Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2016-03-01 15:36:01 följande:

Jag är också färdig nu! (3dje)

Men har en fråga till er. Är i v. 37+1. Sportlovslediga barnen vill jättegärna till badhuset Fyrishov imorgon, en timmes bilfärd från oss. Förra förlossningen tog bara ett par timmar, men kom på övertid. Skulle ni våga åka själva med två barn så långt hemifrån? Känner att jag kanske nojjar lite då jag evt har 4+ veckor kvar av graviditet men det känns inte direkt så i kroppen (mycket förvärkar, mensmolvärk, bebis låååångt ner). Vad säger ni?

Det beror nog på hur gamla barnen ör. Jag hade kanske själv inte varit så sugen på att bada när du känner så som du skrev i kroppen
  • Frida Li
    mammave skrev 2016-03-02 10:35:17 följande:
    Jo då, 29/2 kom vår lille son <3
    Haha EN skottbebis!! Grattis!! Gick förlossningen bra?
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-03-03 05:37:04 följande:

Oh no, jag tror att vattnet just gick. Jag låg i sängen och så sa dett poff och så rann det och jag blev helt blöt. Ingen bra timing.maken ich dottern har influensa, shit. Jag har ingen backup. Jaha bara att ringa förlossningen och höra.

Lycka till idag! Tänker på dig!
  • Frida Li

Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?

• Frida Li
    Madski skrev 2016-03-03 11:00:07 följande:
    Ja, vi är nog minst sagt lite bortskämda även om man själv inte alltid inser det.. Trodde att det fanns fler än ett ställe i Skåne, men alltid lär man sig något nytt ;)
    Man får välja vilket sjukhus man vill ha som första val och så ringer man dit, har inte dom plats så hjälper dom en att få plats någon annanstans.. Karolinska är absolut bra, vi har dock valt Danderyd som ligger på helt andra sidan stan från vart vi bor, men vi födde dottern där och var nöjda samt att jag gärna vill ha eget rum och badrum under förlossningen och sen bo på deras BB-hotell vilket man får om allt går enligt plan., *peppar,peppar* tror atg följande är de som finns i Sthlm: SöS, södra BB (ska dock läggas ner närsom och sen flytta till Södertälje), BB Sofia (ska ev. Läggas ner), Karolinska, Danderyd, BB Sthlm (ligger på Danderyd), Karolinska, Huddinge, Södertälje..
    Vi har sjukhus i Malmö, Lund o Helsingborg o vi bor närmast Helsingborg :)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-03 11:12:30 följande:

Ja, massor! På gott och ont... Själv fattar jag faktiskt inte varför hon valde Karolinska, det står typ sist på min lista. Själv hoppas jag bara på att få komma till Danderyd där mina andra två är födda, tycker det är toppen där med patienthotellet. ????

Helsingborg hade oxå patienhotell för några år sedan, hörde att det var toppen. Men det var för dyrt att driva... Nu får man ligga kvar på BB o hbgs BB har inte det bästa ryktet.... Jag låg kvar i fyra dagar med dottern, kommer nog ligga kvar någon dag denna gången för att vila o bli serverad mat :) men kommer be att bli lämnad ifred om allt går bra.
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-03 17:33:36 följande:
    Haha, ja verkligen :) vi får ha på oss något som kännetecknar oss, haha..
    Jag har väl bf nästan sist 24/3, de flesta av er har väl den kommande veckan?
    Haha :)
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-03-03 19:33:58 följande:

Kl10:00 i förmiddags fick vi en liten son. Stor för sin vecka. Alla mår vi bra, men det gick lite fort. Vi kom in 9:30.

Oj vad fort! Stort grattis!!!
  • Frida Li

Jag blir deprimerad när jag läser om alla bebisar som ploppar ut ;) jag har ju aldrig varit gravid så här länge v 36+3 ;p
    Jag vill bara få ett slut på detta nu o har väl grävt ner mig lite för mycket..o jag får nästan panik att jag kan gå över o föda i april i värsta fall!! Behövde komma ut "i världens idag och köpte fika o åkte till mitt jobba flabbade i två timmar i personalrummet. Det behövdes :) bokade även in mormor o morfar som barnvakt imorgon över natten, tänkte jag o mannen kunde ha en myskväll o sova ut. Vi båda sover så otroligt dåligt, jag som höggravid o han nyopererad.
    Hejja hejja oss som snart får våra guldklimpar!!!!

• Frida Li
    Madski skrev 2016-03-04 18:05:17 följande:
    Usch, låter jobbigt! Bra initiativ att åka till jobbet och få skratta lite och ännu bättre initiativ med barnvakt och myskväll!! Hoppas att ni får det toppen. Kämpa på, vi alla närmar oss slutet med stormsteg :)
    Ja nån gång kommer ju bebisarna. Har aldrig hört om någon som varit gravid för evigt, haha
Svar på tråden Marsbebis 2016