Marsbebis 2016
Hallå blivande marsmammor! Har ni gjort något kul i helgen? Själv tog jag mitt löfte om att våga glädjas åt bebisen efter UL på allvar och jag och min make var och köpte första bebiskläderna i helgen. Underbart! Först tyckte han att "det är ju nästan ett halvår kvar" men när vi väl kom hem med grejerna och packade upp det i bebisens lådor så blev han tårögd och sa "oj, nu känns det ju verkligen som att vi kommer ha en liten här..". Precis det som var meningen alltså.
Än viktigare var kanske att vi i fredags kväll fick chansen att prata ordentligt, något som behövts.. Jag har känt mig som att vi ända sen vi fick gravbeskedet har kommit så långt från varandra, och jag har varit jätteirriterad på honom (vilket iofs inte är ovanligt när jag är gravid). Det har varit riktigt jobbigt och jag har stundtals verkligen undrat om den här graviditeten var så himla smart... Några gånger har jag nästan ångrat mig. Men nu efter vårt långa och bra samtal, där han också lyfte sina känslor och rädslor, känns det toppenbra igen! Vi har känts närmre och kärare än på länge i helgen. Åh vad jag behövde det!
Ännu bättre att du kommit när din man. Det är ett dilemma för mig med att man är lite stingslig och emotionell som gravid. Jag blir lite bekräftelsesökande och fånig dessutom. En annan jobbig sak för mig har varit total brist på sexlust, men i går eftermiddag när dottern som bestämde jag mig för att låtsas att jag ville ha sex och innan jag visste ordet av kändes det toppen! Bara en sån sak för ju en närmare sin partner