Inlägg från: sandra84 |Visa alla inlägg
  • sandra84

Marsbebis 2016

Jag har också sparat det mesta. Vår yngsta dotter fyller 2 år i december. Blir att köpa en tunnare overall begagnat bara.

Under förra graviditeten hade jag ont i "underlivet" (någon form av bråck eller foglossning). Den börjar också göra sig till känna. Hoppas att simning ska underlätta lite. Men var helt sjukskriven från vecka 24 förra gången.

Vad härligt för er som känner små puffar. Längtar så!

• sandra84
    Madelen21 skrev 2015-09-26 07:56:53 följande:

Här blir det å köpa en vinteroverall då vi kommer ta dagliga promenader 2,5 km med storasyskon till skolan och dagis. Så jag ska kika på det idag. Jag har köpt en begagnad superfin Emmaljunga. Jag köper ingenting i storlek 50.. Mina barn har alla vägt över 4 kg.. Känns nog som att en overall i 56 får det bli om jag hittar nån fin idag :)Det onda mellan benen har jag oxå.. Åderbråck.. Fick det med nummer 3 å har det även nu.. Sjukt obehagligt.. Pratat med min Bm å det finns inget att göra åt det..

Hon sa att det kan lätta att ha en kudde under rumpan när man sover.. För mig gör det ont typ när jag går å står. Men när jag ligger å sitter så är det bättre..

Har även åderbråck på vänster ben, fick förra graviditeten.. Så då fick jag remiss till ortopedtekniska kliniken på mitt sjukhus så jag fick speciella stödstrumpbyxor.

Dom hjälpte väl lite iaf.. De va typ som kraftigare nylonstrumpbyxor. Jag har ul på torsdag ååå va jag längtar dit.  Nu sitter jag å taggar inför klädbytardag 9.30

Sovit fruktansvärt dåligt i natt... Varit en lång natt tycker jag. Återkommer om jag fyndat nått roligt under dagen :)

Blev det några fynd?

Just det att det inte går att göra något åt det känns så hopplöst. Gör ont när jag står, går och sitter. Vet att det kommer göra mer ont ju mer livmodern trycker på.

Vi har fått en större och en mindre bebis. Men med tanke på hur stor magen redan är blir det nog en stor bebis. Vi satsar nog på en tunnare fleeceoverall.
  • sandra84

Huvudvärk har jag ofta. Dessa saker brukar hjälpa för mig. Sova (med bettskena), coca cola, choklad, kalla duschar (eller kall handduk på huvudet) och mörka rum. Har knaprat mängder med migränmedicin under åren, men kan inte göra det nu. Får ofta huvudvärk vid mens och ägglossning. Går det inte över så kolla upp akupunktur.

• sandra84
    Carabellis kusp skrev 2015-10-02 15:43:36 följande:

Hade inget bra svar, trodde att jag skulle vara fredad denna gång. Kvinnan i fråga fick sitt första och enda barn vid 40 och sedan bara mf, så kanske ville hon typ berömma ett klokare val än hennes eftersom jag vet att hon hade velat ha fler och medgivit att hon borde ha börjat tidigare... Nå ja, ska tänka ut nåt dräpande! Lär väl hända igen...

Jag har fått den frågan av alla mina kollegor, inklusive min chef. Även hur länge till jag ska jobba... Men är nog rätt bra på att strunta i dessa kommentarer.

Idag gjorde min äldsta son en present till bebisen i magen! Hel hjärtat smälter. Sen påtalar han 100 gånger om dagen att han inte vill ha en till lillasyster...
  • sandra84
    Carabellis kusp skrev 2015-10-04 06:15:20 följande:

Ja, precis, det är ju en vanlig orsak. Jag har dock aldrig haft uvi, men mycket braxtons hicks sammandragningar i förra graviditeten, så jag avvaktar lite.

Hur ska ni andra göra med influensavaccin? I mitt landsting rekommenderas det till alla gravida och är gratis.

Jag har aldrig vaccinerat mig tidigare (och har varit negativ till det). Men med två små infektionskänsliga barn och jag som jobbar i skolan, så överväger jag att göra det.

Börjar också få sammandragningar...
  • sandra84

Grattis till alla lyckade rul!

Jag är i valet och kvalet med syskonvagn... Vi har hund och jag är ute och går väldigt mycket. Men funderar på om jag hellre vill ha "mini" i en bärsjal/bärsele och storasyskon i vagn. Vad har ni för erfarenheter av bärsjal/bärsele? Babybjörn är ej aktuellt.

• sandra84

Jag äter inte järntabletter. Min mage rasar helt, fast åt andra hållet. Äter mycket spenat istället. Säkert 3-4 ggr i veckan. Har haft toppenvärden de senaste 2 graviditeterna. Men det skiljer ju så mycket från person till person.

Har äntligen börjat känna fosterrörelser varje dag. Ul på måndag!

• sandra84

Gra

NellieMeja skrev 2015-10-22 13:34:01 följande:

Nu har vi varit å sett våran underbara bebis allt var bara toppen. Så lyklig glad å nu ska här vara njutas av graviditeten har jag lovat mig själv. Blev tillbaka flyttad till den 17 mars istället för den 21 mars. Så helt plötsligt går jag in i v20 imorgon hihi.

Underbart, stort grattis!!!!
  • sandra84
    Emzaan skrev 2015-10-22 20:05:22 följande:

Nu har jag varit och snosat på min kompis 3 dagar gamla lilla knodd. Och vi längtar mer än någonsin efetr vår egen. Men fem månader känns så långt* Suck*. Men på måndag ska vi på Ultraljud så då får vi ialla fall se lite av vår krabat. Längtar sååå.

Har också ul på måndag! Längtar med!!!!
  • sandra84
    Dubban skrev 2015-10-22 22:55:02 följande:

Grattis till alla er som varit på RUL! Är så avis på er och räknar otåligt ner mina lite drygt två veckor tills det är min tur.

En fråga...är det nån annan som känner av såna här väldigt otrevliga och smärtsamma hugg i magen vid exempelvis lyft eller plötsliga rörelser? Jag har haft nåt enstaka förut men idag flera stycken. Tex när jag lyfte ner en tung matkasse i kundvagnen, lyfte upp min treåring i knät och typ vred på överkroppen när jag satt i soffan. Det känns så sjukt otäckt och jag blir lika rädd varje gång. Det ska väl bero på ligament som sträcks gissar jag, men jag undrar om det bara är jag?

Jag har också det till och från. Bm brukar vilja ta uvi-test för att utesluta det. Men säger att det beror på ligamenten.
Svar på tråden Marsbebis 2016