Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Aha, då förstår jag, Bonebag! Tack för bra info

• Reflexen

Smilla:

Inga cravings direkt, men väljer hellre lättare mat (grönsaker, fil, te) än mastigare (korv, grytor, potatismos). Helt ok än så länge.

• Reflexen

Usch, Emzaan, så ska du ju inte behöva ha det! Kan du inte ringa din bm eller vårdcentral redan imorgon o fråga om hjälp?

• Reflexen

Det gick bra! Ett levande foster som mättes till ungefär den ålder jag trodde.

Så skönt att du får ett ul, Mammave! Snart är de där första 12 veckorna slut och vi kan börja hoppas lite mer!

• Reflexen
    mammave skrev 2015-08-21 15:57:39 följande:

Härligt, Reflexen! Vilken v är du i nu? Jag har gått 12 fulla veckor på sönd. Ska du på ngt mer vul el blir det kub?

Han mätte den till 8+6, så bara 3 dagar mindre än jag beräknat utifrån äl. Nästa steg är inskrivning på mvc om typ två veckor. Ska diskutera kub/NIPT med mannen nu när vi vet att det är ok där inne
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-08-23 08:13:05 följande:

Aha, tack för Info! Så skönt att höra.. Jag såg levande foster i det läkaren daterade till v 9+0, borde jag kunna vars hyfsat lugn då? Just nu är mina enda symtom kissnödighet på natten/tidig morgon och ökad andfåddhet, så kan lugnt säga att jag tvivlar. Har ömma bröst ofta med, och förstås en liten putmage. Denna ständiga oro!

Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här
  • Reflexen

Hej o välkommen Carabellis!

Vi har inte uppdaterat bf-listan på ett tag, men det börjar nog bli dags nu när fler och fler närmar sig v12..

Nån som är inne via dator kanske kan gräva fram listan så vi kan fylla på? Jag är bara inne via mobil o då blir det så fult!

Kub- och/eller NIPT-test närmar sig här också, har inte bokat tid dock.

Elenic: förstår att du är nervös! Håller tummarna för att det ser bra ut!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-08-24 13:23:04 följande:

Nä precis, om han var så positiv så borde det ju inte vara nån stor risk! "Skönt" att vi är två med mindre symtom, kanske efter kub kan man vara lite lugnare?! Hoppas det! :) jag har det inbokat den 17 sept, känns som en evighet till dess. Ska du göra kub?

Jag håller med om att det är skönt att höra att vi är fler m liknande (typ inga) symptom.

Jag har inte bokat kub, velar fortfarande mellan NIPT/inte NIPT..
  • Reflexen

Linos:

Jag tror inte du behöver vara orolig över osten. Jag tror att råden är satta med god marginal så att säga. Visst är det illa om man drabbas av listeria, men det är så få fall per år så risken känns inte så stor.

Har också gjort som du, kommit på halvvägs in i en smörgås att brieost inte var så bra..., dottern blev frisk

Kram

Svar på tråden Marsbebis 2016