Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Florida låter ju helt fantastiskt! Önskar vi också kunde åka dit. Vi bor ju på landet, med en massa djur, så semesterresor är inget lätt projekt. Senaste resan var en vecka i Kroatien 2008 Kan egentligen inte åka alla tre (snart fyra) samtidigt, för att nån alltid måste vara hemma o sköta djuren. Det förtar liksom lite av charmen med resor

Har dock några drömresor: Nya Zeeland, landsbygden i USA och att bo i Tyskland så att barnen lär sig språket.

• Reflexen

Så skönt, Carabellis! Får du vara lite ledig under jul också, så det blir en liten paus där med?

Jag ska vara ledig hela dotterns jullov, skönt!

• Reflexen

Vi har inte köpt så mycket, några klädesplagg bara. Har spanat på vagnar och är grymt sugen på en Emmaljunga mondial bara för att den är så snygg tror dock att vi skulle behöva en mindre vagn för när vi ska ta oss nån stans - mondialen är lite väl stor och tung för att lyfta in i bilen.

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-12-02 19:40:58 följande:

Jag tog ledigt 21-23 dec, så det blir över en vecka ledigt i streck och sedan två korta veckor innan jag går ner i tid.

Vad skönt med ledigt lov! Har du fortfarande föräldradagar kvar eller semester?

Jag har både föräldradagar o semester att ta ut, så blir lite blandat.

De där dagarna innan jul var mitt förstahandsval också, så skönt att kunna städa o pynta klart i lugn o ro innan julafton! Visst blir det lättare att gå till jobbet när man vet att det bara är kort tid kvar till nästa break!?
  • Reflexen

Håller med dig Smilla ang att det är så mysigt att vara gravid. Även om jag stönar över att magen börjar bli i vägen och att ljumskarna gör ont, så älskar jag också att vara gravid. Minns att jag saknade magen länge efter dotterns ankomst.

Hittills har jag ju fått må bra, men om det ändras så kanske jag tar tillbaka ovanstående uttalande! ;)

Känner dock stor skillnad i hur jobbigt det är/vad som är jobbigt nu jämfört med för sju år sedan. Det märks att jag är äldre och mer otränad den här gången, kroppen ifrågasätter lite mer än sist

• Reflexen

Undrar också över ev rea på barnvagnar. Skulle vara skönt att fixa den strax efter nyår, så det är klart sen.

• Reflexen

Småler lite tragiskt av igenkänning ang extra uppmärksamhet! Frukost på sängen är nåt som aldrig skulle hända i detta hus (Jag är mest morgonpigg, mannen kräver kaffe innan han funkar öht på mornarna)

Min man är jättebra på att ta extra ansvar i vardagen, men de där små romantiska gesterna som jag skulle smälta som vårsnö för - de är liksom över hans horisont. En liten blomma, ett sms eller en present skulle göra mig så glad, men inget som han spontant gör.

Nu menar jag inte att jag skulle vilja byta honom mot nån Alex Schulman, för allt min man gör i vardagen är så mycket mer värt än frukost på sängen!! Men en liten spontan "jag såg den här och tänkte på dig" skulle vara helt ok nån gång!

Smilla; jag tror också på att försöka berätta/förklara hur du känner och mår just nu för mannen. Öppen kommunikation må vara skitjobbig, men löser väldigt mycket! Kram!

• Reflexen

Hoppas ni mår bättre nu, Aztec o Elenic ! Det är jobbigt när magen lever sitt egna lilla liv. Jag ser inte fram emot den där känslan av att livmodern trycker ihop lungorna så man varken kan äta eller andas.

• Reflexen

Jag var hos bm på 25-veckors kontroll idag. Fick höra hjärtat och blev stucken i finger och arm. Mitt blodsocker var fint, 4,5 tror jag. Så jag slipper göra glukosbelastningen igen!!!! Tack och lov, för det är riktigt vidrigt! De ska ta sockerprov i fingret varje gång istället. Hellre det...!

Har ni börjat fundera på förlossningen? Bm frågade mig och jag var lite som ett frågetecken - den har liksom känts för avlägsen för att jag ska tänka på den ordentligt.

Är det nån som fött både vaginalt och är snittad som kan jämföra förlossningssätten? Jag har ju bara erfarenhet av snitt o känner därför att jag inte kan bedöma om jag är rädd inför vaginal förlossning.

Svar på tråden Marsbebis 2016