• Jessi01

Osäker på vem som egentligen är pappan

Vilket datum var mensens första dag?

• Jessi01

Läste nu att du är 7+0. Då blir mensens första dag den 30 juni.

Hur lång är din mensturationscykel? Om din cykel är ca 28 dagar så måste det (ja 99% sannolikt) vara kille nr 2. 

• Jessi01

Du har haft sex exakt på ägglossningsdagen med kille nr 2. Stor chans att du väntar en pojke. :)

Om det är någon av kille nr 1:s spermier som har överlevt väldigt länge, och du har tillfälligt varit i en kortare mens-cykel än normalt, då är det mer sannolikt att du väntar en flicka.

• Jessi01

Kände du dig extra tänd och sexsugen den 13:e? i så fall så hade du säkert din ägglossning då.

Eller kände du dig mer sugen på sex dagarna precis innan, den 11e och 12e?

• Jessi01
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 13:29:34 följande:

Hihi känns faktiskt som att jag väntar en pojke :) har en dotter sen ett tidigare förhållande:)

Nej jag är inte tillsammans med kille2 vi har precis gjort slut för tredje gången,

Men ah det känns mer troligt att det är kille2 som är pappan faktiskt

Ok, sex med sitt ex, det har man när man är extra tänd.  Flört Jag gissar att du hade ägglossning den 13:e. 
  • Jessi01
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 13:37:07 följande:

Jag var väldigt tänd nöt kag var med kille2, vi hade sex ungefär 4 gången den natten bara,

Kille1 är ett ex till mig, vi var tillsammans i 6 år och gjorde slut i början på detta år, då blev jag tillsammans med kille2 men vi har gjort slut som sagt,

Ok, där har du svaret. :)
  • Jessi01
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 13:47:15 följande:

Kille2 alltså ?

Ja. Naturen (Gud, eller nåt), har sett till att en kvinna ska vara tänd vid ägglossning.

Eller var du väldigt sexsugen dagarna innan, alltså den 11e och 12e? Du hade inte sex då, men kände du av ett starkt sug efter sex?

Brukar du inte kunna känna när du har ägglossning?
  • Jessi01
    ElsaLeja skrev 2015-07-18 14:19:55 följande:

Jo men jag kände ett väldigt stort ut efter sex dom dagarna innan :)

Nja jag brukar känna lite när jag har ägglossning, ungefär som en svag mensvärk, men tänkte inte på det vid detta tillfälle haha :)

Ok. Det är fortfarande mer sannolikt att det är kille nr 2.

Men visst, om du var extra sexsugen kring den 11e och 12e (dvs ägglossning) så ja, det kan vara även kille nr 1 i så fall. Då har någon av hans spermier överlevt 4-5 dagar och befruktat ägget.

• Jessi01
    Maria 434 skrev 2015-07-18 15:10:22 följande:
    Då kanske man ska tänka sig för lite och även använda kondom.
    Kondom, är det inte lite väl modernt?
  • Jessi01
    Maria 434 skrev 2015-07-18 16:24:58 följande:

Jag antar att du inte är speciellt gammal men förhoppningvis i framtiden så skaffar du barn med en man som faktiskt vill bilda familj med dig istälket för att ha sex med diverse ex utan skydd och beröva ditt barn chansen till familjeliv.

Vad menar du? Kärnfamilj? Vigsel i kyrkan?
  • Jessi01
    Maria 434 skrev 2015-07-18 15:10:22 följande:
    Då kanske man ska tänka sig för lite och även använda kondom.
    Hur vore det om du håller dig till TS frågeställning? Här står inget om att TS ångrar själva graviditeten. Var läser du in det?
Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan