Inlägg från: sandra84 |Visa alla inlägg
  • sandra84

Marsbebis 2016

Tack för svar om omegatabletter. Blev rekommenderad en sort på apoteket. Hoppas det är samma som bm sa.

Funderar mycket på när man ska berätta för syskon. Får vår 4-åring reda på det lär han aldrig hålla tyst. Jag har bara berättat för en person än så länge. Vill gärna hålla det hemligt så länge som möjligt. Men magen syns rätt bra (går in i vecka 10+0 imorgon).

• sandra84

Carabellies en stor styrkekram till dig!!! Vi får verkligen hoppas att kubtestet visade fel. Håller alla tummar och tår för det.

NellieMeja hoppas det onda försvinner. Mycket som flyttas runt i kvinnorkroppen under en graviditet som kan göra ont. Skönt att bebisen såg ut att må bra!

• sandra84

Är så klantig! Spelade fotboll idag med mina elever. Gjorde en rejäl vurpa och har nu så ont i ryggen att jag inte kan röra mig. Men bjöd eleverna på ett gott skratt. Fick en kickstart med foglossningen om inte annat.

Har inte vägt mig. Men jämför jag kort är jag lika stor nu som jag var med de andra barnen i vecka 24+. Men det kanske är normalt då det är tredje barnet?!

• sandra84

Imorgon är det dags för ul. Är så otroligt nervös. Är då i vecka 11+4. I vecka 12+0 i min förra graviditet fick jag en störtblödning och blev i princip sängliggande resten av graviditeten. Det är jag också orolig för ska hända igen...

• sandra84

Carabellis: en bit av moderkakan lossnade då livmodern växte. Vet inte när jag blev gravid och hur långt gången jag är, så dateringsul. Tog ut min spiral och hade sen ingen mens emellan.

Jag kan också känna igen mig i att inte våga berätta. Vi har det också rätt tufft i andras ögon. Barnen har mängder med allergier, min sambo är bortrest med jobbet hela veckorna och vi renoverar för fullt. Men min sambo sammanfattade det hela så bra med att det viktigaste är ju att vi är glada och ser fram emot tillökningen! Och jag kommer vara tydlig med att inga negativa kommentarer är välkomna. Ser allt bra ut imorgon på ul kommer jag berätta för närmsta familjen och min chef i veckan.

• sandra84

Är så glad. Ultraljudet visade en otroligt vild och levande bebis!!! Nu kan jag äntligen slappna av.

Vad tråkigt Millface! Hoppas allt löser sig till det bästa.

• sandra84
    Carabellis kusp skrev 2015-09-07 18:19:21 följande:

Vad roligt! Grattis!

Fick du datering?

Runt 24 mars! Har äntligen vågat berätta för min familj. De blev jätteglada.

Millface: bor en bit utanför Gbg.
  • sandra84

Lycka till alla som ska på ul i veckan!!!

Och vad roligt med alla nya som tillkommit. Grattis till era graviditeter. Ska bli kul att följas några månader framöver.

• sandra84

Har en fråga... Jag förstår ju att stress inte är det bästa för fostret under graviditet. Men jag har ett dunderstressigt jobb. Hög ljudvolym, jobbar 45 timmar i veckan och har sällan rast. Hur kan detta påverka min graviditet tror ni? Ska ringa min bm imorgon tänkte jag. Men kom gärna med kloka råd!

• sandra84

Jag sover redan nu dåligt. Har ont i magen (som sammandragningar), huvudvärk mm. Delar gärna med mig av svaret!

Svar på tråden Marsbebis 2016