Inlägg från: NellieMeja |Visa alla inlägg
  • NellieMeja

Marsbebis 2016

mammave skrev 2016-03-02 19:35:17 följande:

Tack för alla grattis!

Allt är bra med oss. Hann bara vara inne på fl 1,5h sen va han ute. Fick dock sövas o plocka ut moderkakan efteråt. Men det gick fort o allt är lugnt. Blev inget akut, utan den satt helt enkelt fast ordentligt. Men blödde inte massor så det var aldrig akut så.

Grattis till er son. Å man längtar ännu mera nu efter att träffa sin egna bebis
  • NellieMeja

Grattis till er alla som har fått sina godingar. Själv gick jag in i v39 idag. Å nu har jag packat väskan bara hygien artiklar kvar å snask å mat till sambon så nu kan bebis komma.

• NellieMeja
    Emzaan skrev 2016-03-05 09:49:25 följande:

Här är vår lilla Bulle, inget namn ännu. Jag sitter nu och väntar på att syskonen och maken ska hämta oss och vi ska åka hem.

Vilken sötnos Grattis
  • NellieMeja
    CatEyes skrev 2016-03-05 11:10:40 följande:

Hej alla!

Snittet gick bra. Våran flicka vägde 4,8 kg och var 51 cm. Stor tjej som vi alla trodde. Vi kämpar med amningen och hon koppmatas. I morgon får vi åka hem :)

Vad skönt att det gick bra. Å Grattis till eran tjej
  • NellieMeja

Jag har inte sen över månad tillbaka tagit några järntabletter. Å Bm har inte sakt något så mina värden är väl ok då. Men min mage funkar som bäst nu när jag är gravid nr 2 varje dag ( ursäkta info). Men som icke gravid kan det gå fyra dagar i mellan. Å jag får lätt förstoppning. Trodde inte man kunde få ondare i fogarna men nu är det riktigt illa har så jäkla ont. Kan inte göra något blä blä. Är less trött orkeslös å allmänt grinig . Så gnällt igen

• NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-03-08 09:25:49 följande:

Det låter besvärligt! Har du testat huskurer mot förstoppning? Särskilt linfrön har ju en smörjande effekt eftersom de bildar gel i tarmen.

Jag har försökt med det mästa. Skit är det. Innan jag fick barn kunde jag krypa runt på alla dyra av smärta på grund av förstoppning. Men försöker hålla igång magen med knäckebröd kiwi å dricka mycket vatten
  • NellieMeja

I går kväll var det inte lätt å somna pga av foglossningen å sen hade bebisen gymnastik å sparka mig mycket upp mot revbenen inte lätt å somna då. Busunge

• NellieMeja
    Elenic skrev 2016-03-10 09:27:44 följande:

Hade samma problem, låg vaken till 01. Att lägga sig på värmekudde hjälpte till sist för att kunna somna... Är SÅ trött på att sova dåligt nu!

Är oxå så fruktansvärt trött på att sova dåligt. Har gjort det i några månader. Å man skulle ju verkligen behöva få sova och vara lite utvilad innan bebis kommer. Man behöver ju ha sina krafter då . Och man får ju en uppdelad sömn då oxå. Men det jag tänker på är att jag inte kommer å ha så svår foglossning å problem med smärta.
  • NellieMeja

Gjorde oxå kub och Rul. Kub sa 21/3 och rul sa 17/3. Men enligt mina egna beräkningar å eftersom bebisen är planerad så vet jag när jag hade ägglossning så är bf den 21 mars. Och när jag har pratat med min Bm så är hon på min linje. Så jag tror på en påskbebis. Men den får gärna komma tidigare

• NellieMeja

Jaha nu hänger jag mig snart. Sov ganska bra I några timmar inatt. Men då kom äldsta dottern in med jätteont i magen. Hon har problem med magen så jag trodde det var det som spökade följde med på toan så att hon kunde göra nr 2 och få Alvedon. Hon gick å la sig igen å jag satt kvar i rummet efter ett tag så resor hon sig upp å spyr. Magsjuka in The house. Inte bra läge detta. Så nu får bebisen stanna kvar mins en vecka så vi rider ut denna storm. Å jag hoppas håller tummarna att vi andra i familjen slipper detta. Har spritat å haft mig. Sa jag att jag hänger mig snart

Svar på tråden Marsbebis 2016