Vi talade ju lite tidigare i forumet om det här med att berätta. Vi har dragit ut lite på att berätta, mycket på grund av att jag mentalt inte landat i det och fattat det ens själv - så det skulle kännas som att jag satt och hittade på och drog ett skämt, typ. Nu börjar det så sakteliga sjunka in (har t.o.m. vågat köpa ett litet plagg nu för att göra det lite mer konkret och verkligt, SÅ kul ) och vi började känna oss redo att berätta - nu var det dags, så här sent har vi aldrig "kommit ut" tidigare! Så i helgen berättade vi för barnen först, i lördags kväll, och sedan våra föräldrar på söndagen - iiiihh så spännande det var, kändes så nervöst! För barnen läste vi en barnbok om en mamma o pappa som väntar barn o vad som händer under en graviditet, och sedan berättade vi vår lilla hemlis. De blev SÅ överraskade och glada! Kändes så härligt att se deras miner, visste inte alls hur/om de skulle reagera. De pussade på magen och pratade med bebisen, min yngsta sa "jag älskar dig bebis". En jättefin stund blev det. Min lille son vill ha en lillebror o min store en lillasyster, så en av dem kommer bli nöjd...
Bjöd sedan våra föräldrar på tårta o kanelbullar på Kanelbullens dag på söndagen, och berättade att vi har en bulle i ugnen! Har som en liten kul grej tryckt upp två T-shirtar som mina killar hade på sig när de kom, där det på framsidan står "Storebror" på min äldstas och "Lillebror" på min yngstas - och på baksidan på min yngstas står det "...och storebror!" Så var kul o se när våra föräldrar upptäckte det efter att de tagit av sig munkjackorna de hade över i början, när de hajade och hur de reagerade... vilket faktiskt var väldigt positivt, alla blev förvånade men så glada! (fast min pappa blev nog lite orolig samtidigt, även om han fick glädjetårar) Ååååhh, och jag som varit så nervös, puh nu är det gjort! Kollegor och chef får vänta ett tag till innan jag släpper bomben, tills efter vi avslöjat nyheten för syskon, övrig familj och vänner!
Ha en trevlig måndag allihop! <3