Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

En dag kvar till BF!

Färdknäppen tror jag är det sista som fungerar för mig, trots att jag har massa förvärkar annars får jag absolut INGET sånt av sex, inte ens liiiiite molvärk haha :) Hur reagerar era kroppar på sex nu?

Tänkte ändå testa att köra varje dag tills det är dags, och sen sa någon att en rejäl räksmörgås på BF alltid sätter igång förlossningen - vad tror ni?;) Om det vore så enkelt! <3 Det finns så många roliga tips!!:D

• CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-03-17 09:30:50 följande:

Grattis touch of red:)

Roligt att ni är fler som virkar! Jag virkar mest kakor och nu kaniner också. Så roligt att greja med något som liksom inte kräver så mycket av kroppen.

6 dagar kvar till bf idag...känner inte av något annorlunda. Jag har haft så mycket obehagliga tankar så som att det är för bra för att vara sant att vi ska få ännu ett friskt barn. Är orolig över GBS och allt annat som kan påverka bebis. Men har börjat släppa detta, så skönt! Nu vill jag bara träffa vår bebis. Och få veta att han mår bra.

Inatt vaknade dottern och var så ledsen, växtvärk i benen. Längesen sist men alltid lika jobbigt när hon får det. Men i natt gick det bra ändå. Däremot var hon trött imorse så jag bestämde att hon allt får vara hemma idag. Ganska skönt att kunna göra så ibland med:)

Ha en fin dag allihopa

Angående friska barn - har haft många liknande tankar! För man ÄR ju lyckligt lottad om båda/alla ens barn är fullt friska!! Men oftast går det väl bra! Man är bara så medveten om allt som kan hända..

Med första hade jag inga såna tankar, tänkte mest på graviditeten och förlossningen, den här gången tänker jag mer på barnet och hoppas allt kommer vara bra.. <3
  • CissiJissi

Jag kanske har fel angående färdknäppen - men ni andra, ni får ont direkt eller? Idag, dagen efter, har jag hela tiden jobbig "mensvärk".. Dagen före bf..

• CissiJissi

Har det börjat?

Jag har liksom inte värkar, alltså inte att hela livmodern gör ont, men sammandragningar mensvärk och sååååånt tryck neråt - HUR vet jag egentligen? Gjorde inte ont förra gången på det här sättet förrän 6cm, men jag har ju inga värkar nu..

Hjälp mig med tips någon!!!

• CissiJissi
    Migas skrev 2016-03-17 19:20:35 följande:

En uppdatering:

Lördagen den 5 mars fick vi en dotter (i vecka 38+3) som var 51cm lång och vägde 3450g.  

Åh grattis!!!!!:D
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-03-17 21:17:38 följande:

Jag har tryck neråt och sammandragningar varje dag, men inte sådär jätteont. Har inte heller haft någon förlossning som startat med värkar så vet inte hur de ska kännas. Med barn två så hade jag mensvärk de första 6 cm, och sedan kom krystvärkarna. Har du försökt promenera och sett om de ökar?

Men oj vad förvirrande att bara ha mensvärk de första 6cm!! Kära någon hur ska man veta... Ligger med konstant mensvärk nu, hoppas på förlossning snart..

När jag står upp så gör tyngdkraften samt bebisens iver så att trycket nerät blir värre och värre.. Lite tråkigt att lägga sig för man vill liksom gunga och hjälpa till:p men egentligen kan jag ju inte göra mer än att vänta på kroppen!
  • CissiJissi

Nystjärna och Pauliina - vad sjukt tråkigt för er båda!!!! Hoppas vi alla får föda snart!!!

• CissiJissi
    Saltig skrev 2016-03-18 15:03:43 följande:

Den här eviga väntan, tyngden och alla krämpor verkar ta musten ur oss alla.

Nu är min dotter sjuk igen i feber och jag känner mig hängig. Varför nu?

Vet att de flesta höggravida vill bara få ut bebisen. Hoppas min bebis kommer nästa vecka. Vill gå fulla 38 veckor åtminstone som blir på tisdag. Sen ska bebin ut!

Kämpa på alla ni som tappat orken, lusten. Bebisen kommer ut för eller senare.

Mina andra två kom båda i vecka 39+4. Så nästan fulla 40 veckor.

Ni dom har barn sen innan, när kom era barn?

42+2 :/
  • CissiJissi

Nu är jag ju förbi bf.. Så nu vaknar jag varje morgon med mensvärk och tänker KOM igen kroppen! Yes, sätt igång!! Hoppas liksom det ska sätta igång snarare än jag tror (har trott skärtorsdag och långfredag).

MEN.. Samtidigt finns det mycket att göra hemma så jo.. Praktiskt att bli klar med det först!:p

• CissiJissi
    Nystjärna skrev 2016-03-19 09:20:20 följande:

Jo det verkar ju som att det tydligen är det. Skall ringa min bm på MVC på måndag och säga vad de sa. Och se om hon kan hjälpa mig eller hur vi kan gå vidare. Om hon kan ringa till sjukhuset och prata med dem och ev boka tid redan nu för ställningstagande.

Det är så orättvist att det ska vara ett sånt lidande och jag tycker så synd om dig!! Nu måste allt gå bra och tiden gå fort! Är din man hemma med dig och vabbar? Alltså tar hand om barnen eftersom du behöver vila och så?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)