AKF skrev 2015-10-08 22:12:28 följande:
Grattis till bra RUL-undersökningar alla ni som varit iväg!
Jag har inte varit lika restriktiv med att berätta. Är i v17 och senaste dagarna så vet flera på jobbet och bland vänner. Läser hur många av er väntar till efter RUL, men det syns redan på magen, jag haltar runt av foglossningen och mitt RUL är sent, samma dag som jag går in i v 21 - så det är svårt att vänta tills dess. Jag har ju redan gjort två VUL och så KUB, med goda 'resultat'. Kanske dumt att ha berättat så tidigt, men det har känts rätt för oss på ngt sätt. Går ngt fel nu så är det ju ändå bra att omgivningen vet kanske.
Hur tänker ni med vaccination mot influensan? Har ni fått råd att ta det eller hur resonerar ni?
Jag förstår att man berättar tidigare, absolut! Om du skulle råka ut för något dåligt så här sent kan det ju inte döljas så att säga och med bra vul och kub är det ju mycket goda framtidsutsikter. Jag hade tänkt berätta efter kub om det inte varit så dåligt. Nu känner jag att jag är redo att berätta.
Rådet angående vaccinet är att gravida ska vaccinera sig. Jag gjorde det sist och jag gör det regelbundet varje år trots att jag inte är gravid. Så ja, här blir det vaccination. Det är ett tryggt och mycket väldokumenterat vaccin, så jag är inte orolig.