Marsbebis 2016
Du kan inte börja äta en först och se hur magen reagerar? För att gå upp till att äta två? :)
Jag blev riktigt hård utav två, åt två ca 1månad men nu är mina värden bra så slipper två st.
Du kan inte börja äta en först och se hur magen reagerar? För att gå upp till att äta två? :)
Jag blev riktigt hård utav två, åt två ca 1månad men nu är mina värden bra så slipper två st.
Nja namnet passar inte in i deras kultur (men min man e ju född här så det e ändå hans ord mot hans familj då det e vårt barn) Men däremot passar namnet lika bra på en flicka som e blond som mörkhårig :)
Jag har döpt min pojke i magen han ska heta Milo:) har en pojke som e snart 9 år han heter Timothy
AAAAAAaaaaaajjjjjjj! Föll i trappan igår när jag bar ner tvätt och slog mig riktigt illa över rygg och bäcken. Är helt blå och svullen över ryggslutet idag. :( Som om man inte hade tillräckligt ont där redan liksom. Tack och lov slog jag inte i magen, så jag behöver inte oroa mig över liten iaf.
Grattis till lyckat UL Smilla80! Så härligt!
Och jobbigt för alla som behöver börja fylla på med järn. Jag ska ju också göra det men har ärligt talat inte pallrat mig till apoteket ännu. Väldigt mycket pga att jag vet hur paj min mage kommer bli av tabletterna. Suck.
Vilka fina namn ni funderar över förresten! Gillar också starka tjejnamn och tycker att Hedda, Nora, Noomi kvalar bra in på den listan. Tyvärr passar de inte ihop med de namn som mina två andra har. Jag har ju ganska "hårda" krav på barnnamnen: Ska INTE vara modenamn, ska inte vara "för svenska" utan funka fint på internationella språk (främst engelska, spanska och franska) och dessutom lite ovanliga. Jag gillar också mjuka namn utan för mycket hårda konsonanter. (Så våra släktnamn Gertrud, Carl-Gustav, Hjalmar, Arnold, Isa, Kristina, Lars, Ingegerd, Allan, Gunnar, Inger, Wilhelm går bort tyvärr..) Så det är lite av en utmaning att hitta (och sedan hålla fingers crossed att inte massa andra börjar gilla namnet, lite som det blev med sonen som fick ett ovanligt namn som sen massor av killar åren efter fick heta. ;) ) Vi får fnula vidare!
Idag ska jag och maken till Yasuragi och njuta ett dygn, ska bli underbart! En överraskning som jag fick i måndags då vi firade 2-årig förlovningsdag. Härligt!
Och stort grattis till er 2-åriga förlovningsdag, Elenic!
Jag har också samma bokstav på mina små troll haha Massimo, Mariella och nu blir det ju en Minelle på detta! Har inte reflekterat så mkt kring det! Men när vi väntade Mariella var Mariella enda namnförslaget på bokstaven M.
Ang bokstäverna tycker jag att det är fint ibland att namnet matchar, men att man undvika piff och puff-känsla. Mariella, Massimo och minelle är ju tre väldigt olika namn som santine skrev, medan Leo, Leon och Leonie är patetiskt en annan variant är ju att ta samma bokstav men olika ljud; Petter och Philip eller Kerstin och Karl. Även rim som Doris och Boris eller lika ändelserna som Annika och Monika kan jag tycker blir för mycket. Gillar inte heller givna kombinationer som Tristan och isolde eller Dante och Beatrice. Men alla tycker olika såklart!
Vi bor precis mellan två sjukhus och får därför välja, även om vi bor på landet och eg hör till det enas område. Kommer välja samma som med dottern, vi trivdes bra där.
Grattis till ett fint RUL Smilla80! Låter som en mysig krabat du har.
Elenic: Jag hoppas verkligen att du mår bättre efter fallet. Yasuragi ett dygn låter fantastiskt skönt! Vi har barnvakt över natten och ska gå ut och äta fint ikväll. :) Lite ljus i novembermörkret behövs verkligen!
Ha det så mysigt ikväll AKF!
Välkommen hit soltimman!