• Elenic

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2015-09-10 15:40:48 följande:

Jätteroligt Elenic, grattis!

Hur var du daterad innan det flyttades, blev då mkt flyttad? Vad fick du för BF?

Tack!

Enligt senaste mens hade jag bf 24/3. Sen när vi gjorde VUL ändrades det till 20/3. Och nu 18/3. Börjar tro att jag har en jättebebis som växer över normalt där inne...

• Elenic
    Reflexen skrev 2015-09-11 10:36:40 följande:

JAAAA, är så glad! Fick svar på NIPT-testet och vår lilla inneboende är frisk (från det som testades där iaf)!! Vilken lycka! Går med ett fånigt leende på läpparna och småfnittrar.

Har också gjort glukosbelastningen med utmärkta värden, så nu ska jag hem o fira med en rejäl frukost!

Åh vad roligt, grattis! (Iom att vi fick låg risk på KUB så får vi inte NIPT gratis och då hoppar vi över det..) Grattis igen!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-11 13:51:36 följande:
    Haha, alltid är det nåt att noja över!! tror absolut att det är heeeelt ok! :)) vad kul, vi ligger väldigt nära i tid, jag fick BF 19 mars av bm i veckan! :) får se om det ändrar sig nåt på ul nästa v, tror BF kommer flyttas bakåt lite (om det finns nån liten levande där inne).

Kram o trevlig helg allihop!
    Hahaha, eller hur! Det är säkert ok, bara det att jag hade stora bebbar förut (över 4,5 kg) och är själv en tjej I stl XS/S. Nu är det ny pappa och han var gigantisk som bebis... ;)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-09-11 16:20:33 följande:

Grattis till fina resultat, shecity! Häng kvar här!

Visst är det en fantastisk känsla när man får se/höra att allt är ok!?

Har idag fullt tagit in att jag är gravid och att det (med stor sannolikhet) blir en liten bäbis i mars. Känner mig nu lycklig och harmonisk, var nog oroligare än jag visste innan svaret kom!

Ja, känslan när man fattar att det är en frisk bebis där inne (eller ok, mest sannolikt, men en LEVANDE iaf) är helt obetalbar. För första gången på länge har jag sovit bra i två nätter (ok, med undantag för två kisspauser) och spänningshuvudvärken har släppt. Underbart!

Idag har jag till och med beställt lite mammakläder och börjat surfa runt efter bebisgrejer... :)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-11 19:39:38 följande:
    Oj, varning för syftningsfel! Alltså, jag menar inte att jag är gigantisk utan av din storlek, men att jag fått barn som är små precis som jag...
    Hahaha, fattade.. :) Ja, det är lustigt att jag fått så stora barn, var själv liten som bebis (2,8), och tack och lov har det gått bra att klämma ut dem. Men större, NEJ tack! ;)
  • Elenic
    mammave skrev 2015-09-12 20:56:28 följande:

Jag har en av varje så jag har inte fått några könsfrågor. Men min dotter ville ha en syster, men nu blir det en lillebror till och hon sa sen: ja det kan man ju inte bestämma och verkade lika glad ändå

Det är ju en liten person man får, inte ett kön! Och det finns väl ingen som blir besviken (hoppas jag) om man får tex tre pojkar el tre flickor

Har också en av varje sen tidigare och får inte så mycket kommentarer, däremot många som undrar om vi ska ta reda på könet. Vilket vi inte ska då det inte alls spelar roll för oss. De enda som bryr sig är barnen där storasyster vill ha en lillesyster och storebror en lillebror. Så en av dem kommer bli nöjd iaf. ;)
  • Elenic

Hur har ni det med illamåendet nu? Jag är i v.14 nu och tycker mig märka att det mattas av - nu är det inte ALLTID utan bara ibland, vilket är tokskönt. Och samtidigt läskigt. Men mest skönt faktiskt.. Ni?

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-09-14 19:58:59 följande:
    Jag spyr kanske var tredje morgon och mår lite illa på kvällarna, mätt och hungrig på samma gång. Så tråkigt att må illa! Har du några husmorsknep?
    Det låter ungefär som jag senaste dagarna (innan dess mådde jag illa 24/7, kunde till och med vakna på natten och kräkas). Det som hjälper mig bäst är att aldrig bli hungrig och aldrig mätt - småäta med andra ord. Allra helst sura frukter (gröna äpplen, apelsiner). Och dricka mycket bubbelvatten. Och undvika mintsmak, kaffe, animaliskt protein.
  • Elenic
    sandra84 skrev 2015-09-16 17:52:43 följande:

Har en fråga... Jag förstår ju att stress inte är det bästa för fostret under graviditet. Men jag har ett dunderstressigt jobb. Hög ljudvolym, jobbar 45 timmar i veckan och har sällan rast. Hur kan detta påverka min graviditet tror ni? Ska ringa min bm imorgon tänkte jag. Men kom gärna med kloka råd!

Vet faktiskt inte HUR det kan påverka annat än att stresshormonerna som drabbar dig även drabbar bebisen, och den har ju så att säga inte något "försvar" mot dem (vilket du inte egentligen heller har, men man lurar sig ju lätt själv med det...). Du får gärna dela med dig av vad din BM svarar, för jag undrar också.Har också ett tokstressigt jobb (och har haft så tidigare graviditeter också) och det enda jag kände av då var att det "allmänna välbefinnandet" blev lägre vid hög stress: Jag sov sämre, mådde mer illa, fick lättare huvudvärk än annars och rygg/fogar gjorde ondare än annars. Men mina barn föddes ju friska och krya... Försök ta hand om dig!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-15 19:54:15 följande:
    Lovis är ett jättemysigt namn tycker jag också! :)

Kom på några "modernare" killnamn (än de äldre jag räknade upp innan) som jag gillar med; Caspian, Casper, Tristan, Sander och Bastian.

Vad tycker ni om Inez, Iris, Noomi och Minou? Rätt gulliga namn med...
    Noomi är coolt och mjukfint på samma gång tycker jag. Gillar!
Svar på tråden Marsbebis 2016