Marsbebis 2016
Oj, att du lyckats klämma ut dem, haha! hoppas det inte blir en riktigt så gigantisk bebis som din man var då! Jag är också av den storleken men har fått små barn med, båda har vägt knappt 3 kg!
Oj, att du lyckats klämma ut dem, haha! hoppas det inte blir en riktigt så gigantisk bebis som din man var då! Jag är också av den storleken men har fått små barn med, båda har vägt knappt 3 kg!
Oj, nu blandade jag visst ihop datumen det lite! Efter en titt i kalendern ser jag att mitt nästa besök på MVC är i december, RUL är 4 november!! (V. 20+nånting). Bra att ni gjorde mig uppmärksam på detta! :)
Kan tänka mig vilka kommentarer ni kommer att få den här gången.
Exakt som du säger, man vill ha ett barn, inte ett kön!! Gaaahh. Vissa förstår inte. Har ett par kompisar, som inte har barn, som håller på med det där. Det eviga tjatet om alla söta flickkläder som dom vill köpa!! De får väl skaffa egna barn eller en docka som de kan klä
Hilda:
Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!
Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra
Jag känner heller knappt symtom så är också orolig...
Det är så roligt att diskutera namn! :) Jag tycker det är lite lättare med pojknamn än flicknamn. Gillar Alfons, Alfred, Arvid, Eston, Elmer, Vilgot, Algot, ja, lite äldre typ av namn alltså. Finns många fina flicknamn också, där gillar jag både äldre o modernare namn, som Astrid, Alma, Elsa, Linnea, Irmelin, Indra, Malva, Minea - men just att bestämma sig för ETT som man gillar mest, svårt!! :)
Gillar också de lite äldre namnen:
Som Axel, Herman, Egil, Arvid och Alfred. Mina favoriter är Isak och Simon. På flicksidan: Sigrid, Astrid, Signe, Maj, Vega. Favoriterna är Tyra och Naemy.
Det finns väldigt många fina namn att hitta i namntrådarna här på familjeliv!
Sen tycker jag rent ljudmässigt att Adolf är vackert, men det namnet är ju för evigt förstört av en liten mustaschförsedd gubbe med vrickade idéer!
Är i v17 på torsdag och känner heller inget mer än ömma bröst. Så är oxå lite orolig... 2 barnet, har en dotter innan som heter Tilde. För oss spelar det ingen roll vilket kön (gjorde mkp så kunde få veta kön) men hade varit mysigt med 1 tjej till.. Hihi! Men har någon förslag på lite kill, tjejnamn ? :)
Sigrid är makens favorit, men jag har så svårt för Sigge som smeknamn och det är väl standard?
Jag gillar namn på L lovis, Lovisa, Lily , Lennon, men Elis tycker jag är fint med men det vägrar mannen ????
AKF, jag är en av dem som har ul idag också! Hoppar dock över kub, så det blir bara vanligt dateringsul för min del. Lycka till på ditt kub! :)
Lycka till ni andra som också har kub idag!
Eldora, Eldor var ju ett coolt namn! :) låter lite som ett namn taget ut en äventyrsfilm, typ Isidor, I like! :) Tycker många namn ur tex sagan om ringen är lite mystiska o coola...