Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Åh grattis Lisa, vilka härliga nyheter! Vilken punktlig liten krabat!

• Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-05 15:40:56 följande:

Hade tänkt mig ett brio primo, men de fanns inte i lager.. Suck. Tror det är den sorten man kan hyra på babyproffsen. Kollade pris på hyrskydd och det skiljde inte så mkt från att köpa nytt att jag tyckte det var värt det.

Är det trevlig/kunnig personal i butiken i Gislaved? Tycker de i Jönköping är så ointresserade och okunniga.

Så typiskt! Jag måste nog säga att det varierar,förr när jag var där så var de inte så trevliga men nu för tiden är det bättre! De har väl skärpt sig! Jag upplever nog att de är kunniga men har inte haft så jättemycket kontakt med dem.
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-06 11:01:51 följande:

Funderar om slemproppen gick igår kväll sen hade jag jätte ont i magen och svank i natt, vaknade flera gånger. Tänkte nu äntligen är det nog på gång! Men fick istället springa på toa med världens diarré inte kul :(

Titta vad jag läste på babyhjälp:

"Diarré ? Det sägs att diarré är naturens sätt att bereda väg för barnet. När din kropp blir redo för förlossningen, kan musklerna även lossna i ändtarmen, vilket resulterar i lösa tarmrörelser. "

Så det kanske är på gång ändå?!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-06 08:29:24 följande:

Inatt har jag känt av lite molvärk nedanför naveln, inte farligt mycket dock. Det var inga direkta sammandragningar, så det är nog inget på gång. Lite spännande bara att nåt händer, har inte känt nåt innan.

Nån mer som börjar känna att det närmar sig?

Ooh, spännande! Jag har också haft det otroligt lugnt med förvärkar, bara känt sammandragningar som inte gjort ont - men igår kände jag som lite lätt mensvärk. Håller med dig - det är skönt att känna att det händer NÅT!
  • Smilla80

Funderar på namn igen! :) pojknamn är lättare men flicknamn... Vad tycker ni om namnet Alice om det blir en flicka? Är det för tråkigt i och med att det är så vanligt?

• Smilla80

Tack för er respons på namn! såg att Alice låg som nr 2 på namntoppen :-/ Sedan tänker jag tyvärr på låten "Who the f**k is Alice?" Annars är det rätt sött och skulle passa utomordentligt med mina andra barns namn.

Madski, gillar Svea och Astrid skarpt!

Carabellis kusp, har inget bestämt men gillar bl.a. Albin och Alfons på herrsidan! Beundrar även fornnordiska namn hett. Har ni kommit på något ännu?

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-06 21:05:22 följande:

Äsch, det säger man väl bara på after ski? Man kan ju alltid hitta nåt skräpigt med alla namn iofs. Men Alice är toppen! Annars skulle väl inte så många gilla det?

Jag är fortfarande inte säker på namn. Måste väl se den lilla tösen först. Amalia, Ingrid, Elisabeth, Lovisa, Sigrid... Kanske...!

Haha, ja det har du rätt i, så det kan man nog strunta i!

Jättefina namn du kommit på ju, är det något av dem som din man också är extra förtjust i? Gillar särskilt Ingrid och Sigrid!
  • Smilla80
    Madski skrev 2016-03-06 21:17:37 följande:

Tänk vad skönt det vore om man inte kunde se namnstatistiken ;)

Vad roligt att du gillar dom :) hade varit så mycket enklare att välja mellan två namn och inte som nu typ femton på killsidan ich vi är inte överens på långa vägar., vi gillar varandras namn, men inget av dom känns hundra för båda, suck! Blir nog till att han kallas lillebror i början, haha..

Nils är på min första plats, Douglas på sambons, Theodor på dotterns, ingen röd tråd över huvudtaget., finns dock några namn som finns på både min och sambons lista, men inget känns hundra än, men, men man har väl några månader på sig innan Skatteverket måste få in namnet!? Blir förhoppningsvis lättare när man får se hur bebis ser ut.,

Nils och Theodore är jättefina namn, Douglas är coolt! de passar faktiskt fint ihop också som reflexen säger!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-06 22:48:09 följande:

Smilla: låten i sig är ju jättefin (living next door to..), sämre låt kan man ju ha som "sin namne"! Även om jag förstår att du kanske inte gillar att ha dotterns namn skanderat av ett gäng överförfriskade tomtar i "who the f*ck is Alice?"

Hahaha, du är för rolig! Jag kan se det framför mig, även om det var ett tag sedan man själv var en del av dessa sammanhang! ;) Håller med om att låten egentligen är väldigt fin i grunden. Halva släkten älskar namnet Alice så det hade gjort dem glada, själv är jag lite inne på att hitta på ett eget, unikt namn. Jaja, vi får väl se först vem som tittar ut, tjej eller kille och hur personligheten matchar! Dina namn är också jättefina! Vega är ju så söttufft, och även lite ovanligt!
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-07 00:13:21 följande:

Jag är mest inne på fornnordiska namn som (tjej) Idun, Ronja, Edla eller (kille) Vide, Vidar.. vi är nog ganska överrens men mannen min vill gärna ha en Harry :/

Vår dotter sedan tidigare heter Vilda.

Många fornnordiska namn är helt underbara, det håller jag med om! Edla är ju fantastiskt fint och skulle matcha Vilda perfekt, likaså Vide!
Svar på tråden Marsbebis 2016