Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Frida: får du inte kub via landstinget? Här i Jönköping ingår det så jag vet inte vad det kostar annars.

Vi ska göra NIPT. Det kostar 9900kr... Dyrt som attan!!

• Reflexen

Idag är det dags för inskrivning på mvc!

Och imorgon NIPT. Stora milstolpar för mig

Vågar fortfarande inte tro på bäbis, men hoppas det ser bra ut fortfarande. Beställde ett ul i samband m NIPT imorgon, så då får vi status i v11.

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-09-03 07:08:01 följande:

Stort lycka till! Hur länge får man vänta på nipt-svaret?

Tack!

Det kan ta upp till tre veckor men vanligast är ca två veckor. Proven skickas hela vägen till Hongkong för analys.
  • Reflexen

Sådär, nu är jag inskriven på mvc.

Fick en rar bm som verkar vettig. Hon tog det där med vikten elegant och utan pekpinnar, så det känns helt ok att väga sig där. Har nu fått tid för RUL första v i nov och dessförinnan den ljuvliga glukosbelastningen.

Hoppas nu få se en levande krabat på NIPT-ul imorgon! Att man kan vara så nervös för att nåt ska gå fel... Från det att man plussat och för all framtid liksom...

• Reflexen

Ang kub: tänkte på det du skrev tidigare, Carabellis, att bred nackspalt har visst samband med hjärtfel. Är det något de ser även på RUL? Eller borde jag också göra kub-ul som komplement till NIPT?

• Reflexen

Tack för svaren Carabellis o Mammave!

Jag är hyfsat morgonpigg, men idag var jag extra tidigt uppe pga NIPT-tiden. Har två timmars resväg o tid kl 9! nu är vi snart framme i Göteborg, så verkar hinna bra.

Vad bra, då kan jag ju be dem kolla lite extra nu.

• Reflexen

Tack för er tumhållning!

UL visade en pigg krabat som hoppade runt mest hela tiden. Mättes till 10+6, så bf blir kring 26 mars.

Nu ska blodprovet skickas till Hongkong och sen får vi svar om ca två veckor. Känns som väldigt lång tid

Jag har berättat för en kompis och mamma, väntar med att berätta för dottern tills vi fått tillbaka provsvaren. Resten av världen får väl veta allt eftersom.

• Reflexen

Har ni sett att vi marsmammor får celebert sällskap? Kronprinsessan Victoria väntar sin tvåa i mars!

Hurra för oss alla!!!

• Reflexen

Jag tycker det är osedvanligt vettiga människor i den här tråden, så Victoria skulle nog platsa bra

Hon och jag är födda samma år, så kan förstå om hon har/haft lite åldersnoja!

Oh, hoppas på så snabbt svar som ni fick, Mammave!

Svar på tråden Marsbebis 2016