Marsbebis 2016
Helgen vore klart vältajmat, storbarnen är hos sin pappa den här helgen, men jag har väl egentligen siktat in mig till påsk. ;)
Carabellis: haha, älskar att du, med benen i luften (med inneskorna på), läxar upp (sorry, vägleder ) studenten till bättre bed side manners!
Den bilden gjorde min dag lite
Elenic: är inte helt enig med dig, tror att en överkänslig spruträdd patient kan vara precis vad studenterna kan behöva öva sig på ibland! Iaf om de har en vettig handledare som kan visa vad som blev bra/dåligt under passet.
Tror jag skulle tillåta en student öva suturer på mig om jag fått ett bra intryck av hen innan. Inte helt säker på att det skulle kännas helt ok om vi träffades först när hen redan har nålen i handen dock!
Varit på sista (?!) besöket på MVC före förlossningen. Bebisen har flyttat ner men fortfarande ruckbar. Det blev ultraljud för att jag inte skulle svimma av, har så lågt blodtryck som går rätt i botten när bm klämmer och har sig. Det var fint att se bebisen vinka lite. Nu längtar jag!
Ingen bebis här heller... Bf i övermorgon...
Var på 3-årskalas igår em/kväll, och gick sen och la mig med barnen vid 21 då jag sovit så uselt natten till igår. Började som en jättebra natt och hade oväntat inte alls så ont i bäckenet. Men från 3 var det omöjligt att sova vidare - bebisen hade disco i magen, jag kände mig som jag hade andnöd och hjärtklappning, superobehagligt. När barnen väl åkt till skolan tänkte jag vila, men då rasade magen ihop istället. Så jag hade några timmar där jag funderade på om jag var magsjuk eller inte men till lunch lugnade det ner sig och nu har jag lyckats dricka lite hallonjuice och sova en timme så nu mår jag finfint igen. :) Planen för kvällen var egentligen en a capella klubb/AW där många av våra musikvänner kommer vara men jag vet inte om jag pallar att ta mig in till stan ärligt talat...
Hej igen! Fick min dotter den 12/3, hon valde att komma 2 veckor förtidigt, hennes syskon har alla kommit i vecka 39, så nu sitter jag här med världens lugnaste lilla tjej på 2700g :) Hoppas ni andra inte behöver vänta längre och för er som också redan fått, Stort grattis!
Då håller jag tummarna för det! :)
Nämen oj, måste kännas helskumt! Och låter rätt obehagligt...
Ja det kanske blir en liten "påskkyckling" som kläcks lagom till påsk, hihi... Jag hoppas i smyg faktiskt på ditt bf-datum, 20 mars... ;) en mycket nära familjemedlem har namnsdag den dagen och dennes pappa fyller år samma datum, så det hade känts speciellt!
Förstår att det är jobbigt om hon börjar skrika, det vill man ju inte! Det fungerar inte att amma på parkbänk eller liknande om du håller henne varm med en filt eller så? Har du testat bärsjal? Jag tycker att det är grymt skönt att amma i sjal också - varmt och skyddat på nåt sätt. När hon blir lite större och ni fått flyt i amningen brukar det tom funka att gå och amma med bebisen på armen om man måste, vet att bebi nr 2 här ofta ammades så när barn nr 1 satt i vagnen och typ hade bråttom till toa eller liknande...
Här är lilla prinsessan 9 dagar idag! Känner mig trött men sååååå lycklig!!!
Hon sover vääääldigt mkt och mellan det så äter hon.
Försöker ta mig ut varge dag på en promenad. Men tycker det är jobbigt när hon börjar skrika o hon är ute. Inte alltid det finns ett amningsvänligt café etc i närheten.
Någon annan som känner så?
Jag bor på Östermalm o är det ngn som vill ta en promenad runt Djurgården etc någon dag så säg till ;)