• Elenic

Marsbebis 2016

Det hoppas jag med! :) Men tror det nog inte...

När vi var hos BM i tisdags tyckte hon att jag var "för lite" svullen för att förlossning skulle vara nära förestående, så jag tar det som ett gott tecken. Ok blodtryck och bra urinprov då, så jag är lugn. Ska ju på UL och BM besök i övermorgon så det känns tryggt.

Reflexen skrev 2016-03-27 18:05:30 följande:

Elenic:

Hoppas dina förvärkar utvecklas till nåt mer produktivt snart!

Vad jobbigt att du svullnat så mycket! Har du kollat med bm, anses det vara normalt?

• Elenic

Mycket bra namnprincip tycker jag! :)

Carabellis kusp skrev 2016-03-27 17:32:21 följande:

Det är väl bäst att ställa in sig på det så att man inte blir allt för rastlös. Dock säger ju statistiken att man föder barn nr 2 i snitt 5 dagar tidigare än barn nr 1. Jag födde en hel vecka tidigare med barn nr 2...!

Alla era förslag är fina namn som passar bra med Alva. Tycker kanske att Nils och Theodor är mer samma stil. För mig är Douglas anglosaxiskt, medan Alva känns väldigt svenskt, även om det fungerar bra på engelska.

Min man sa en bra sak om namn; att den som burit och fött barnet har en tyngre röst vid namnval, men han har veto. Nu blev det ju iofs hans förstahandsval...

• Elenic

Nä, som du säger är det ju svårt att sova så... Tänkte snarare på att det kanske kan vara ett sätt att bli av med nappen så småningom så att liggamningen blir lättare. För säker samsovning, liggamning och amningsnapp-kombon måste jag nog säga att mina kunskaper är begränsade och hänvisa till de riktiga proffsen...

Smilla80 skrev 2016-03-27 19:18:52 följande:

Tack! Jag kollade på sidan och på den positionen du nämner, så ammade jag mina killar ibland vet jag fast de var lite större då... Men hur tillämpar man säker samsovning på natten med den här ställningen, här är det väl viktigt att hon (vi) inte somnar så utan att jag lyfter över henne till nestet efteråt? Och då vaknar hon och börja söka igen, och så håller det på... ;)

• Elenic

Hahaha, grymt planerat - inte!

Madski skrev 2016-03-27 20:37:20 följande:

Vet inte riktigt om min Sambo har koll på att att bebis kan komma när som helst!? Fick precis info om att ena bilen ska in till verkstaden på onsdag och jag fick ansvar för att lämna in den, haha., jag började asgarva när han sa det och svarade med Att jag tänkte vara på BB då, men annars kan jag såklart hjälpa till.. Vet inte riktigt hur han tänkte, men han sa att det var lika bra att boka in en tid och i värsta fall boka av.. Killar...

• Elenic

Vet bara att fallen ökade i USA när nya rekommendationerna kom. Dvs rakt motsatt den ökade effekten. Om detta främst var pga att man somnade i soffa/fotölj (där det är svårare att säkra fria luftvägar) eller om det var för att amningsfrekvensen sjönk vet man dock inte..

Smilla80 skrev 2016-03-27 22:17:22 följande:

Elenic; när psd-fallen ökade när mammorna ammade i fåtölj/soffa och somnade som du nämnde - vad var faktorn som orsakade psd? Anledningen till dödsfallen? Vet du det?

En annan säkerhetsfråga - vad anser ni om mobilanvändande i närheten av bebisen?

• Elenic

Åh vad underbart, perfekt ju!

Smilla80 skrev 2016-03-28 14:46:35 följande:

Idag har vi inga gäster så jag tänkte att här ska här övas liggamning för glatta livet! Men det behövdes ingen ansträngning för idag högg hon in direkt från sidan, så skönt! Så hon behövde väl bara nga dagar på sig att växa till sig lite. Sedan somnade vi så jag har sovit en stund på dagtid för första ggn sedan hon kom, väldigt skönt kan jag säga... Nästa steg blir att öva liggamning när hon ligger i nestet, så vi förhoppningsvis kan få till en säker sovsituation.

• Elenic

Jaha, +8... Och alla ringer... Dessutom har maken nån sorts übertrötthetsrekord idag av sin förkylning. Jag tar dock vara på sista dagen med fint väder och har varit i parken med ungarna, städat lite hemma, varit ute med barnen när de cyklat, fixat vårfint i trädgården och så där. Snart ska jag följa med barnen ut igen då de vill spela tennis.. Magen och ryggen värker, men nån bebis blir det nog inte idag heller... UL och MVC imorgon, ska bli spännande! Önskar dock att mina fötter inte var så svullna - gör så ont trots stödstrumpor. Lite läskigt att det kom så fort och plötsligt, ska be dem kolla på det imorgon... Kram på er!

• Elenic

Superfint! Väldigt likt min dotter Celia. :)

NellieMeja skrev 2016-03-28 17:53:59 följande:

Nelia är mitt favoritnamn. Hoppas på å kunna övertala honom. Min äldsta dotter är med mig i detta. Hihi

• Elenic

Sötis!

Carabellis kusp skrev 2016-03-28 18:07:54 följande:

Har ju haft bra coach --> Elenic

• Elenic

Wow, amningsöverkurs!!

Och ja, tror inte på att det är nåt konstigt mer än att det är dags nu, men jobbigt likväl. Kram!

Carabellis kusp skrev 2016-03-28 16:33:38 följande:

Avundas dig inte! Men med dina förberedelser idag borde bebisen förstå att det är läge att komma...! Och makens borde väl vara frisk snart

Hoppas det är ok med din svullnad! Men det är ju vanligt att man samlar vätska utan att det är preeklampsi.

Måste skryta lite om min amning; ammade ute idag under en poncho, inte illa med en 16-dagarsbebis va?

Svar på tråden Marsbebis 2016