Marsbebis 2016
Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu
Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu
Drömde om kommande förlossningen i natt! Min man fick hjälpa mig föda på hall golvet medan dottern tittade på! Var inte optimalt! ;) någon annan som börjat tänka på förlossningen något? Jag är nog mer orolig denna gång än med första faktiskt!
Jag hade en väldigt bra förlossningen! Tror därför jag är mer orolig, eftersom alla förlossningar är olika ;) och jag kommer därför inte ha en lika bra denna gång. Något måste gå fel känns det som. Kommer det gå fortare (för fort) denna gång? Kommer jag inte klara av smärtan denna gång och behöva eda tex, som jag helst vill slippa ;) akut snitt?? sånna tankar. Inför första förlossningen tog jag det lite som det kom eftersom jag inte visste vad som skulle komma. Nu när man varit med om en är det annorlunda :D troligtvis kommer det gå jättebra, men det får jag se först efter ;)
Min dotter är född m akutsnitt pga sätesbjudning, så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig. Har också hittat dyktekniken, den låter ju jätteintressant. Har köpt Föda utan rädsla, men inte hunnit börja läsa ännu.
Jag var på första besöket hos bm idag sedan inskrivning. Det var en konstig upplevelse; trodde aldrig jag skulle komma så långt k graviditeten. Högt blodtryck hade jag, tack för det, stressjobb! Man går tydligen var fjärde vecka nu ett tag. Känns skönt att höra hjärtat slå.
Va härligt hem bm besök och att få höra ett hjärta. jag var på inskrivniing i augusti och ska på nästa besök i början av december! känns väldigt långt. Va olika det verkar vara.
Är i vecka 19 nu så det borde bli vecka 25. Men det känns långt från augusti. Funderar på att ha med den blivande storasystern också,
Har ikväll varit konstat öm och spänd i magen. Blir orolig. Har någon vart med om liknande? Är i v19 nu.
Jag bad att få komma in nu (v 18) för att kolla hb-värdet, men tanten på tidsbokningen vägrade ge mig en tid. Här får man visst vackert vänta till v 25... Hon sa att det inte är någon ide att ta hb nu, för det är först efter v 20 som det brukar dyka. Jag kände lite att en sån enkel sak kunde jag väl få kolla? Det tar ju inte mycket av deras tid.
Vi har också funderat på att ta med blivande storasyster på något av besöken framöver. Frågade ni bara barnmorskan om det var ok eller hur gjorde ni?