Marsbebis 2016
Aouch, nytt härligt symptom/krämpa idag: ont under revbenen!!
Rabblar följande mantra för att inte bryta ihop "bara 10 veckor kvar, bara 10 veckor kvar"!!
Aouch, nytt härligt symptom/krämpa idag: ont under revbenen!!
Rabblar följande mantra för att inte bryta ihop "bara 10 veckor kvar, bara 10 veckor kvar"!!
När jag väntade dottern så var en av mina större bekymmer just det med ev besök på BB. Det visade sig tack o lov att man inte fick ta emot något besök på BB här hos oss! Så skönt!
Den här gången är jag lugnare, men det är säkert bara för att jag vet att ingen får komma o hälsa på
Carabellis: oerhört oförskämt av din svärmor att sätta sig m ryggen mot dig! Stå på dig den här gången!
Låter som ett bra sjukhus med sån policy! Sist jag födde var det RS-tider, så vi trodde att det var besöksförbud även på vårt, men det kollade svärmor snabbt upp och släpade med sig sitt snoriga barnbarn, två av mina svägerskor och en svåger... Oförskämd is her middle name!
Hoppas du och liten mår bättre, Aztec!
Kram
Jag tror att vi börjar få ordning på det vi ska handla.
Köpte barnvagn här om dagen, blev en Emmaljunga superviking.
Har nog ungefär så mycket kläder som du, Elenic. Tror inte vi behöver köpa mer i stl 56 nu. Har en del kvar från dottern och köpt en del nytt. Ska leta efter fårskinnet dottern hade, det är toppen i vagnen. Jag har några gravid/amningstoppar till mig, tror det räcker.
Kvar att köpa är säng, babyskydd samt blöjor och andra förbrukningsvaror. Det lämnar jag till mannen.
Hoppas det snart blir bättre då, Aztec! Förstår att det är jobbigt på många sätt, stackare!
Har inte tecknat nån försäkring, om jag gör det så blir det i Länsförsäkringar. Där har jag resten av mina försäkringar.
Vad tråkigt att du har det jobbigt nu, Frida! Det är lite konstigt när kroppen lever sitt egna lilla liv och förändrar sig som den vill. Det är kanske en klen tröst, men försök att se det som en tillfällig ombyggnation för att världens sötaste lilla bäbis ska kunna flytta hem till er!
Bara två veckor kvar på jobbet låter helt underbart! Hoppas du får vara ledig lagom länge sen innan den lilla vill titta ut!
Så skönt att du ska få besök ikväll, Aztec! Det behövs nåt som är typ normalt i en värld av kaos (sjukhusvistelsen menar jag med kaos, alltså).
Vad jobbigt att de inte lyckats ställa in medicinen ännu, hoppas de hittar rätt snart. Finns det någon gräns, som att om de inte kan ställa in medicinen så plockar de ut bäbisen efter någon viss tid? Håller tummarna för er!
BF
Mammave: 28/2
Aztec: 3/3
LisaKMB:5/3
Carabellis kusp: 6/3
Nelliemeja: 17/3
Reflexen: 26/3
Men usch, vad jobbigt att du inte får några besked, Aztec! Hoppas du blir väl omhändertagen och att personalen är bra och kan ge dig tillräcklig info för att du ska känna dig (tillräckligt) lugn i väntan.
Gällande viktuppgångenså verkar det ju som om det är så väldigt individuellt. Du är ju under bevakning nu, så om det är nåt farligt är du ju på rätt ställe iaf!
Stor kram!!