Reflexen skrev 2016-05-03 14:12:13 följande:
Vår lilla höna mår nu bra! Hon äter gärna och mycket. Jag är också noga med att amma på minsta signal, hoppas på så sätt få henne att gå upp ordentligt nu när vi har 1,5 vecka att ta igen!
Storasyster är jättesnäll mot lillan, men hon är värre mot mig. hon skriker åt mig och blir så vansinnigt arg när jag bara ber henne om nåt enkelt (typ ställa in mjölken i kylen!). Det är säkert en reaktion på sjukhusvistelsen för mig o syrran, men det är frustrerande nog ändå. Svårt att hantera bra också när orken inte är på topp...
Jag får sova helt okej, men är såklart lite sliten ändå. Älskar livet som mammaledig, att ta det lugnt och anpassa dagen till den lilla.
Mår ok i kroppen, men har inte kommit igång med nån träning. Har lite foglossning kvar, så kan inte springa eller hoppa nåt.
Vad skönt att lillasyster mår fint! Fortfarande namnlös...?
Ja, min dotter tar också ut sin frustration på mig, jobbigt är det, men naturligtvis bättre än på bebisen. Din stora förstår ju mycket mer och säkert var det läskigt när mamma och syster var på sjukan.
Hoppas foglossningen lättar snart så du kan njuta av ledigheten fullt ut nu när bebisen mår bra. Springa och skutta tar vi väl först i höst?