• ElsaLeja

Osäker på vem som egentligen är pappan

Hej!

Som rubriken lyder så är jag orsaker på vem som är pappan till barnet jag väntar.

Jag har haft sex med två olika killar, vi kan kalla dom kille 1 och 2 .

Jag hade sex med kille1 den 7 juni och vid det tillfället hade min mens precis slutat, och jag hade sex med kille2 den 13de och 14 juni. Enligt nästan alla ägglossnings och befruktnings kalendrar så står det att jag blev befruktad den 15 juni, vilket borde betyda att pappan skulle vara kille2, tror ni detta stämmer? Jag blir bara helt förvirrad desto mer jag läser om befruktning och allt vad det är, snälla hjälp mig någon.

jag är nu i vecka 8 (7+0)

• Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan
  • Nummer3sommaren2012

Enda rätta är att berätta för bägge och sedan ta faderskaps prov när bebisen är född..

• ElsaLeja

Jo jag vet att det är det enda rätta. Men det känns inte alls roligt att dom två ska gå och vänta i flera månader på att dom kanske är pappan :/

• Nummer3sommaren2012
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 20:48:22 följande:

Jo jag vet att det är det enda rätta. Men det känns inte alls roligt att dom två ska gå och vänta i flera månader på att dom kanske är pappan :/

Det finns det valet el att du väljer att göra en abort....
  • Nummer3sommaren2012
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 21:05:05 följande:

Nej en abort är inget val.

Då får du ju berätta för de....Tänk dig själv,att ha det på ditt samvete i 10 månader...Du kommer att må dåligt av det....Så bättre att berätta.De kommer att bli arga,besvikna men du har sen ryggen fri....När bebis sen är född får ni ta faderskaps prov...Och därefter ta det så som det kommer..Lycka till du 
  • ElsaLeja

Ah kille1 vet nu om det, men han säger bara det är mitt. det är mitt, även om jag säger att det är mest troligt att det är kille2 som är pappan,

• apburen

Ts, du borde behållit trosorna på.

• Klexane
    Nutnut skrev 2015-07-18 13:05:09 följande:

Det låter som att det är nr 2 som är pappan men ska du vara helt säker så är det kanske bäst att göra faderskapstest när barnet har fötts. Eller kan man göra det redan i magen?

Man kan göra det redan när barnet ligger i magen med det är svårare, farligare och inget man rekommenderas. Görs i undantagsfall.
  • Klexane
    annasv1980 skrev 2015-07-18 19:44:49 följande:

Hör med din barnmorska. I vissa fall när mamman är Rh-negativ behöver barnet blodtransfusion redan i magen via navelsträngen så nån metod finns det men den kostar säkert i och med att det här är privata problem.

Nej, barnet behöver inte blodtransfusion numera. Mamman får en spruta föra att inte utveckla antikroppar. Förr så bytte man ibland blodet på barnet redan i magen, men det är ovanligt
  • annasv1980
    Klexane skrev 2015-07-19 01:04:09 följande:

Nej, barnet behöver inte blodtransfusion numera. Mamman får en spruta föra att inte utveckla antikroppar. Förr så bytte man ibland blodet på barnet redan i magen, men det är ovanligt

Jag läste det på 1177 för att min svägerska är Rh-negativ. Har inga egna kunskaper. Det står där att man bör övervaka mammans blod för att se att det inte har börjat ske någon immunisering som kan leda till blodbrist hos barnet. Men jättebra att det är ovanligt :)
  • Klexane
    annasv1980 skrev 2015-07-19 05:51:01 följande:

Jag läste det på 1177 för att min svägerska är Rh-negativ. Har inga egna kunskaper. Det står där att man bör övervaka mammans blod för att se att det inte har börjat ske någon immunisering som kan leda till blodbrist hos barnet. Men jättebra att det är ovanligt :)

Man får numera en spruta i v 28 för att förhindra att mamman bildar antikroppar mot barnet. Och sedan får man ibland en spruta efter förlossningen för att de inte ska ske med ev flera barn. Är skälv Rh negativ och har lyckats få två barn med två olika män som varit rh positiva. Så fick sprutor nu vid senaste graviditeten. Vid första graviditeten blev det blodbyte redan i magen, var i Frankrike jag bodde då.
  • Agentkia

