Inlägg från: NellieMeja |Visa alla inlägg
  • NellieMeja

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-03-11 07:43:29 följande:

Jag hänger med till galgen! Är väl inte så mycket till tröst men du är iaf inte ensam - här har också magsjukan gjort entré. Min yngsta kräktes utanför bilen i morse. Men eller hur, inte NUUU!! Och just till idag hade jag köpt hem en massa ingredienser och tinat upp massor av kött, kyckling, fisk och färs för jag planerat göra storkok på 5 olika grytor och frysa in för att slippa tänka på matlagning den första bebistiden. Vad gör jag nu med all denna mat?! Snacka om dålig tajming!!! Hoppas ni kryar på er fort och att bebis väntar lite med att titta ut. En styrkekram är nog på sin plats, så jag skickar en till dig! :)

Vad jobbigt för er som sover så dåligt, lider med er! Förstår att ni vill att bebis ska komma ut NU! Det hjälper inte med sådant där gravidstöd/kudde?

Reflexen; jag hade ringt MVC om flytningarna bara för att skippa oroa sig, du får säkert ett lugnande besked! Vad skönt att din lilla vänt sig och fixerat sig, underbart ju! Snart är det dags....

Tack i allt elände å för dig med. Hatar magsjuka i vanliga fall å nu är det ännu mera skit.. Vi gick å la oss nio igår å det var ju tur. Har fått sova kanske 3 timmar . Ville ju innan denna natt att bebisen skulle komma ut nu. Eftersom jag oxå har så himla ont av foglossningen å åderbråck i snippa. Men nu får den allt vänta. Gick in i v40 idag. Å inatt kommer man väl vara super nervös att minsta dottern ska börja.
  • NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 02:57:16 följande:

Hälsning från Danderyds sjukhus; flicka född om kvällen 12 mars.

Grattis till eran goding å dotter
  • NellieMeja

Vet inte om jag vågar skriva detta. Men det har gått väldigt bra med magsjukan hon kräktes sista gången kl 6 på morgonen där på fredagen å jag fick i henne både frukost lunch å middag å hon har varit pigg. Så peppar peppar. Å ingen annan har känt något. Så jag hoppas det håller i sig så. I går hade vi storstäder här hemma å det fick jag verkligen lida för sen på kvällen å även nu kan inte röra mig så ont. Så idag blir det soffan å jag. Det där med bristningar bryr jag mig inte så mycket om det är som det är. Men innan graviditeten så gick jag ner mer än 20 kg. Men har gått upp dom nu å det har jag lite ångest för. Men ska ta tag i detta igen. Har jag lyckats en gång så det gå en gång till.

• NellieMeja

Denna bebis är så efterlängtad av mig sambo å barnen vi väntar å väntar. Tycker det är jättemysigt å känna den röra sig i magen. Men glädjen för bebisen tas lite bort av denna j-vla smärta att man längtar efter förlossningen för att slippa smärtan å då får jag dåligt samvete för det. Gah blir knäpp. Förlåt gnället. Längtar ju efter bebisen med å vill träffa den nu

• NellieMeja
    mialinden skrev 2016-03-13 20:32:28 följande:

Känner precis lika! Nästan så jag längtar mer efter att inte vara gravid = ha så jävla ont hela tiden än efter bebisen. Samvetet är inte på topp men efter 4 månader av konstant smärta så får man kanske känna så?

Precis så är det. Min kropp över raskar mig hela tiden. Tror inte man kan få mer ont men jo då det kan man visst. I dag har jag knappt kunnat lyfta upp mitt ben i soffan.
  • NellieMeja

Har varit hos Bm idag. Å bebben är fixerad. Yes. Så komsi komsi nu lille bebben vi vill träffa dig nu.

• NellieMeja

Här föds inga barn heller. En dag efter Bf men inga känningar att något är på G heller. Har varit shoppat.

• NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-03-19 15:45:01 följande:

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

Grattis till eran dotter. Å vilken snabb förlossning. Hoppas på samma.
  • NellieMeja

Här har jag varit vaken sen halv tre. Tror det bli bebis i dag. Det har börjat som dom andra 2 gångerna idag Men mina förlossningar tar lång tid så det blir nog inte bebis förrän ikväll. Första tog över 24 timmar å slutade i akut kejsarsnitt andra gick lite snabbare tog ca 12- 13 timmar. Spännande är det 4 dagar över har jag gått enligt Rul men enligt mina egna räkningar kommer den på dagen om den tittar ut i dag.

Svar på tråden Marsbebis 2016