Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

NellieMeja skrev 2016-02-24 16:03:33 följande:

Ååååå nervös inför imorgon. Då är det dax för vändingsförsök. Men jag hoppas att min inneboende har vänt sig neråt så att jag slipper försöket. Har iallafall läst på om å föda i säte å jag kommer att köra på det om det går. Men bebisen ska ju ha vänt sig. Så håll tummarna för mig.

Lycka till!
  • Frida Li
    Tessie83 skrev 2016-02-24 16:46:43 följande:

Kl15 igår kom vår älskade Ellen till världen, 47 cm och 2940g :)

Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)

Grattis!!
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-02-24 17:59:39 följande:

Åh, Elenic! Vilka sköna kommentarer du fått!

Här får jag bara höra tvärtomkommentarer. En kvinna på jobbet sa i morse: "Säker på att det bara är en?" Alla blir förvånade över att jag har en månad kvar, för att de tycker jag är så stor!

Och det är jag ju, men lite tråkigt är det att bara få höra "stor" och inte "fin"!

Fast jag tycker nog att jag är ganska fin, helt själviskt!

Hahah samma kommentarer som jag får höra!
  • Frida Li

Jag använder familjeliv genom app, o då kom igen bild upp på tessies bebis. Men jag loggade in via Google istället o då funkade!!:) så söt hon är!!

Hur loggar ni in?

• Frida Li

Vår dotter heter Liah o lillasyster ska heta Moa. Hade det varit en pojke hade jag velat Noah medan maken ville ha en Vidar. I mitt yrke som förskollärare med 90 barn är det verkligen inte lätt att hitta ett namn som inte påminner om något av sina "andra barn" ;)

Vi var inte överens vid första barnet men jag fick min vilja igenom när han fick se henne. Lillasysters namn sa vi båda Ja till direkt efter ultraljudet. Vi har haft lite svårt med mellannamnen. Min första dotter har mitt andranamn, vilket även min mamma har o farmor heter det i tilltalsnamn. Tycker om namn som har en speciellt betydelse (det är inte så vackert :) med Moa skulle det ha en betydelse där med. Älskade min mormor men hennes namn klingade inte bra ihop med Moa. Men mamma kom på, att den dagen Liah är född är mormor o morfars bröllopsdag, o den som har namnsdag den dagen är ett killnamn tillsammans med ett tjejnamn o det ÄR deras namn! Wilhelmina! Så det får det bli!

• Frida Li
    Emzaan skrev 2016-02-25 22:13:39 följande:

Håller med dig Frida Li när man jobbbar med barn så förknippar man ofta namnen med barn man möter. Lite svårt.

Tora står på min lista. Jättefint. Garbär inne på bokstaven T. Gillar även Turid. Pojknamn är lite svårare. Gillar Vidar, men det hade vi tänkt till dottern om hon blev en pojke. Men Sixten är fint. Vi får se när vi träffar den.

Jag känner två små tvilling tjejer , de hett sigun o torun
  • Frida Li
    AnniAy skrev 2016-02-26 00:11:56 följande:
    Hej
    Jo det är tråkigt men vad kan man förvänta sig egentligen när man har varit gravid 3ggr på mindre än 3 år. Blir värre för varje graviditet men jag hoppas verkligen att du slipper känna den här smärtan. Gud vad våra kroppar tar stryk under graviditeter.

Tack så mycket :)
    Kan man inte prata med sin bm om detta? Ibland sätter de väl igång förlossningen om mamman inte mår bra?
  • Frida Li
    sandra84 skrev 2016-02-26 12:51:32 följande:

Oj, vad längesen jag var inne här och läste. Grattis alla ni som fått barn. Och vilken tuff start ni fick Aztec. Hoppas allt går bättre nu!

Jag har bf den 28/3 så är väl i princip sist ut här. Sonen kom 11 dagar efter bf och dottern 4 dagar innan. Får se när denna vill titta ut.

Inatt har jag genomlevt den värsta natten i mitt liv. Åkte på magsjuka för andra gången denna veckan. Men har inte spytt eller det andra på två timmar nu så hoppas det vänder.

Lycka till alla ni som är på gång att föda!!!

Näää jag är sist!!:)
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-02-27 18:11:45 följande:

Exakt fyra veckor kvar idag!

Hoppas tiden går lagom fort! Har en jobbdag kvar nu, känns härligt och väldigt behövligt. Är så trött när jag jobbat och så mycket piggare när jag inte jobbat! Att mocka fem boxar var dock lite överkurs känner jag i ryggen nu

Har ni erfarenhet av bärsjal? Jag har inte provat, men är lite sugen på att testa en. Har läst mig till att trikåsjal är bra att börja med, har ni nåt tips på bra märken?

Jag använde sjal lite grann men var så osäker på knytningen, min mamma hade lånat en genom hennes jobb o knöt den åt mig. Använde sen baby Björn o ring sjal jätte mycket! Hon bodde där!:) denna gång har jag fått en helt ny fin sjal av mamma o har lärt mig knyta. Ska definitivt använda den! Finns ju några sjalar som redan är "knutna" .
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-27 21:19:08 följande:
    Låter intressant med färdigknutna sjalar!

Hur har det gått med din man? Är han så pass återhämtad att du kan slappna av inför förlossningen?
    Nej han är inte direkt återhämtad... Behöver hjälp med mycket o han har ont. Dottern råkade slå upp en dörr på hans hand två dagar efter operationen så han försöker hålla sig undan lite... Han får ju inte använda sin hand alls på en månad o full styrka är kanske tillbaka om tre månader så det ser ut som om vi får vara hemma tillsammans länge. Dottern är ju på förskolan i veckorna så då funkar det bra. Men inatt sov jag sååå dåligt o sen har jag fått underhålla dottern hela dagen. Vi var i stora staden o köpte det sista, en mössa till lillasyster o nattamningsbhar till mig. Sen har vi varit ute o lekt. Jätte ont i fogarna ikväll. O jag har så dåligt samvete över hur tråkiga föräldrar vi är. Det blir mycket innelek o tv. Köpte idag lite roligt ritpyssel o försöker använda mina förskollärarkunskaper inom pyssel så vi håller oss sysselsatta! :p
    Lite orolig över hur situationen är, svårt att vara stark när man bara vill att allt ska vara över o man har själv ont o många tankar. Är nog mer rädd över förlossningen denna gång. O även hur det blir sen när bebis kommer, jag ska försöka ta det lugnt o amma men kommer kanske mest få springa runder o hjälpa till med saker han inte kan göra?
Svar på tråden Marsbebis 2016