• ElsaLeja

Osäker på vem som egentligen är pappan

Hej!

Som rubriken lyder så är jag orsaker på vem som är pappan till barnet jag väntar.

Jag har haft sex med två olika killar, vi kan kalla dom kille 1 och 2 .

Jag hade sex med kille1 den 7 juni och vid det tillfället hade min mens precis slutat, och jag hade sex med kille2 den 13de och 14 juni. Enligt nästan alla ägglossnings och befruktnings kalendrar så står det att jag blev befruktad den 15 juni, vilket borde betyda att pappan skulle vara kille2, tror ni detta stämmer? Jag blir bara helt förvirrad desto mer jag läser om befruktning och allt vad det är, snälla hjälp mig någon.

jag är nu i vecka 8 (7+0)

• Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan
  • Nutnut

Det låter som att det är nr 2 som är pappan men ska du vara helt säker så är det kanske bäst att göra faderskapstest när barnet har fötts. Eller kan man göra det redan i magen?

• ElsaLeja

Ah man kan göra ett fostervattensprov men det ökar risken för missfall, och det vill jah inte göra, jag vill heller inte vänta tills barnet är fött innan jag berättar det, alltså skulle kille2 veta att jag har legat med någon annan så skulle det ta hus i helvete hehe, men det känns lite otroligt att det skulle vara kille1 som är pappan, det är ändå 8 dagar innan ägglossning och befruktning, sen jag har legat mer med kille2 om det nu skulle ha någon som helst betydelse vet jag inte men ah,

• ElsaLeja

Senaste mensens första dag var 31maj 2015 och jag har en regelbunden mens

• Jessi01

Läste nu att du är 7+0. Då blir mensens första dag den 30 juni.

Hur lång är din mensturationscykel? Om din cykel är ca 28 dagar så måste det (ja 99% sannolikt) vara kille nr 2. 

• Jessi01

Du har haft sex exakt på ägglossningsdagen med kille nr 2. Stor chans att du väntar en pojke. :)

Om det är någon av kille nr 1:s spermier som har överlevt väldigt länge, och du har tillfälligt varit i en kortare mens-cykel än normalt, då är det mer sannolikt att du väntar en flicka.

• Nutnut

Är du tillsammans med kille nr 2?

Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan