Marsbebis 2016
Har på känn att första bebisarna kommer titta ut i veckan! Lågoddsare är Frida Li och LisaMKB, nån annan?
Har på känn att första bebisarna kommer titta ut i veckan! Lågoddsare är Frida Li och LisaMKB, nån annan?
Jobbigt för er som har smärtsamma förvärkar! Men er livmoder har ju iaf fattat galoppen att det närmar sig Grand final! Jag har inte upplevt det så mkt än, livmodern blir hård vid ansträngning men det gör inte ont. Blir dock lite orolig för det också - det är ju meningen att livmodern ska jobba o träna... Men det kanske inte ska göra ont? Hoppas min är med på noterna framöver ändå. ;)
Skrev och frågade angående vattenavgång i söndags. Det var visst det jag hade. Ringde SöS imorse (på min barnmorskas inrådan) men då var det normalt att det värkte och läckte urin när barnet fixerat sig. Senare igår kväll kom det ännu mer och även med rosa i så åkte in vid midnatt. Nu ligger jag på förlossningen iaf. På en hård brits och har inte sovit en blund inatt. Så ont i höfterna. Kejsarsnitt (som jag vill ha) blir antagligen senare idag. Hon kunde gärna fått vänta några veckor till med att komma. Är i 35+1 idag, men enligt läkaren brukar det inte bli några problem för de barn som ändå kommer såhär sent. Helt otroligt att jag kommer få träffa min dotter idag :)
Hannis ursäkta om jag glömt, men har du barn sedan innan?
Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?
Kl15 igår kom vår älskade Ellen till världen, 47 cm och 2940g :)
Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)
Jag är i vecka 38+4 idag och har åkt på en rejäl förkylning. Känns allt annat än optimalt! Är väldigt hängig och snorig. Skulle förlossningen sätta igång nu så vet jag faktiskt inte om jag skulle orka. Har någon av er andra varit med om något liknande? Några tips?
Jag VET inte om det stämmer, men när jag var gravid förra gången blev jag jätteförkyld ett par veckor innan bf. Då sa min BM att förlossningen knappast startar när kroppen inte mår bra. Vet som sagt inte om hon bara försökte lugna mig eller om det finns någon sanning i det. Annars är väl råden desamma som vanligt, fast med lite mer eftertryck: Vila & vätska. Gärna i mängder. Krya på dig!
Exakt fyra veckor kvar idag!
Hoppas tiden går lagom fort! Har en jobbdag kvar nu, känns härligt och väldigt behövligt. Är så trött när jag jobbat och så mycket piggare när jag inte jobbat! Att mocka fem boxar var dock lite överkurs känner jag i ryggen nu
Har ni erfarenhet av bärsjal? Jag har inte provat, men är lite sugen på att testa en. Har läst mig till att trikåsjal är bra att börja med, har ni nåt tips på bra märken?
Bra sjaltips, tack snälla!!
Har sett mysaksjalarna på tradera. Hur känns tyget, vad tycker du Lisa?
Looma sino har jag inte sett, den ska jag kolla upp lite mer!
Tricot slen verkar poppis, finns många beg till salu också.
Ska också kolla upp ringsjalar och hybridsjalar, tänkte jag. Färdigknutna låter ju bekvämt.
Det verkar som de flesta av er känner er klara med barnafödande efter att våra mars-bebisar har tittat ut. Själv har jag alltid tänkt mig ett tredje barn men det är ju lätt att säga nu innan vi vet vad nummer två blir för en.
För övrigt så mår jag inget vidare mentalt just nu. Är i vecka 39+2 idag och har inga tecken på att bebisen är på gång. Eftersom dottern föddes i vecka 38+5 så känns det redan som jag är på övertid. Känner mig nedstämd och nere, vill bara att förlossningen ska starta. Har ingen motivation eller lust till något. Om jag går över tiden på riktigt så vet jag faktiskt inte hur jag ska orka. Hur har ni som tidigare gått över tiden tänkt/gjort för att hålla modet och humöret uppe?
Grattis mammave!! Vad häftigt att han kom på skottdagen! Kommer ju att vara unik och extra speciell.
Idag kl 9:46 kom lillebror till världen! Prickade bf exakt. 3620 gram och 49 cm lång. I jämförelse med förra förlossningen var det här en dröm och vi är så glada!
Igår natt kom våran lilla prinsessa;)
Va öppen 9 cm när vi kom in så det gick på 3,5h från vi kom in!
Sååå mysigt att äntligen ha henne här!
Bf+8 blev det!
Till alla er som nu fått era bebisar.. Hur var dom dagen/dagarna innan? Lugnare? Vildare? Som vanligt?
Minns inte hur det var med dottern.. Självklart får alla andra också svara om nu minns hur era bebisar var tidigare graviditeter..
Carabellis: Siri är ju helt klart världens finaste namn (jag är lite partisk eftersom jag har en Siri här hemma). För mig är det inte alls förknippat med iphone, har bara träffat på en enda människa som faktiskt använder Siri i telefonen och han var tysk!
Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!
Lycka till Elenic!! Det kommer säkert att gå utmärkt. Precis som andra skriver så har du ju gjort det förr och din kropp verkar ju redan vara förlossningsredo. Vi hejar på dig!!
Även här har vi en liten som sover länge och gott på dagen men oroligt på natten! Men jag upplevde storasyster som värre och där var jag definitivt levande napp. Vi har lyckats få Ivar att ta riktig napp men det funkar inte alltid. Jag tog upp det där med snuttande på natten vid senaste BVC-besöket och enligt sköterskan så stimuleras mjölkproduktionen just på natten, vilket kan vara förklaringen. Men visst är det tufft att aldrig få någon sammanhängande sömn?!
Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på fl innan vi ska till patienthotellet vid sju.
Tack för allt pepp de senare dagarna, derbydag behövts!!