Elenic skrev 2016-04-15 10:09:09 följande:
Åh GRATTIS AKF! Underbart!
Här rullar livet på. Ellis har passerat två veckor I ålder och också 5 kg i vikt. Första veckan gick han upp 600g och andra 200. Så som ni förstår så äts det ganska frekvent här hemma? (ammas) Som alla barn (?) så är han nöjdast på förmiddag och strax efter lunch, och kan då lätt sova 3 timmar i sträck. Och då har jag och maken passat på att gå på långpromenader, spela golf (!) (tre gånger faktiskt J ) och göra allmänt härliga saker. Underbart! Att sen ha eftermiddagarna tillsammans med storbarnen är också ljuvligt. Kvällstid hinner jag dock inte med mycket, det ammas ammas och ammas och kinkas lite däremellan. Vilket ställer till det lite då jag egentligen borde ha börjat repa med min kör ordentligt nu, men det fungerar inte att min make har Ellis där och att jag bara ammar när det behövs, då det behövs ammas hela tiden och då det gråts om han inte är i min famn däremellan..
Nattetid är det lite si och så med sömnen? Två hyfsade pass om typ 2 timmar brukar det bli, sen lite random halvtimmar/timmar med mycket amning emellan och gärna ett vaket 2-timmarspass mellan 3 och 5? Det här med att sova på rygg i ett babynest och inte mage mot mage mot mamma uppskattas inte riktigt av Ellis.
I övrigt har jag väl lite dåligt samvete för storbarnen, att jag inte hinner med dem som vanligt och att de får stå tillbaka lite. Men de säger att de tycker att det är helt ok. Så det är nog mest jag som lider av det. Och de är SÅ stolta och är så glada i att roa Ellis när han sitter i babysittern och ligger på golvet. Och att bada med honom är tydligen supermysigt! (Utom när han bajsade i badvattnet.. ;) ) Apropå bajs, det är väl hans enda bekymmer, att han har lite ont i magen kvällstid. Men det tycks ju också vara rätt klassiskt?
Hoppas er vardag funkar fint nu! Här går maken tillbaka till jobbet på måndag, och jag likaså (har bara kört möten via tele/Skype nu, men på måndag ska jag till kontoret för första gången). Känns spännande att se hur det går för mig och Ellis!
Kram på er!
Här är det också lite magknip på kvällarna. O som du säger så verkar det vara klassiskt??
Jag har också dåligt samvete att jag inte har samma tid/ tålamod med storasyster...o vi börjar bli lite slitna nu...dags att skruva ner tempot o försöka passa på att vila lite o lösa av varandra. Mannen också väldigt trött, han passar upp oss, handlar, lagar mat o fixar. Då får man också dåligt samvete när jag sitter i soffan o ammar o "har de bra"!!:)