Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Idag känns det verkligen som om jag har ett bowlingklot uppkört i snippan! Kan ju knappt gå o vaggade mer än vanligt i affären! Träffade såklart två bekanta, det e så jobbigt att höra "men är du gravid än!" :( Jag ska tänka mig för sen, o aldrig säga så till någon!

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-26 13:42:48 följande:
    Ja, fy vad trött man blir! Sedan började folk fråga "men heter hon nånting då?". Som om man inte skulle berätta det genast...? Men visst jade du redan valt namn till din bebis? Smart drag!

Är kliet bättre idag?
    Ja, lillasyster ska heta Moa :) det bestämde vi när vi gjort UL.
    Kliar sönder lite på kroppen, så jag provade bedövningssalva, funkar rätt bra :)
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-26 13:42:48 följande:
    Ja, fy vad trött man blir! Sedan började folk fråga "men heter hon nånting då?". Som om man inte skulle berätta det genast...? Men visst jade du redan valt namn till din bebis? Smart drag!

Är kliet bättre idag?
    Ni har inget namn till dottern än?
  • Frida Li

Idag vet jag inte var orken kom ifrån, även smidigheten då jag har filat fötterna, klippt naglarna, målat dem samt intimrakat mig så gott det gick. Kom ut nu bebis!!!!!

• Frida Li

Hahah, jag borde kände ett starkt behov av att raka mig (kommer säkert svida satan sen) fila o göra mig fin. Sen stod jag o hängde tvätt o det knäppte till, men tänkte att det nog var bäckenbenet som knakade till. Gick upp till ovanvåningen för att natta dottern o kände hur det började rinna o sprang in i duschen! Lite panik har det varit här hemma, dottern skulle ju gå o lägga sig men henne har vi nu lämnat av hos mormor o morfar. Jag vill ha lugn o ro här hemma. Inga värkar som gott men sammandragningar kommer o går. Lite rädd är jag!!

• Frida Li

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.
    Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

• Frida Li

I eftermiddag kommer mannen, STORASYSTER o min mamma. Hon ska hjälpa mig att ta bröstmjölksprov o så ska jag göra allt klart för bröstmjölksdonation. Vi ska åka hem idag. Kan tänka mig ni som har patienthotell har det bekvämare. Jag har dubbelrum (ingen sängkamrat som tur är) hård o liten säng. Maten är väl sådär o ingen frukt alls! Det var guldvärd att jag hade med måltidsbars o nyponsoppa, det drack/åt jag inatt! Bad om att få prata med barnmorskan som förlöste mig o fick prata ut om vad som hände.
    Nu inväntar jag er som är kvar!!:)

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-28 12:08:48 följande:
    Vad spännande! Det är ju så häftigt att samla hela familjen för första gången.

Känns det lite bättre nu när du fått prata igenom allt? Klokt av dig att ta tag i det jobbiga innan du åker hem, så att man inte har massa gnagande frågor.

Patienthotell är grymt! Dock måste man ha eget snacks på Danderyd. Men mycket bra frukostbuffé; katrinplommon, linfrön och a-fil. Och frukt i mängder!

Skönt att du får åka hem snart.
    Ja, känns jätte skönt att jag fick prata med bm
  • Frida Li
    sandra84 skrev 2016-03-29 03:41:27 följande:

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

Grattis! Så skönt att det gick så snabbt :)
Svar på tråden Marsbebis 2016