Inlägg från: NellieMeja |Visa alla inlägg
  • NellieMeja

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2016-03-21 15:24:14 följande:

Men neeeeeje! Det var ju dags nu ju sa vi ju!

Nu har jag ont å rejält så jag fick så jag teg hihi nu ska bebis ut
  • NellieMeja

Hej det blev bebis inatt . En underbar dotter. Så nu har vi tre fina tjejer. Förlossningen gick bra. Men fick ingen epudral narkos läkaren kom aldrig å fy tusan vad ont det gjorde. Men klart värt det nu när man har sin lilla bebis

• NellieMeja

Idag åker vi hem lillfisen eller lillmonstret ska bli skönt längtar så efter mina andra tjejer .. Hon har velat nattsudda å äta mycket. Så är fortfarande väldigt trött å min foglossningen i baken göt så ont eftersom hon vill äta ofta får inte till ligga amma än. Men ska öva. Men hon är sötast i världen är så kär i henne å kärleken är stor för henne redan.

• NellieMeja

Grattis

sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Grattis grattis
  • NellieMeja

Påsken här blir väldigt lugn. Vi kommer bara vara hemma. Mannen ska greja i trädgården.Självklart kommer påskharen hit å gömmer ägg. Å mina tuttar är som två stenhårda badbollar ajaj

• NellieMeja

Saknar inte alls å vara gravid. Men ibland när jag ligger i soffan så tänker jag varför sparkar inte bebisen i magen knasigt. Sen det där med å sakna sparkarna nja alla jäkla besvär jag hade med foglossningen åderbråck i snippa och problem med ischias tog bort allt mysigt med å vara gravid å det är lite trist nu efteråt eftersom det var min sista graviditeten hade gärna bara fått mysa å njuta av graviditeten å längta efter bebis. Nu blev det inte så utan dom tre sista månaderna var en extrem smärtsam upplevelse. Mina problem startade redan i v22. Så jag är inte gjord för att vara gravid. Hoppas mina döttrar slipper detta.

• NellieMeja
    Frida Li skrev 2016-03-27 13:58:21 följande:

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.

Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

Stort Grattis till eran Mia å hoppas nu Du kan få vila dig nu efteråt
  • NellieMeja

Vi har inte Heller kommit fram till något namn än. Med dom andra två var jag säker långt innan dom låg i magen. Å eftersom jag har bestämt dom andras tvås namn så ska mannen få vara med mer å bestämma denna gång. Men han vet inte än. Men jag har förslag å ett favorit namn. Å alla frågar hela tiden.

• NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-03-28 14:39:10 följande:

Vad har du för favoritnamn? :)

Nelia är mitt favoritnamn. Hoppas på å kunna övertala honom. Min äldsta dotter är med mig i detta. Hihi
  • NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-03-28 18:05:03 följande:

Vad fint! Vad tycker om han då?

Han har inte direkt kommit med några förslag själv än. Först vill han se att bebisen kommer ut å mår bra å sen fundera på namn. Så får ge han lite mer tid. Men denna vecka får han allt närma sig ett namn. Just nu går hon under namnet lillfisen hihi. För exakt 1 vecka var jag på förlossningen med värkar .Å nu sitter jag med min underbara bebis i soffan känns märkligt å hormonerna dansar tango i kroppen kan helt plötsligt börja grina för ingenting men mina stora döttrar kramar å tröstar mig älskade ungar .Denna vecka som gått känns kort med lång samtidigt.
Svar på tråden Marsbebis 2016