Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Hoppas för er skull mialinden och Elenic att ni inte behöver vänta allt för länge på att få föda, inducerat eller "naturligt". Så otroligt jobbigt att behöva ha så ont som ni har och dessutom inte få sova på nätterna! Snart är det över, snart har ni era små här!

• Smilla80

Hoppas Reflexen och Frida Li att er energi tyder på att fl är nära! :) jag är också uppe i varv och har ngn slags rastlöshet inom mig, jag har rensat, städat o donat som besatt (mannen har antytt att han är rädd att jag snart rensar bort honom också ), gjort klart för bebisen m.m... och nu när Lilleman är pigg igen har jag kunnat göra mitt planerade storkok och frysa in matlådor. Kanske är det ett tecken?

• Smilla80

Var på MVC idag, och tro det eller ej - men nu var huvudet fixerat trodde bm! Så från ruckbar till rörlig igen till fixerad på 3 veckor! Nu var bebis redo och det var "bara att sätta igång att föda", hehe... Ja vi får se när det är dags! SF-måttet var bara 34 nu i 40:e veckan (39+2), känns lite litet.. Men följer min egen kurva iaf. Vad har ni för mått? Tycker det är lite konstigt att jag inte har mer förvärkar och så, borde jag inte ha det nu?!

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-15 11:58:17 följande:
    Vad skönt! Hoppas bebisen förstår att det bara är att komma ut nu! Min bebis var dock fixerad först och sedan ruckbar igen på förlossningen, så det verkar inte finnas något facit.

Jag hade också litet SF-mått, men min bebis var bara strax under medel. Elenic har ju haft normalt SF, men fått stora barn, så måttet är ganska grovt. Bara magen växer så!

Jag hade inte mycket förvärkar förrän sista dagarna, bara sammandragningar.
    Tack för input! Skönt att höra, då kan det ju kanske dra igång med dunder och brak trots avsaknad av förvärkar...

Håller tummarna för att blåsljudet på din dotters hjärta är borta till nästa undersökning! Hur känns det nu att vara tvåbarnsmor?
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-15 15:22:47 följande:

Var till läkaren idag, öppen 4cm de gjorde en hinnsvepning och händer det inget av sig självt blir det igångsättning imorgon förmiddag :) så skönt att se ett slut på denna eländiga graviditet! Även om ny bebis blir född på samma dag som stora syster som fyller 3 imorgon!

Barnvakt har vi fixat med det skulle naturligtvis krångla lite. Dagis ringde för ett tag sedan och Vilda har fått feber så nu måste barnvakten vabba...

Nej men gud så spännande! Vad SKÖNT att du får bli igångsatt, och hur coolt är det inte att syskonen får samma födelsedag! Så smidigt att kunna slå ihop födelsedagskalasen, haha... och vilken födelsedagspresent till Vilda - ett litet syskon! Så nu kommer du alltså ha din bebis här senast imorgon, vilken grej! Lycka till!
  • Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-15 12:54:21 följande:
    Haha energin varade endast igår! Sovit dåligt inatt, varit dålig i magen, huvudvärk o trött! Precis sovit i två timmar o ska få i mig lite mat nu o hoppas det vänder. Eller så är detta oxåett tecken, värsta tillfället så sätts det igång?
    Hoppas energin kommer tillbaka, låter inget vidare! Man vet aldrig, kroppen kan nog vara nyckfull gällande när den bestämmer sig för att sätta igång det hela... Dålig i magen kan ju vara ett tecken sägs det ju!
  • Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-15 12:16:53 följande:
    Gulle! Jag tror ju som sagt att det är minst två veckor kvar men trots det onda och dåliga nätter så känns det ändå ok (än så länge). Jag är i rätt mycket bättre psykiskt balanserad form och har så mycket annat kul som jag behöver göra om dagarna (mycket jobb med min kör bland annat) så att än så länge klättrar jag inte på väggarna. :)
    Skönt att det trots allt känns ok och att du har aktiviteter att sysselsätta dig med, då går tiden betydligt fortare!

• Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-15 12:14:47 följande:
    Åh, vad skönt, då kan du ju släppa den oron iaf. :)

Igår när jag var hos BM i 39+0 hade jag 35 i sf-mått och det tyckte min BM var helt perfekt för mig (hade 33 för tre veckor sedan) så 34 låter inte jättelitet. Viktigast är att magen växer dvs. att måttet ökat och har man dessutom gått från rörlig till fixerad får man nog dra av någon cm för att barnet sjunkit ner.
    Ja tack eller hur, det känns väldigt skönt! Ja, det är säkert helt normalt egentligen, har haft liknande mått med mina andra två också så det är väl sådan jag är helt enkelt...föder inte så jättestora barn.  Hur känner du nu, är du orolig över att du ska få en väldigt stor bebis? 
  • Smilla80

Hoppsan, en blodblandad flytning! Vad tror ni detta betyder? Har aldrig varit med om det innan nämligen...

Sötistilde; grattis till sonen! Hoppas du mår bättre snart, berätta gärna mer om du orkar. Tänker på dig, stor kram! <3

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 09:53:14 följande:

Fick jag i lördags förmiddag! I mitt fall var det en så kallad teckenblödning; att cervix börjar påverkas inför förlossning! Fingers crossed!

Oh, spännande! ;) Du fick väl blödningen på fm och födde på kvällen, eller minns jag fel? Ringde BM och hon trodde också att det var en teckenblödning. Men hon sa också att det kan dröja en vecka tills det sätter igång... Time will tell!
Svar på tråden Marsbebis 2016