. Så håll tummarna för mig.
Kl15 igår kom vår älskade Ellen till världen, 47 cm och 2940g :)
Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)
Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)
Åhhhh va bra :) hur var läget?! Fixerad, ruckbar, rörlig?
Jag har faktiskt ett larm. Köpte det när vi fick dotter nr 2. Dels för att jag ska kunna slappna av mer när vi ska sova. Å det hjälpte mig jättebra. Å larmet funkade väl. för ibland när man var trött i mössan å glömde å stänga av innan man lyfte ur bebisen i sängen så tjöt så högt så hela huset vakna hihi . Så det ska vi ha igen till denna lilla fis.
Ååå blir knäpp känner efter hela tiden å oroar mig att bebisen ska ligga fel igen. Skulle gärna vilja ha en ultraljud apparat hemma å kolla läget. Torsdag är det dax för Bm besök igen får se då tycker det är svårt å känna själv. Ja det med sjukdom vill man verkligen slippa nu. Krya på er som är sjuka hoppas det går över snabbt
Detta är tredje å sista barnet. Älskar barn men tänker inte utsätta mig för en graviditet till första tiden med oro som jag hade som gravid å sen den här smärtan. Den tar knäcken på mig.