Du kan aldrig säkert veta utan att göra ett test. Mer troligt är det tvåan. Men du kan inte säkert veta exakt dag när du blev befruktad och du kan inte veta hur länge spermierna från kille nr 1 överlevde heller. Så du kan inte säkert veta utan ett test även om det är rimligare med kille nr 2. Men man säger också att spermier kan överleva väldigt länge och det är bara en vecka mellan dom olika killarna.

Berätta för båda precis som det är. Du har satt dig i sitsen och får stå ditt kast. Dom har också satt sig där som haft sex utan skydd.

• The past is now
    Agentkia skrev 2015-07-19 07:22:45 följande:

Du kan aldrig säkert veta utan att göra ett test. Mer troligt är det tvåan. Men du kan inte säkert veta exakt dag när du blev befruktad och du kan inte veta hur länge spermierna från kille nr 1 överlevde heller. Så du kan inte säkert veta utan ett test även om det är rimligare med kille nr 2. Men man säger också att spermier kan överleva väldigt länge och det är bara en vecka mellan dom olika killarna.

Berätta för båda precis som det är. Du har satt dig i sitsen och får stå ditt kast. Dom har också satt sig där som haft sex utan skydd.

Håller med här!
  • Nomanisanisland
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 12:54:23 följande:

Hej!

Som rubriken lyder så är jag orsaker på vem som är pappan till barnet jag väntar.

Jag har haft sex med två olika killar, vi kan kalla dom kille 1 och 2 .

Jag hade sex med kille1 den 7 juni och vid det tillfället hade min mens precis slutat, och jag hade sex med kille2 den 13de och 14 juni. Enligt nästan alla ägglossnings och befruktnings kalendrar så står det att jag blev befruktad den 15 juni, vilket borde betyda att pappan skulle vara kille2, tror ni detta stämmer? Jag blir bara helt förvirrad desto mer jag läser om befruktning och allt vad det är, snälla hjälp mig någon.

jag är nu i vecka 8 (7+0)

Det enda rimliga är att snarast möjligt informera eventuella kandidater och testa när så är lägligt och lämpligt. De har samma rätt att få förbereda sig på ett eventuellt föräldraskap.
  • nevermind
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 15:02:50 följande:

Det är väl klart att jag har hört talas om preventivmedel... Men vissa kanske har stora problem med preventivmedel har du hört talas om det ??

Problem med gummiallergi..? Finns latexkondomer.
  • no cry

Hej! Ta hand om barnet själv då jag gissar att ingen vill bli förälder på inga grunder eller så där , låter inte bra. Vem som är pappan kan ju kvitta då liksom eftersom det finns ingen pappa, varför röra upp det. Låter inte helt sunt.  Lycka till 

• no cry
    no cry skrev 2015-07-19 23:36:50 följande:

Hej! Ta hand om barnet själv då jag gissar att ingen vill bli förälder på inga grunder eller så där , låter inte bra. Vem som är pappan kan ju kvitta då liksom eftersom det finns ingen pappa, varför röra upp det. Låter inte helt sunt.  Lycka till 

Kanske tom är kille fyra och fem med, hädanefter bör man fråga hur många ungar en kille egentligen har ... nej låter inte bra alls.... 
  • Ego Lovers
    nevermind skrev 2015-07-19 22:02:58 följande:
    Problem med gummiallergi..? Finns latexkondomer.
    Majoriteten av kondomerna är ju gjorda i latex. Därav latexallergiker får problem med kondomer. Kondomer i silikon är svindyra
  • Ego Lovers

TS det är omöjligt att veta vem som är far till ditt barn. För det behövs det ett faderskapstest och det görs efter födseln för gör man det under graviditeten ökar risken för missfall eftersom man behöver göra hål på fostersäcken med en nål och det kan i vissa fall leda till missfall om hålet inte växer igen.

Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan