Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Mammave hur många barn har du sedan innan? Läste att du haft både vaginal FL och KS... Om jag minns rätt och du inte har något emot att jag frågar? :)

Ska försöka flytta fram BF-listan nu så den inte hamnar för långt bak i tråden, kan vara kul att följa... :)

Santine hur går det för dig? Längesen vi hörde av dig! :)

• Smilla80

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• Smilla80

Vad bra att du var uppmärksam och ändrade Aztecs status carabellis kusp!

Reflexen, samma här, skriver alltid från mobilen så tar en liten evighet att leta fram något längre bak i tråden! Vi får "ta med oss" BF-listan då o då!

Vad roligt att du fick se din lilla skatt i veckan, och att hen hade växt som den ska! :) när ska du tillbaka igen för att kolla moderkakan? Jag gjorde också ett ul i veckan, tillväxt. Min bebbe vägde också ca 1900 g, 1948 för att vara exakt! ;) Så den ser ut att växa som den ska iaf! Bebis hade inte vänt på sig än, men ännu finns det ju tid kvar... Hade din vänt sig?

• Smilla80
    aztec skrev 2016-01-30 22:03:32 följande:

Skickar en mysbild. 46cm och 2636g idag <3

Sambon är hemma med dottern idag (besöksförbud här) så har klarat mig själv idag. Myst med bebisen och försökt gått så mycket jag kunnat.

De försökte med behandlingen igen, men istället hittade de ett dolt missbildning i hjärtat. Så nu har läkarna fått två saker de måste "fixa". Grät en stund efteråt men nu ikväll så känns det bättre igen. Bara gilla läget känns det som och hoppas på att det kommer ordna sig. Inget livshotande än så bara göra sitt bästa.

Tror jag blir utskriven imorgon em, sen får man ta en dag i taget :) <3

Nä men åh, hur söt får man lov att vara?! :) sååå fin! <3

Oj, då har du haft ännu mer att smälta nu förstår jag... Men bra att de upptäcker det tidigt, de kan sin sak och allt kommer att gå bra! Vad tror de om hjärtat nu då, ska han opereras eller hur ser planen ut? Styrkekram!!
  • Smilla80
    Smilla80 skrev 2016-01-30 21:32:27 följande:

Vad bra att du var uppmärksam och ändrade Aztecs status carabellis kusp!

Reflexen, samma här, skriver alltid från mobilen så tar en liten evighet att leta fram något längre bak i tråden! Vi får "ta med oss" BF-listan då o då!

Vad roligt att du fick se din lilla skatt i veckan, och att hen hade växt som den ska! :) när ska du tillbaka igen för att kolla moderkakan? Jag gjorde också ett ul i veckan, tillväxt. Min bebbe vägde också ca 1900 g, 1948 för att vara exakt! ;) Så den ser ut att växa som den ska iaf! Bebis hade inte vänt på sig än, men ännu finns det ju tid kvar... Hade din vänt sig?

Kan förresten tillägga att tillväxten låg nga procentenheter under "standardmåttet" men inte så att det verkade onormalt eller som ngt oroväckande...
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-02-02 13:38:08 följande:

Nu hoppar jag på ett helt nytt ämne; är det nån som har/har haft en mosekorg eller bedside crib?

Jag har haft troll bedside crib till mina två barn vilket jag tycker fungerat bra! Ska använda den till kommande bebis också! Fast jag ska även använda Babynest/Cocoonababy så att man kan anpassa sovsituationen efter behov.
  • Smilla80

Mitt skolbarn kommer inte heller få ha fritids. Vi bor ju på landet med och har inga andra barnfamiljer runt oss, så lite oroad är man ju över att det inte blir så mkt lek med kompisar efter skolan. Alla andra är ju på fritids. Hade varit guld värt om min äldsta hade kunnat åka med sin pappa när han åker till jobbet på morgonen eftersom vi har en bra bit till skolan och min man ändå åker förbi där, men nu är det som det är. ;)

• Smilla80
    sanna1975 skrev 2016-02-04 09:01:18 följande:

Hej! Får jag hoppa in här, väntar mitt fjärde barn den 31/3. Så förhoppningsvis blir det i mars!

Mina barn är 21, 11 och 8 år, jag har en tjej och två pojkar. Nu kommer en lillasyster, om man ska våga lita på ultraljudet... ( Man har ju hört talas om att de sett fel ibland! )

Vi bor strax norr om Stockholm.

Klart du får hoppa in! Välkommen! :)
  • Smilla80

Skönt att det går åt rätt håll Aztec! Alla steg framåt är väldigt värdefulla! Hur ser det ut, får ni åka hem nu? Hoppas ni får en fin helg!

• Smilla80

Ser att ni pratat amning också. :) om det går som jag önskar så vill jag försöka amma kommande barnet lika länge som de andra två, dvs ca 1,5 år. Vid den tiden har mina små själva naturligt börjat tappa intresset så amningen har bara ebbat ut lugnt och skönt utan hard feelings, haha... Men det kan ju bli annorlunda nu, det vet man ju inte. För mig har amningen fungerat bra men har full förståelse för dem som den inte fungerar för, viktigast är att var och en får hitta sitt eget sätt att mata sitt barn utan att bli "bedömda". Att inte kunna amma offentligt är ju en annan het potatis som jag tycker är helt galen. Vem orkar störa sig på ngt sånt?! Man sitter ju oftast inte och "flashar" sig totalt... Men det är min åsikt det. ;)

Svar på tråden Marsbebis 2016