Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-03-19 15:45:01 följande:

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

Grattis smilla! Då var det pågång igår i o med blödningen :)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-20 09:09:09 följande:
    Jag håller med, man vill inte behöva säga något. Men som Reflexen sa, ibland är det just det som behövs - att man är rak och tydlig med sina behov.

Och haha, jag är som du och vill fixa mig och känna mig snygg och fräsch. Har färgat håret, fixat naglarna, gett mig själv pedikyr, BUS:at och försöker hålla mig allmänt snygg. Försöker ha minst ett ärende ut bland folk varje dag för att ha en motivation att klä upp mig, sminka mig och fixa håret - så känner jag mig iaf normal och fin. :)
    Fast måla naglarna fick man inte göra nu sa dom när jag var på föreläsning på förlossningen. Ifall man skulle bli sövd o smittad måste de se nageln. Attans! :)
  • Frida Li
    AKF skrev 2016-03-20 10:22:46 följande:

Grattis Santine och Smilla till era små underverk!

Kan känna igen det där med männen... Det har varit lite så här ibland också. Men också mycket omtanke. Igår när min man gick ut med dottern var hans sista ord; vila nu - städa inte! Alltså det betydde så mycket de orden!

Elenic: jag har också börjat svullna rejält först nu, fingrarna känns stora och har börjat domna, fötterna och tårna svullna och så känner jag mig väldigt varm. Vi får vara glada att det inte kom tidigare. (Och jag är glad att jag inte varit höggravid mitt i sommaren...) Men det är ju jobbigt att inte kunna känna så så fin och smärt som du gjort hittills! Jag är väl inte såå smärt, men jag har accepterat att jag gått upp en del och får satsa på kroppen sen när jag kan röra mig, ta långa promenader och träna igen.

Vad är era bästa tips för att komma i form efter graviditeten? Jag brukar träna på Friskis men har ett fryst kort pga komplikationer nu under grav och innan det var formen rätt kass - så det känns som en uppförsbacke nu. Har pendlat i vikt hela livet men nu när jag passerat 35 och närmar mig 40 orkar jag inte med det längre, jag vill hitta formen och hålla den, må bra och orka mer. Tacksam för pepp!

Träning har det varit lite så å så med sen jag fick barn. Det var svårt för min man jobbade kväll ena veckan o morgonpass den andra veckan. Jag kunde Liksom inte följa några pass o träna regelbundet. Men sen kom jag på att jag kunde börja springa med henne i barnvagnen, men då var hon 2,5 år :) sen gick jag en kurs i just löpning, det triggade igång en. Det ena gymmet här har nu mammaträning där man får ta med bebisen, det verkar himla bra! Men det får bli till hösten.
  • Frida Li

Det verkar som alla här inne har haft snabba förlossningar? Låter ju helt underbart!:)

• Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-20 12:49:27 följande:
    Jag har tyvärr samma erfarenhet som du, jag gick inte ner så mycket i början utan först efter ett år var jag tillbaka i min startkropp. Tror min kropp liksom "håller kvar" i reserverna för att säkra amningen på nåt sätt. Först när amningen blivit mer "småsnuttande" och inte helamning verkar jag gå ner.

Jag tror också på promenader och hemmaträning a la Lofsan som Carabellis skriver om. Stressa iväg till gymmet kan helt klart vänta!

Motivation är dock en riktigt viktig grej och jag har ju mina scenframträdanden i oktober i Vegas som min morot - då SKA jag vara snygg, stark och och bra flås igen!
    Scenframträdande i LAS vegas?! Vem är du? Någon man känner till?:)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-20 12:51:04 följande:
    Ajdå! Det sa de inte till mig.. ;) Och jo, det är väl för den där syresättningsmätaren de sätter på fingret då.. Men tånaglarna tänker jag ha fina ändå, så det så! :)
    Samma sak gällde påbyggnadsnaglar, nej till det oxå. De sa inget om tånaglarna? Jag kan inte gå utan nagellack där, blir så mycket finare med lite färg :) dock är de ganska målat slarvigt just nu, svårt att räcka ner :P
    Nej tror inte det är för syremätningsgrejen utan de tittar väl på själva färgen på nageln...tror jag. De förklarade det för mig iaf sist jag opererade mig, för 10 år sedan :)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-20 12:55:31 följande:
    Skriver under på det.. Min andra förlossning som gick fort upplevde jag som mycket mer smärtsam under öppningsskedet (utdrivningen var dock betydligt enklare..). Tror att det är för att kroppen inte hinner med att producera endorfiner i samma takt som skulle behövas när det går så fort. Däremot var man ju piggare och fräschare efteråt och inte alls lika slutkörd.
    Själv hoppas jag på en "lagom" förlossning denna gång, typ 4-5 timmar eller så. :)
    Min första förlossning var på 11 timmar o gjorde inte så ont som jag trodde. Bm sa att man kan säga att nästa tar halva den tiden, så det låter lagom :) men jag är rädd att inte hinna med att få epidural!! Då kommer jag få panik! Kan man åka in i förebyggande syfte, typ bo i korridoren? :)
  • Frida Li

Idag underhåller mannen dotter rejält! Tjihoo! Dom har varit ute o lekt på lekplatsen, kom hem o fikade i vår trädgård o lekt ute på lekplatsen precis utanför. Nu gick dom till affären för mannen fick för sig att han ska grilla idag. Snart kommer en kompis med barn hit. Idag rastas dottern rejält :) härligt väder i Skåne idag!

• Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-21 03:31:39 följande:

Oh, så härligt att vara vaken mitt i natten.... (Ni hör ironin, va?)

Vaknade av huvudvärk och kissnödighet, nu är jag hungrig och har svårt att varva ner.

Jag som ytterst sällan har huvudvärk nojjar nu över ev havandeskapsförgiftning. Har inte svullnat upp och har haft lågt blodtryck hela tiden. Så inga andra symptom eg.

Tog en alvedon o hoppas nu det går över. Är det inte bättre när morgonen kommer får jag väl ringa min bm o be att de tar blodtryck o urinprov.

Själv ligger jag oxå vaken sen kl 03. Då kissenödig, sen svårt att somna, sen blev jag hungrig o sen molande värk i en timme. Sen varm, täppt i näsan o kissenödig 150 gånger....nu e klockan 05...:(
    Jag har mitt sista besök hos bm idag, men antar att vi bokar in ett besök till ?
  • Frida Li

Varit på sista kontrollen hos bm, men fick en extra tid nästa vecka. Har haft molande värk hela förmiddagen o magen är inte så bra! Bebis helt fixerad nu. Jag hoppas att smärtan är ett tecken!!

Svar på tråden Marsbebis 2016