Inlägg från: Syoss |Visa alla inlägg
  • Syoss

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Dalja skrev 2015-10-01 21:34:41 följande:

Hej tjejer :) var på första ultraljud idag så bebisen och hjärtat slå fint allt såg bra ut <3 men har haft jätte jätte ljusa rosa eller bruna flytningar i några dagar nu dem är jätte ljusa men man kan se att dem är rosa eller bruna om man kollar på pappret :( är i vecka 9 bör jag vara orolig tro ?

Nej det tycker jag inte att du ska vara dels så såg du hjärtat idag på den lille, och dels så låter det mer som att det är typ blodkärl eller Slemhinnan som blött lite när det bara är lite ljust rosa/brunt. Brunt innebär ju dessutom att det är gammalt. Så jag tycker du ska försöka ta det lugnt och njuta av att det tickar på därinne blir det värre och övergår till färskt klarrött blod och mängden ökar så borde du söka läkare för det. Men just nu kan du ta det lugnt
  • Syoss
    Dalja skrev 2015-10-02 23:15:11 följande:

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Jag fick utskrivet i v6, är i v15 nu och måste fortfarande ta ibland. De första två veckorna åt jag en burk i veckan (30 tabletter i en burk), den tredje burken räckte lite längre, kanske 1,5 vecka och nu är jag på sista burken som receptet var på. Den ska jag försöka dryga ut så mycket som möjligt. Jag åt tabletterna när jag väntade barn nr 2 också men upplevde att dom hjälpte mycket bättre då. Då kunde jag jobba samtidigt som jag åt dom, det har jag inte kunnat denna gång

Det är inte farligt för bebisen, så ät dom med gott samvete! Skönt för dig att dom hjälper såpass
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-03 13:21:06 följande:

Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!

Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,

Ja! Den där äckliga smaken har jag haft sen jag började må illa. Liksom som en sötsur smak för mig, hela tiden. Jag överkonsumerar halstabletter. Dels för att dämpa illamåendet lite och sen för den äckliga smaken. När jag mår som mest illa kan jag inte ens själva min egen saliv pga det. Hoppas verkligen det går över inom kort. Minns inte att jag hade så här med de andra två.
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-03 20:51:47 följande:

Tack för alla svar! Är verkligen inte ensam om hemska smaken märker jag;) Jag pimplar bubbelvatten och tuggar mjuka tuggtabletret från Apoteket med mintsmak:) och så tuggummi , men får panik och kväljningar så fort smaken på tuggummit avtar.

Har ni känt några rörelser än? Jag är i v 15 nu och har fått för mig att jag känt lite fladder , typ som en fisk som sprätter till. Men är osäker på om det är bebis eller bara tarmar.

Älskar både bubbelvatten och tuggummi men klarar inte av något av det när jag mår så illa blä.

Jag har känt bebisen i en vecka ungefär, är också i v15 väntar tredje barnet men har börjat känna runt den här tiden med de andra två också. Igår kom riktiga "hårda" buffen när jag hade lagt mig för kvällen och halvlåg på magen. Det tyckte den inte om :-P
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-05 18:59:29 följande:

Här vänder måendet snabbt. I eftermiddag blev jag helt golvad och hade sån tur att dottern satt med mig i soffan och pärlade varvat med lek med dockor Medans jag nästan sov. Precis när min man kom innanför dörren var det daga för kaskadspyor för min del. Rena turen att jag hann in till toaletten.

Känner att det är svårt att skilja på graviditeten och magsjuka om jag ska vara ärlig. Men det är säkert graviditeten som spökar även idag.

Usch så jobbigt :-/ Men vid magsjuka så brukar det ju vara andra symptom också, som feber, magkramper och ofta diarré. Hoppas du är piggare imorron!
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-07 13:46:18 följande:

Hej på er, nu ha vi sett vårt lilla hjärta i magen. Helt fantastiskt! Allt såg bra ut och blev framflyttad så är nu i v 15+5 (16)

Nu kan jag andas ut, och vi ska på ytterligare ett ultraljud om tre veckor:)

Åh, så skönt! skönt också att veta hur långt gången du är.

Såg kommentaren du skrev till Nystjärna. Jag gjorde kub med mina andra två barn, då är man ju i v13, och redan då ser man ju allt väldigt tydligt. Jag gjorde kub 2011 och 2013, så här i Värmland har det nog inte hänt så mycket med tekniken sen dess :-P
  • Syoss
    snowybaby skrev 2015-10-08 19:27:29 följande:

Åh en värmländska :) bor själv i värmland :)

Åh, trevligt! Får man fråga vart i Värmland du håller till? själv bor man i Grums. Liten håla :-P
  • Syoss
    snowybaby skrev 2015-10-09 08:16:27 följande:

Karlstad här :) vilken vecka va du i? Jag är i 13 (12+6)

Va roligt! Jag är i 16, 15+1. Är det första för dig?
  • Syoss
    aztec skrev 2015-10-09 10:09:33 följande:

Halloween bild.

Går in i v 20 idag, ultraljudet gick utan problem! storasyster får dock inte som hon ville, utan det blir en pojke! :) mannen extra glad!

Jag kan inte bestämma mig om det är en häftig eller läskig bild! :-P Skönt att det gick bra iaf. Roligt med en pojke också! Vi ska också ta reda på könet. Det gjorde vi med de två andra också. Får se om vi utökar med en tredje pojk, vilket jag tror :-P sambons släkt kan bara göra killar. En tjej på 18 år har fötts, och dessförinnan är det sambons två fastrar som är dryga 60 år nu. Och då är det en stor släkt. Sambon har 3 bröder och 9 brorsbarn där det alltså bara är 1 flicka i skaran :-P
  • Syoss
    snowybaby skrev 2015-10-09 10:36:16 följande:

Åh va kul. Snart rul då? Jag går in i vecka 14 imorgon. Ja första bebisen :) för dig?

2,5 vecka till rul. Ska bli spännande! tredje barnet för mig, har två pojkar innan på snart 4 år och 1,5 år
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)