Inlägg från: Syoss |Visa alla inlägg
  • Syoss

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

sandra84 skrev 2015-11-07 21:53:53 följande:

Hoppar gärna in här. Bf 28 mars så det kan likväl bli en mars som april bebis. Två barn sedan tidigare. 2 och 4 år gamla är de när bebis kommer.

Hej! Jag har också bf då någon gång (jag och rul är inte ense hehe) och kommer ha en nybliven 4 åring och en som fyller 2 ca en vecka efter att bebisen kommit
  • Syoss

Välkomna alla nya! väldigt roligt att fler hittar hittar hit och att vi är ett sånt stort och härligt gäng! Superbra också att det är sån variation på vilket barn i nummerordningen man väntar

• Syoss
    Nystjärna skrev 2015-11-10 15:39:01 följande:

Hej allihopa :)

Satt och funderade lite här hemma. Hur många av oss här inne var det som har eller skall ta reda på könet på bebis? :) Och ni som fått besked om vilket kön det är,vilket kön är det? Var lite nyfiken bara på om de verkar som de blir mest töser eller pojkar här i våran tråd. :) Och sen se när alla bebisar är födda hur det verkligen blev. Tycker bara det vore kul och se hur det blir. Om april blir en "pojkmånad" eller "tösmånad" för våran grupp här inne :) Kanske bara jag som tycker sånt är roligt :p hihi

Vi har ju valt att inte ta reda på kön,utan vill ha de som en överraskning när bebis kommer och ha den spänningen kvar :) För spelar ingen roll för oss. Så länge bebis mår bra och är frisk. :) Jag tror dock sen igår efter RUL på en pojk,när jag ser ul bilden och jämför med dotterns ul bild. Dock trodde jag ju dottern var en tös först,men efter RUL var jag tvärsäker på en pojk,men sen fick vi ju en tös så. Hihi :) Men gissar ändå på en pojk denna gånger :)

Sen har ni funderat på namn eller "bestämt" namn? Vore också roligt att se,om många tänker samma namn eller att man får lite namn idéer. :) Vore kul om ni ville dela med er :)

Kram på er :)

Vi tog reda på könet en pojke! Så det blir triss i pojkar här hemma <3 vi tog reda på könet med de andra två, så det blev så denna gången också För oss spelar det heller ingen roll, bara bebisen är frisk. Många anser att ta reda på könet är samma som att öppna julklapparna innan julafton, men det håller jag inte med om. Det blir ju ändå en sorts spänning och en belöning när bebisen kommer. Jag har fått många kommentarer av kompisar och bekanta som tycker jag gör fel och tycker att man ska vänta osv, att det blir förstört. Enligt mig så kan ju folk hålla tyst om dom bara har såna kommentarer att komma med. Dom behöver ju inte skuldbelägga en för att man vill veta i förväg vad för filur det ligger i magen.

Absolut inget menat till dig nu, Nystjärna! jag ville bara skriva av lite frustration hehe.

Namn har vi kvar Milo/Mio från förra graviditeten. Sen kom sambon med Isak som förslag häromdagen. Men inget bestämt ännu och vi är öppna för fler förslag
  • Syoss
    Nystjärna skrev 2015-11-11 09:04:22 följande:

Superfin mage :) Här är det ingen som säger något om min mage :( Ingen som verkar se att jag är gravid eller så är det osäkra på om jag är det eller gått upp så det inte vågar säga något om magen. Jag vet inte tycker det är så tydligt och att magen syns men kanske bara är jag. Fick alltid höra hur liten jag var med dottern och om jag VERKLIGEN var gravid och om jag var SÄKER på att de var en bebis där inne. Hallå?! Klart jag vet och detta var efter RUL och jag kunde visa bilder men ändå dessa frågor. Var väldigt jobbigt att höra och gjorde mig väldigt ledsen. Framförallt eftersom jag var så orolig efter min 2 missfall. Så hoppades på att magen skulle komma snabbare och större så jag slapp höra sånt denna gången. Och visst magen kom snabbare och lite större men verkar inte göra någon skillnad alls... :( Är nog bara löjlig som blir ledsen och så över det. Men när man är gravid så vill man ju att andra skall se det,iallafall är jag sån. Jag är så stolt över att vara gravid och magen. Så kämpigt när ingen märker och man blir ifrågasatt och få hör att ja men det är ju så tidigt än. Standard kommentaren jag får höra...

