Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Vad kul att höra hur det är i Stockholm! Ni har ju mycket att välja på, så antar att ni kan få tid för privata VUL/UL på ganska många ställen. Sen misstänker jag att det kan vara ganska dyrt i o för sig. Nackdelen med privatkliniker, de kan sätta sina priser själva

Jag bor på landet i Småland och har såklart inga privata kliniker i närmaste samhället Det finns några privata gyn i Jönköping, men jag har ju fått hjälp via landstinget. Har haft väldig tur med både bra mvc och sjukhus hittills!

Tycker också tonen är mycket trevlig här i tråden! Hoppas vi får följas åt länge!

• Reflexen

Hoppas att det inte är något farligt, Elenic, och att du får bra hjälp hos mvc! Oron är jobbig nu i början. Den försvinner visserligen inte senare, men ändrar karaktär lite

Så tråkigt, Emelie!

• Reflexen

Jag var på vul idag och fick till min stora lättnad se ett litet fladdrande hjärta

Är nu försiktigt positiv, även om det är långt kvar till bebis.

• Reflexen

Mammave:

Jag är bara i v8 enligt min beräkning, v7 enligt mätningen igår. Ska tillbaka om två veckor, då borde jag vara minst i v 9 oavsett vem som har rätt. hoppas det ser lika bra ut då!

Oh, vad spännande, då är det ju inte långt kvar till ditt test. Jag frågade om vi kan ta NIPT-blodprovet här eller om vi måste åka nån annan stans. Min läkare visste inte, men skulle kolla upp det. Jag vet ju att de inte erbjuder själva testet inom vår region, men det vore ju skönt om de kunde ta blodprovet! Kunde du göra det inom ditt landsting?

• Reflexen
    mammave skrev 2015-08-07 20:45:53 följande:

Reflexen: varför ska du tillbaka om två veckor?

Hon tyckte det kunde vara skönt för mig att få komma en gång till för att slippa mkt oro! Visst har jag träffat en bra läkare!

Sen tror jag att det faktum att hon mätte den till 6+3 ist för 7+0 som det borde ha varit enl förmodad äl kan ha spelat in. Det är ju som du skrev först nån gång i v 9 som ett bra ul börjar betyda något.

Oavsett varför, så är jag glad över att få komma dit en gång till! Och är överlycklig över att ha fått en sån rar läkare!
  • Reflexen

Smilla: jag hade ett ma som upptäcktes i v 12, pga att jag började blöda. Jag hade nästan inga symptom varken innan eller efter tidpunkten som fostret beräknades ha dött (v7). Så för mig är symptomen inte mycket till hjälp. Den här gången är ungefär lika dan, i princip bara lite extra trött, lite extra hungrig och ömma bröstvårtor (som varierar i ömhet mellan olika dagar).

Det är nog som en klok kvinna skrev: så länge du inte börjat blöda eller har ont måste du försöka ta det lugnt och tro på att det är ok.

Sen att det är i princip hopplöst att ta det lugnt när man oroar sig så, det är en annan femma! Jag förstår allt för väl vad du går och funderar på just nu. Om oron inte släpper, så ring din mvc och fråga om du kan få ett tidigt vul. Alternativt sök privat om det finns där du bor!

Kram

• Reflexen

Hej o välkomna Mkes och Lisa!

Håller tummarna för att allt går bra för oss alla den här gången. Jag har också en försiktig positiv känsla den här graviditeten, så hoppas att magkänslan stämmer!

• Reflexen

AKF: har (tack och lov) själv ingen erfarenhet av gravidillamående, men hoppas att du snart blir bättre! Håller med Elenic, ring mvc imorgon om det inte blir nån bättring. Så dåligt ska du inte behöva må!

• Reflexen
    AKF skrev 2015-08-09 21:29:45 följande:

Förresten, apropå våra symtom. Hur skiljer de sig från när ni väntade de barn ni har?

Intressant att det kan skilja sig mkt för samma kvinna vid olika graviditeter.

För mig är det inte så stor skillnad mellan den här och tidigare graviditeter. Jag har inte mycket till symptom tydligen. Om jag inte var medveten om att mensen inte kommit så skulle jag aldrig gissa att jag var gravid.

Förra graviditeten hade jag enorm tur och slapp alla olika besvär, så hoppas på samma den här gången!
Svar på tråden Marsbebis 2016