Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Jag trodde inte det var möjligt men jag samlar på mig ännu mer vätska nu! Det började för två dagar sedan då jag kände av varje rynka i lakanet o det gör ont i huden o varje veck stannar kvar på rumpan i en timme! Började med stödstrumpor igår. Kroppen/huden är så spänd o öm eftersom det är så mycket vatten i kroppen. Går på panodil hela tiden nu sen i förrgår, hemskt ont I hela kroppen.
    Igår stor handlade mannen, så nu finns det massor med mat hemma. Idag ska jag åka å köpa lite nödvändiga kläder till dottern o present till min mamma som fyller år i början av april, man vet inte om man kommer ut mera sen ;) vilka jobbiga bebisar vi har! Men egentligen e det bra för min del att lillasyster har stannat kvar o blivit färdig, o från o med lördag har min mamma tagit semester i 10 dagar för att hjälpa till lite.
    Hejja oss!!

• Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-24 09:51:34 följande:

Haha, näe, jag vet - en mansförkylning är ju nästintill dödlig.. ;) Jag var faktiskt mycket tydlig med min make imorse när han som vanligt frågade "kan jag göra något för dig" och sa att ja, det kan du faktiskt - när barnen kommer från skolan idag vid 13 behöver du bete dig som att du är frisk och vara glad, energirik, positiv och hitta på massa roliga grejer de kommande dagarna - för jag kämpar hårt med att inte bli galen på att inte få sova och att vara +4. Och jag tror att han fattade..

Och mmm, olika prioriteringar känns igen. Inget kan vara mer frustrerande. Jag ska iaf betala räkningarna idag så är det gjort, känns som att det lätt glöms om det blir förlossning inom kort.

Min dotter är född den 26 maj, så innan vi For iväg till förlossningen så betalade jag räkningarna. Det gjorde jag även inatt, kl 04:)
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-24 10:51:27 följande:

Och baaam, halva latten hamnade precis på kappan när jag gick genom t-banespärren, skjut mig.. Men idag ska jag vara positiv... Kappan är svart (likaså kläderna), jag fick papper från spärrvakten, det är sol, jag har bf och känner mig snygg (iaf jämfört med gårdagen) positivt tänkande... ;)

Haha stackare! Jag kände INTE mig snygg nu när jag vaggade runder i vår lilla by, var på jakt efter present till mammsen (får bli något på nätet), biblioteket o klädshopping till dotter. Tankade bilen också. Inte gjort så många ärenden på länge haha.
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-24 12:10:23 följande:

Har precis haft BVC på hembesök. Min lilla bebis har gått upp 560 gram på 8 dagar. Stark mjölk? Hehe.

Hoppas ni oförlösta kommer igång idag så ni får ett härligt påsklov med massa mys sedan. Kram på er!

Kanon bra mjölk! Du kanske ska donera lite?:)
  • Frida Li

Vilka härliga mammor vi verkar ha! Min kära mamma är heller aldrig den som "stör"....nästan tvärtom! Jag VILL att hon SKA knacka på, ringa o lägga sig i mer!:) det gör inte oss något då vi (jag, min man o dotter) trivs väldigt bra i min mamma o pappas sällskap. Min man är nog den son min pappa aldrig fick (jo, han fick en son, men inte med samma intresse som han alls, de är väldigt olika). Jag får be min mamma om saker o tjänster, hon gör dem alltid jätte gärna men hon hade gärna fått ta mer intiativ men jag tror att hon är rädd för att lägga sig i. Lillasyster är redan bortskämd av mormor o morfar, detta blir kanske också deras sista barnbarn o min mamma är väldigt väldigt glad o förväntansfull! Tydligen har hon önskat sig två flickor till barnbarn o är överlycklig att hon ska få syskonmatcha dom!
    Jag är 31 o vill inte ha fler, min bror är 35 o har en styvdotter o de försöker men de har försökt i många år o vill inte gå på utredning för de vet att det är pågrund av min bror sambos vikt, hon är väldigt överviktig. Jag vet heller inte om jag vill att han ska avla av sig med henne faktiskt...så vi (familjen) är ganska nöjda, haha.

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-24 17:00:09 följande:
    Ja, det borde jag verkligen göra. Inte minst med tanke på att barn på neo ibland väger lika lite som min bebis ökat i vikt på en vecka :-/
    Det e lätt fixat, du ringer neonatalavdelningen. Sen då du lämna lite mjölk för analys o sen får du en pump med dig hem. Man behöver inte ge mängder, många bäckar små! Jag ska donera denna gång, det fick jag inte förra gången. Tänkte lämna prov o fixa allt innan jag åker hem från BB. Min mamma jobbar på en neonatalavdelning. Sen får man bra betalt också!:)
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-03-24 19:35:13 följande:

Jag ska också donera. Jag har precis börjat samla i frysen. Här får man lämna blodprov om man vill donera mjölk. Förra gången hade jag massa mjölk men denna gång mindre. Men det känns bra att hjälpa till.

Ja, blodprov får man nog oxå lämna
  • Frida Li

För vår del blir det inget påskfirande. Vi o mamma o pappa står standby o inväntar bebis. Blir väl nått firande när bebis kommit ut istället o min mamma fyller år nästa helg.
    Jag inväntar svar från 1177, min klåda har blivit värre! Hela kroppen nu! Så less o vill be om igångsättning!!:) lillasyster visar inga tecken på att vilja komma ut! Bf på tisdag.

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-25 08:49:15 följande:
    Har du klåda i handflator och fotsulor?
    Ja, o överallt! Sån graviditetsklåda
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-25 08:54:28 följande:
    Usch, stackare! Kanske går snabbare att ringa in till fl och be om råd, kanske Du kan få komma in för en koll!? Känns inte humant med den klådan som du har. Håller tummarna för att lillasyster kommer snart så att du får må bättre, kämpa!
    Jag ringde Fl, jag får stå ut helt enkelt sa dom.
Svar på tråden Marsbebis 2016