Marsbebis 2016
Det är ju mkt tal om psd och att man inte ska samsova nu. Någon som vet om ett babynest räknas som samsovning och om det finns några studier på det?
Det är ju mkt tal om psd och att man inte ska samsova nu. Någon som vet om ett babynest räknas som samsovning och om det finns några studier på det?
Elenic: tack för info om samsovning. Kunde själv inte förstå hur det s
Min mobil krånglar o postar halva meddelanden Därför ser det lite konstigt ut som jag skrev igår
Sen gick det inte att fortsätta....
Aztec: låter jättebra att allt rullar på nu
V 38+6 idag och funderar en hel del på fl. Framförallt när han tänker sig komma ut Gjorde sista arbetsdagen igår - känns lite overkligt faktiskt. Vad det gäller fl är jag ganska öppen för förslag när jag väl är där. Jag tar gärna den hjälp med smärtlindring man får. Har svårt att se varför man ska ha mer ont än nödvändigt när det finns flera olika bra o utprovade hjälpmedel.
Har på känn att första bebisarna kommer titta ut i veckan! Lågoddsare är Frida Li och LisaMKB, nån annan?
Ligger först på listan, men ingen bebis här än. Blivit "omkörd" redan ju
Vi har ett blöjlarm som vi kommer använda. Jag tycker det är skönt att ha ett. Dock larmar det om det tappar hudkontakt, vilket det gör ibland. Men jag vill ändå ha det. Hade det med sonen och det kändes bra.
Vad det gäller sjal har jag inte fått finess på knytandet (testade med sonen), men sen använde vi bärsesle en del, vilket jag tycker är mkt enklare. Dock tror jag sjal är väldigt bra bara man får snits på knytandet (hade dock inte tålamod till det).
Imorgon är det bf.... Skippar ju gärna att få på måndag dock ;) Har trott att han skulle komma tidigare eftersom sonen kom 6 dar tidigt och jag är mkt störe än med honom. Men det verkar visst inte spela ngn roll.
Tessie: vet inte om mitt grattis blev postat då jag skriver från telefonen mest och den krånglar så. Men grattis till en söt liten tös (om det inte blev postat).
För mig är det också tredje och sista barnet!
Reflexen; beklagar din väns bortgång! Styrkekram!
Tessie; så skönt att den lilla mår bra och att ni fått komma hem! Lycka till den första tiden hemma!
Så, det blev alltså ingen skottdagsbebis här i gruppen?! var allt lite nervös igår, hade tyckt det känts lite märkligt att få barn på skottdagen...
Tack för alla grattis!
Allt är bra med oss. Hann bara vara inne på fl 1,5h sen va han ute. Fick dock sövas o plocka ut moderkakan efteråt. Men det gick fort o allt är lugnt. Blev inget akut, utan den satt helt enkelt fast ordentligt. Men blödde inte massor så det var aldrig akut så.