• mammave

Marsbebis 2016

Reflexen: grattis o hoppas du repar dig fort.

Känner igen det där med att vara en levande napp. Jag har varit det två ggr tidigare oxå. Har inte lyckats få mina att ta napp. Men känner mest stress då folk ska lägga sig i: "ska han äta igen?" Avskyr den frågan och mina barn har legat MKT vid bröstet o så gör även min lilla trea nu. Jag fixar det o mina andra barn funkar det för så blir trött på andra som lägger sig i Tyvärr tar jag åt mig av detta. Borde ju inte göra det

• mammave
    Elenic skrev 2016-03-30 20:53:52 följande:

Han är här nu! :) Efter hot om vräkning (skulle ju ringa för tid för igångsättning idag) gick vattnet 07 imorse. Etablerade värkar vid 13 och sonen föddes 15:53. Bad och lustgas som smärtlindring var toppen, men aj fan vad ont det gör - det hade jag ju förträngt... ;) Inte en skråma på mig och jag mår toppen, namnlöse sonen likaså. (Men han SKA heta Ellis, så det så.. ;) ) Kramar!

Grattis!!! Vad bra att det startade själv i sista stund
  • mammave

Madski: hoppas de lyssnar på dig imorgon o att din lilla kmr ut väääääldigt snart. Kram på dig. Man behöver inte ha några känningar, har jag aldrig haft.Så detbehöver inte betyda ngt

• mammave
    Madski skrev 2016-04-05 05:45:31 följande:

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på fl innan vi ska till patienthotellet vid sju.

Tack för allt pepp de senare dagarna, derbydag behövts!!

Grattis!!!
  • mammave

Enmånaders läkarbesök idag. Är lite orolig att han inte får i sig tillräckligt. Den senaste veckan har jag knappt kommit ur soffan (utan överdrift) då han legat vid bröstet konstant och två kvällar har jag tom varit tvungen att ge lite ersättning då han blivit arg o ledsen vid bröstet till slut. Vill så gärna att amning ska funka o kämpar på. Innan har det funkat bra, visst har han ätit ofta, men inte som denna vecka.....

• mammave

Sonen har gått upp som han ska, men är ändå inte alltid nöjd efter amning. Han äter väldigt ofta, ibland väldigt länge oxå. Så ibland kan jag knappt gå på toa Typ efter en amning per dag verkar han behöva ca 50 ml extra just nu. Jag kan inte låta honom skrika pga hunger, så det får vara så om han behöver det. Förhoppningsvis blir det bättre snart. Känns skönt iaf att han ändock gått upp hittills. Fick tid för en extra vägning om två v eftersom det var nyss han börjat vara ledsen efter amningen. Men vi kämpar på.

• mammave
    Frida Li skrev 2016-04-08 11:54:01 följande:

Ibland är de inte ledsna för att de vill ha mer mat, Utan för att du tar bort han från bröstet som oxå är hans trygghet. Har du provat med napp? Barn har ju ett sugbehov som inte bara betyder matbehov

Nappen blir han jättearg på o eftersom han slurpar i sig ca 50 ml ersättning o sen är nöjd tror jag det är hunger
  • mammave
    AKF skrev 2016-04-11 00:19:03 följande:

Nu är hon äntligen här! Flickan med hemligt namn. <3 Åkte in i fredags eftermiddag efter värkarbete hemma från förmiddagen, samma kväll vid 20-tiden var hon ute. Allt gick toppen och vi kunde åka hem redan igår.

Grattis!
  • mammave
    Frida Li skrev 2016-04-10 12:55:33 följande:

Hur reagerar era andra barn nu? I början gick det jätte bra för storssyster men nu börjar hon agera ut. Gör hyss, kissar på sig, pratat bebisspråk, lyssnar inte, gör tvärtom o är på lillasyster mycket, hon ska hålla, klappa o hela tiden pilla på henne o då måste vi ju säga till henne. Just nu är det mycket bråk o vi är trötta allihopa, inte roligt alls. Vi har varit tillsammans mycket allihopa men idag ska pappan ta storasyster ut på en lekplatsrunda själv. Kanske det hon behöver? Vi försöker att ge henne mycket uppmärksamhet o kärleken när lillasyster tex sover. Igår fick hon en toppen present av en vän, en bok/häfte där sidorna är olika platser på ett zoo o sen får man 600 klistermärke med olika djur som man ska placera ut, det har vi pysslat med hela morgonen....o bråkat:P

Ingen skillnad direkt. De är fortfarande supergulliga mot lillebror. Men det är nog viktigt att man ägnar så mkt tid man kan till de större
Svar på tråden Marsbebis 2016