Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

mammave skrev 2015-10-15 19:40:31 följande:

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Jag är också jättetrött! Är iofs hemifrån ca 11 h per dag, så det bidrar väl. Jobbigt att aldrig kunna se klart ett avsnitt av de tv-serier vi kollar på. vem är misstänkt i Bron liksom?
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2015-10-21 16:01:37 följande:

Drömde om kommande förlossningen i natt! Min man fick hjälpa mig föda på hall golvet medan dottern tittade på! Var inte optimalt! ;) någon annan som börjat tänka på förlossningen något? Jag är nog mer orolig denna gång än med första faktiskt!

Jag är mycket förväntansfull. Älskade nästan varje sekund av min första förlossning! Vad är du orolig för? Hur var det sist?
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2015-10-21 19:47:13 följande:

Jag hade en väldigt bra förlossningen! Tror därför jag är mer orolig, eftersom alla förlossningar är olika ;) och jag kommer därför inte ha en lika bra denna gång. Något måste gå fel känns det som. Kommer det gå fortare (för fort) denna gång? Kommer jag inte klara av smärtan denna gång och behöva eda tex, som jag helst vill slippa ;) akut snitt?? sånna tankar. Inför första förlossningen tog jag det lite som det kom eftersom jag inte visste vad som skulle komma. Nu när man varit med om en är det annorlunda :D troligtvis kommer det gå jättebra, men det får jag se först efter ;)

Jg tänker snarare att eftersom det gick bra första gången kommer det gå bra igen! Är väldigt optimistisk och känner stark tilltro till min kropp när det gäller att föda. Jag vill också föda utan Eda som sist. Då använde jag lustgas. Har läst lite om dyktekniken och hoppas kunna föda med den.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-21 23:02:50 följande:

Min dotter är född m akutsnitt pga sätesbjudning, så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig. Har också hittat dyktekniken, den låter ju jätteintressant. Har köpt Föda utan rädsla, men inte hunnit börja läsa ännu.

Hade de inte upptäckt att hon låg i säte eller skulle du testa att föda vaginalt trots säte?

Jag har hört talas om föda utan rädsla, Susanna heli va? Den verkar bra! Det finns ju ett bra vetenskapligt underlag för att det finns en koppling mellan positiv förväntan och bra förlossningsupplevelse.
  • Carabellis kusp

Jag var på första besöket hos bm idag sedan inskrivning. Det var en konstig upplevelse; trodde aldrig jag skulle komma så långt k graviditeten. Högt blodtryck hade jag, tack för det, stressjobb! Man går tydligen var fjärde vecka nu ett tag. Känns skönt att höra hjärtat slå.

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2015-10-23 17:34:55 följande:

Va härligt hem bm besök och att få höra ett hjärta. jag var på inskrivniing i augusti och ska på nästa besök i början av december! känns väldigt långt. Va olika det verkar vara.

Ja, det var länge! Vilken vecka kommer du att vara i nästa gång? Jag skrev in mig 14 augusti i v 10 och återvände nu i v 21. Går nästa gång i v 25 och då ska blivande storasyster med. Hon är väldigt nyfiken på lillasyster och har stora planer på att hon ska få rosa nappar och en kaninfilt<3
  • Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2015-10-23 17:53:33 följande:

Är i vecka 19 nu så det borde bli vecka 25. Men det känns långt från augusti. Funderar på att ha med den blivande storasystern också,

Så var det i min förra graviditet. Tyckte det var skumt! Dessutom hann mitt hb störtdyka, vilket inte hade hänt om jag kommit in i vecka 21. Kan du inte be om ett extra besök? Jag har tuffat till mig lite nu när det varit så sjukt jobbigt med kub och mkp och allt, man kan ju prova att be om saker i alla fall

Var det komplikationsfritt i din förra graviditet?
  • Carabellis kusp
    Tessie83 skrev 2015-10-23 21:24:56 följande:

Har ikväll varit konstat öm och spänd i magen. Blir orolig. Har någon vart med om liknande? Är i v19 nu.

Jag kände så tidigare, kanske nån vecka sedan. Är det för att vävnaden töjs..?
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-24 15:20:24 följande:

Jag bad att få komma in nu (v 18) för att kolla hb-värdet, men tanten på tidsbokningen vägrade ge mig en tid. Här får man visst vackert vänta till v 25... Hon sa att det inte är någon ide att ta hb nu, för det är först efter v 20 som det brukar dyka. Jag kände lite att en sån enkel sak kunde jag väl få kolla? Det tar ju inte mycket av deras tid.

Det var strävt! Men kanske du kan få kolla på vårdcentralen istället? Man kanske inte kan komma för enbart provtagning till mvc. Det kan löna sig att vara kaxig och "kräva" saker även om man stämplas som lite jobbig, hehe.

Jag har legat till sängs pga sammandragningar idag. Hade 125/90 igår på mvc, så det känns klokt att dra ner på tempot lite.
  • Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-10-24 23:19:50 följande:

Vi har också funderat på att ta med blivande storasyster på något av besöken framöver. Frågade ni bara barnmorskan om det var ok eller hur gjorde ni?

Jag satt och tänkte högt var hon skulle vara när jag skulle dit och då sa hon att hon kunde komma med. gillar min bm!
Svar på tråden Marsbebis 2016