Det är ingen som säger nått om min mage heller och den är rätt rund. Eller jo. I fredags så frågade den mest nyfikna kassörska på ICA, efter att ha sneglat på magen, om vi skulle ha en till :-P och då hade vi ju ändå kassan mellan oss som skymde sikten lite. Haha! Men annars är det ingen som nämner nått. Men det gör mig inte så mycket. JAG vet ju att det är en liten därinne.
  • Syoss
    snowybaby skrev 2015-11-10 20:23:16 följande:

Är de nån här inne som bär på extra kilo som jag? Isåfall undrar jag om ni varit gravida innan om de tog längre tid innan de syntes att ni va gravida samt om sparkarna kom senare än för en normalviktig. :) har ca 20 kg övervikt.

Jag har också övervikt. Med första barnet var inskrivningsvikten 76, med andra 83 och med trean nu 82. Är 168 cm lång. Eller kort :-P Men för mig har det inte spelat nån roll, har känt både inuti och utanpå tidigt med alla. Har nog känt tidigast med trean nu. Från v12 var jag säker på att det var bebisen jag kände och utanpå kände jag från v16. Gravidmagen dröjde lite med första men runt v22 syntes det att jag var gravid. Magen med andra och tredje kom tidigare men så är det ju oftast.

Oroa dig inte <3 Det är ju väldigt individuellt det där med både sparkar och när magen syns. Det dröjer inte ska du se!
  • Syoss

Vi kanske kan samla alla gratis-boxar och sånt i ett inlägg? Så finns det lättillgänglig för alla så man kan fylla på allt eftersom.

• Syoss
    CissiJissi skrev 2015-11-12 20:10:59 följande:

Jaha, man har sammandragningar från mitten av graviditeten läste jag nu, hade helt glömt det!!!:)

Haha ja det är väldigt lätt man glömmer en graviditet egentligen, alla krämpor och sånt :-P Sammandragningar är nog det jag har mest koll på dock. Tredje graviditeten nu och har haft sammandragningar sen v10. Har haft sammandragningar väldigt tidigt med de andra två också. Var in och ut på kontroller med de andra men har sluppit det hittills denna gång
  • Syoss

Jag går emot strömmen och säger att jag har mer än fattat att jag har en bebis i magen :-P jag har inte exakt koll på vilken vecka + dag det är jämt, men det hade jag inte med barn nr 2 heller. Har inte liksom tid att hålla samma koll som med första. Är i v21 men har inte kunnat njuta så mycket som jag skulle vilja. Det jäkla illamåendet vägrar ju släppa taget, så det ligger som en stor sten på mig ständigt. Det har blivit bättre sen jag började känna och se bebisens sparkar och andra rörelser, och framförallt att äldsta sonen på snart 4 år har känt bebisen. Så hoppas att illamåendet ska släppa greppet snart, så jag kan få lite mer positiva känslor innan bebisen kommer. Har inte mått så bra psykiskt när illamåendet håller i sig och gör mig till en annan person. Så har blivit lite orolig för förlossningsdepression faktiskt :-/

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-11-16 10:06:20 följande:

Vi har tänkt mycket på det där med ledighet och föräldradagar men har inte stenkoll på hur vi ska göra helt.

Jag kommer dock att ta största delen då jag gärna vill amma som förra gången, sen ska vi även försöka att lägga in föräldradagar på min man så att vi kan vara hemma tillsammans med(för visst är det bara att jag inte tar ut just dem dagarna då?) och efter första året börjar jag antagligen jobba igen, men att mannen är hemma några månader istället:)

Sen kommer jag ansöka om havandeskapsersättning fr.o.m. 1feb-förlossning. Jag har ett jobb där man går och står hela dagarna, stora tunga varuleveranser och där man sitter ner Max 20-30 minuter på hela dagen, det i kombination med min foglossning och ledsjukdom gör att jag inte kommer "härda ut" som jag försökt göra innan. Utan inse att man faktiskt får ta hand om sig själv också. :)

Hur ska ni andra lägga upp det hela?

Kapar lite och säger att under bebisens första år finns ju 30 (tror jag) dubbeldagar att ta ut, om man vill men det är ju inget måste, man kan ju vara hemma båda två annars också, utan att röra fp-dagarna.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)