Inlägg från: Nummer3sommaren2012 |Visa alla inlägg
  • Nummer3sommaren2012

Osäker på vem som egentligen är pappan

Om man får en spruta efter förlossningen så är man RH negativ.Jag är det också.Numera hade de dock ändrat det då de testar en redan i början av graviditeten och kan då få veta bebisens blodgrupp omgående.Är bebis positiv så får man numera i v 28 den sprutan man fick efter förlossningenVet att det är så då bebisen jag väntar är positiv och jag skall nu i v 28 få sprutan.
  • Nummer3sommaren2012
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 20:34:16 följande:

Okej det visste jag inte, det sa min barnmorska inget om när jag var där sist, får fråga henne om det nät jag ska dit nästa gång. Men är det i v28 man får reda på barnets blodgrupp eller redan nu?

Jag är nu i v 25.,Fick veta att bebis vart  positiv i v 20 ...Nu bor jag nere i skåne.De har kanske olika rutiner på olika sjukhus..Men här får jag sprutan redan i v 28,så har det inte varit tidigare

Här står lite info om det: 

www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/

• Nummer3sommaren2012

Enda rätta är att berätta för bägge och sedan ta faderskaps prov när bebisen är född..

• Nummer3sommaren2012
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 20:48:22 följande:

Jo jag vet att det är det enda rätta. Men det känns inte alls roligt att dom två ska gå och vänta i flera månader på att dom kanske är pappan :/

Det finns det valet el att du väljer att göra en abort....
  • Nummer3sommaren2012
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 21:05:05 följande:

Nej en abort är inget val.

Då får du ju berätta för de....Tänk dig själv,att ha det på ditt samvete i 10 månader...Du kommer att må dåligt av det....Så bättre att berätta.De kommer att bli arga,besvikna men du har sen ryggen fri....När bebis sen är född får ni ta faderskaps prov...Och därefter ta det så som det kommer..Lycka till du 
Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan