Inlägg från: sandra84 |Visa alla inlägg
  • sandra84

Marsbebis 2016

AKF skrev 2015-12-03 17:26:06 följande:

Din chef ska att utföra åtgärder för att du inte ska behöva stå ut med sådana risker, om du inte får gehör så hör du av dig till facket tycker jag!

Jag genomled liknande när jag väntade mitt första barn. Hade då mitt första lärarjobb efter examen och elever som sparkade både mig och andra barn. Då bet jag ihop, det skulle jag aldrig göra nu. Hoppas att du får hjälp!

Tror tyvärr inte att jag får så mycket till hjälp av min chef. Pratade med skyddsombudet. Han tyckte första steget var att skriva skriftligt till chefen inför lektionerna. Men efter idag då man både gått emellan och lyft bort elever vill jag inte tillbaka. Vill inte att något ska hända bebisen.
  • sandra84
    Tessie83 skrev 2015-12-03 17:42:41 följande:

Har börjat få så ont på sidorna av livmodern när jag går snabbt, känns nästan som håll men värker mer. Har någon haft liknande? Någon som vet vad det kan bero på?

Kan det vara att ligamenten sträcker pga tillväxt med mera...
  • sandra84
    Frida Li skrev 2015-12-03 20:33:34 följande:

Du ska be om att få bli förflyttad till andra arbetsuppgifter, om det inte går ska du ansöka om graviditetspenning.

Problemet är att jag skulle behöva gå nu. I vecka 24. Vägrar gå emellan elever som ska slå ihjäl varandra varje dag. Fick ställa mig i vägen för en elev som skulle slå in ansiktet på en annan elev med en innebandyklubba idag. Har jätteont i magen efter det. Molvärk och sammandragningar.
  • sandra84
    älva85 skrev 2015-12-04 19:01:08 följande:

Hej! Jag arbetar också som idrottslärare. Idag var jag en cm från att få en stenhård fotboll rätt i magen. Jag blev så skärrad att jag började gråta inför eleverna. Vi spelade inte ens fotboll, en elev hade plötsligt hittat en boll och dönade iväg den helt okontrollerat i hallen. Jag vill inte ha en enda till IDH-lektion. Aldrig utsätta mig eller barnet för något sådant igen. Det är så lätt att det händer något i vårt yrke.

Ja, det är ju tyvärr det. Precis som i många yrken. Jag har tid hos läkare på onsdag och min bm tycker jag ska vara heltidssjukskriven (har problem med åderbråck i underlivet med). Men samtidigt älskar jag mitt jobb (hur orolig jag än är att ngt ska hända bebisen). Men eftersom jag fortfarande har molande smärtor efter gårdagens bråk på lektionen vill jag inte utsätta magen för något mer.
  • sandra84
    Frida Li skrev 2015-12-03 22:07:11 följande:

Du kan sjukskriva dig o gå till doktorn o be om att få bli sjukskriven fram till förlossningen. Eller byta åldersgrupp på jobb?

Lite svårt att byta åldersgrupp när jag har åk 1-6 redan. Dvs alla klasser på skolan. Men jag ska träffa en läkare av andra orsaker på onsdag och kommer bli sjukskriven.
  • sandra84

Idag blev jag sjukskriven 50% (läkaren ville 100 men inte jag) pga min arbetssituation och ljumskbråck... Någon annan som har det? Hon skulle skicka remiss till kirurgen så de fick titta på det.

Kan tipsa om kokosolja att smörja kroppen med. Det smörjer vi våra hyperallergiska barn med och funkar kanon.

• sandra84

Tips, råd och hjälp önskas!

Jag var hos läkaren för två veckor sedan. Hon trodde att jag hade ljumskbråck och åderbråck i underlivet. Mitt problem är att jag knappt kan stå upp och röra mig mer än 30 minuter. Sedan är jag sängliggande resten av dagen. Någon som har några tips för att underlätta??? Har tid hos en kirurg om två veckor. Men måste kunna ta hand om mina två barn. Börjar bli deprimerad och nere när jag inte kan göra något alls. Försöker njuta då det är sista graviditeten men känner knappt fosterrörelser pga smärtan.

• sandra84
    Reflexen skrev 2015-12-19 16:28:53 följande:

Sandra: vet inte heller något om dina besvär. Måste du verkligen vänta två veckor? Känns som orimligt lång tid när du är så pass påverkad. Det måste ju vara meningen att man ska kunna vara upprätt mer än 30 min per dag om man ska räknas som normalfungerande! Är du sjukskriven för besvären? Har du möjlighet att få lite extra hjälp under helgerna?

Hoppas du får bra hjälp snart iaf!

Jag är sjukskriven 50 %. Har jullov nu. Men blir inte mkt vila med två små. Fick ett psykbryt förut. Är nog pga julen som det tar sån tid att få komma dit

Nu ska jag ladda för 2-års kalas imorgon. Tänk att för två år sedan gick vattnet när vi satt i drive-in kön på Max. Och 8 timmar senare var vår dotter här. Snart ska man få vara med om det igen. Längtar!!!
  • sandra84

Har lite smått panik. Var på kirurgen idag för mitt ljumskbråck. De vill operera det, och så snart som möjligt. Men det måste finnas med en förlossningsläkare. Någon annan som blivit opererad under graviditet??? Är så rädd att något ska gå fel. Att barnet ska födas för tidigt eller något ännu värre.

• sandra84

Jag är också sjukskriven pga ljumskbråck och åderbråck. Jobbet har försökt att göra anpassningar och gett mig resurspersoner. Men jag klarar inte att stå upp mer än 5-10 min åt gången. Jobbar 50% för att jag själv vill. Men kommer nog bli heltid.

Tack för alla svar om operation. På fredag ska jag göra ul för att se om det går att göra operationen med lokalbedövning. Annars blir operationen i Borås eller Gbg där de ha bra förlossningsvård. Hade det inte varit för att tarmen kan bli permanent skadad hade jag bitit ihop med smärtan.

Svar på tråden Marsbebis 2016