Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

NellieMeja skrev 2015-10-27 07:02:15 följande:

Det här med sex. Är vi försökte få 2:an så fick jag missfall dagen efter vi hade sex. Så det sitter som ett hjärnspöke hos mig. Vågar inte ha sex för jag är så rädd att det ska hända något. Så jag vet inte när vi ska våga detta.

Förstår dig precis, tyvärr! Kan du inte prata med din bm och be hen berätta om riskerna/avsaknad av riskerna med att ha sex under graviditet. Nu är vi ju dessutom så långt gångna att jag spontant känner att barnet sitter ordentligt fast där inne. Försöker tänka så iaf
  • Reflexen

Japp, vad man vet och hur man känner stämmer ju inte alltid överens! Det stämmer för mig iaf. Jag känner mig inte så annorlunda, men är så himla trött så det också påverkar sexandet. Mina slemhinnor är torrare nu än vad de normalt är, så undrar hur det ska bli under anmning

• Reflexen

Hej och välkommen, Madski!

Vad roligt med fint resultat på RUL, grattis!

Vi är ju flera här som känner lika som du, som inte vågat/vågar tro på den här graviditeten, så du är i gott sällskap! Jag har mitt RUL på tisdag, hoppas på samma resultat här. Vi har också en sexårig storasyster som precis fått veta att vi väntar smått. Hon är också jätteglad, så skönt att de reagerar positivt på nyheten!

• Reflexen
    Madski skrev 2015-10-28 20:15:43 följande:

Skönt att inte vara ensam.. Ja, första graviditeten var härligt naiv och man var lyckligt ovetandes om ev. Komplikationer (iaf jag).. Den här graviditeten har varit efterlängtad och vi har ett MF i bagaget så jag har inte vågat hoppas eller glädjas, trots att statistiken ser bra ut i v.19.. men nu har väldigt mycket oro släppt, underbar känsla! Håller tummarna för att ditt rul går lika bra.. Ska ni ta reda på kön?

Det stämmer bra det där med att man nog var lite mer naiv under första grav. nu känner jag både åldersnoja, att jag måste vara bra mamma till dottern o är medveten om att det inte alltid går så bra (3 mf).

Jag vet redan vad det blir för kön, vi gjorde NIPT och fick reda på det där. Min envisa man vägrade dock läsa provsvaret, så han vet inte ännu. Därför hoppas jag att de ser kön på RUL så jag slipper kalla magen för den hela vägen
  • Reflexen

Hur mår du nu, shecity? Hoppas det känns bättre! Är det RUL idag eller imorgon? Håller tummarna för gott resultat!

• Reflexen

Förstår din oro, Santine! Hoppas du får se en pigg och fin liten buse imorgon som kan stilla oron!

• Reflexen

Välkommen Mariasthlm! Grattis till bra resultat på RUL! Är också beräknad till 26/3, mitt i påsken! får se om de ändrar nåt på mitt RUL på tisdag.

Skönt att det såg bra ut, shecity!! Trevligt med nytt datum åt "rätt" håll!

• Reflexen

Hej och välkommen Mona! Grattis till lyckat RUL!

Känner inte heller av mycket ännu och är lika långt gången som du. Det brakar nog loss snart, som Madski skrev!

Svar på tråden Marsbebis 2016