Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Aztec o Lisa

Stackare! Hoppas att ni snart blir bättre!!!

Vet ju inte ålder på era barn , men kan det funka med julpyssel (lim, toarullar, papper, färger, paljetter osv)? Har ni någon fleecefilt som ni kan offra är det perfekt att börja sy i (om man vågar låta dem ha nål/sax) (tyg, lite band/snören, tråd och en älskad docka/gosedjur som får nya kläder). Baka pepparkakor? Film? Barnkanalen? Bolibompasajten har många bra spel.

• Reflexen

Madski: vet inte vad det kan vara för något, men det är ju så mycket som kläms ihop när livmodern växer...

Känns det fortfarande lika illa eller är det bättre?

• Reflexen

NellieMeja: usch när det känns så motigt! Tre månader går ju egentligen ganska fort! Först jul o nyår, sen lite tråkigt i januari, ett sjysst sportlov i februari o sen kan man börja räkna ner till hemgång och bf. *Pepp, pepp*

• Reflexen

Sandra: vet inte heller något om dina besvär. Måste du verkligen vänta två veckor? Känns som orimligt lång tid när du är så pass påverkad. Det måste ju vara meningen att man ska kunna vara upprätt mer än 30 min per dag om man ska räknas som normalfungerande! Är du sjukskriven för besvären? Har du möjlighet att få lite extra hjälp under helgerna?

Hoppas du får bra hjälp snart iaf!

• Reflexen

Vad jobbigt med foglossningar, det verkar som om många av oss har det. Jag har endast små känningar ännu, så hör väl till de lyckligt lottade. Håller med Elenic om att det är jobbigt att bli begränsad. Jag försöker skona kroppen så gott jag kan, tar tex hiss ist för trappor o tänker på hur jag sitter/står på jobbet. Får lätt ont i ryggen av att köra/åka bil, så ska bli intressant att se om jag kan jobba till 1 mars som jag tänkt (måste ut på kundbesök i jobbet).

Var det du Elenic, som visste hur man fick träna? Visst var det nåt simsätt som var bättre/sämre?

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-12-19 16:50:32 följande:

Jag tvingade mig till lindex själv nu när det är 20% och lyckades köpa 2 bodies och 2 byxor, ivrigt påhejad av dottern. Det känns bra! Sa till min man i morse att det känns faktiskt som att vi är fyra i familjen på nåt sätt och så känns det.

När har du BF? Jag ska ju också föda på ds, vi kanske blir grannar

Jag har också de där problemen med att våga/kunna tro på att det verkligen kommer en liten om tre månader. Konstigt egentligen, för bäbisen är mer än välkommen och planerad!

Vi har tex inte köpt vagn ännu.. Har alla ni gjort det?
  • Reflexen
    sandra84 skrev 2015-12-19 20:04:36 följande:

Jag är sjukskriven 50 %. Har jullov nu. Men blir inte mkt vila med två små. Fick ett psykbryt förut. Är nog pga julen som det tar sån tid att få komma dit

Nu ska jag ladda för 2-års kalas imorgon. Tänk att för två år sedan gick vattnet när vi satt i drive-in kön på Max. Och 8 timmar senare var vår dotter här. Snart ska man få vara med om det igen. Längtar!!!

Skönt att du är sjukskriven lite iaf! Låter som om både jobb och barn är en för tuff kombo just nu. Hoppas du kommer klara julen bra!

Grattis till tvååringen!
  • Reflexen

Min oro/overklighetskänsla beror nog på att jag knappt kan tro att just vi ska ha sån tur att det ska bli lika bra som m dottern en gång till. Lite som du alltså, Carabellis!

Den första tiden var jag mycket orolig över missfall, eftersom jag hade tre mf på raken innan denna grav. Den oron känns dock som om jag har släppt nu när jag kommit så långt.

Svar på tråden Marsbebis 2016