BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Vad packar ni? Någon som vill dela med sig av sin lista? Är osäker på om jag har kommit ihåg allt! :)
Vad packar ni? Någon som vill dela med sig av sin lista? Är osäker på om jag har kommit ihåg allt! :)
15 dagar kvar! Inte packat väskan, svårt att tro att det kan komma igång snart :)
Idag har jag hämtat ut både hallonbladste och maggördel till efter förlossningen. Aldrig provat gördel efter men tänkte att de aldrig kan skada, med tanke på hur ont min rygg gör nu. All stöd kan vara bra stöd!
Någon som är beräknad snart i mars? :)
Oohja jag dricker den inte för att sätta igång något, med första barnet var jag två dagar in i vecka 43 och fick sättas igång så den är inte till för det ;D Men förlossningen gick otroligt bra och allt läkte fort, jag dricker den för livmoderns välmående så att säga.. Även om det kanske skulle vara enbart placebo känns det bra att bidra med något :D
Har druckit det under mina andra graviditeter men har gått över bf +11/bf+6. Däremot har de hjälpt mot avslaget som va borta efter knappt en vecka. Nu köpte jag "clipper" märket i färdiga påsar men har tidigare köpt på lösvikt.
Hej på er alla!!! :D Tänk vad förlossningen närmar sig nu!! Känner såååå med alla som lider och vill bara att det ska gå fort och bra nu för alla!!!<3<3<3
Jag kom på att jag skulle tycka det vore sååå kul och taggande inför förlossningen att läsa era svar på två frågor, 1) vad är minsta favoritsaker med förlossning (om det är första förlossningen så kan man svara vad man ser minst fram emot) och 2) vad är sen bästa biten!
1) jag gillar allra minst alla vaginala undersökningar faktiskt, skulle gärna vara utan om det fick ;)
2) men alltså när den där lilla varma slemmiga bebisen glider ur en och hoppar upp till famnen, DEN känslan, aaaaah:D så magiskt!!!!
Kan inte ni andra svara på detta också, så intressant att läsa om :D <3
Vad kul med lite frågor
1) har 2 saker som jag ser minst framemot.
?Den långvariga smärtan tills bebin är ute (kommer inte ta bedövning då jag har dålig erfarenhet av epiduralen och lustgasen under min första förlossning. Hade ingen bedövning alls när jag födde mitt andra barn). Kommer nog testa akupunktur.
? oron att bajsa på mig. Hände under första förlossningen.
2) den underbara lättnaden, glädjen, lyckan, kärleken och den smärtfria känslan när barnet är ute och ligger på mitt bröst.
Flera som sover dåligt? Själv somnar jag runt kl 3-4 och vaknar varannan timme. Går upp vid 10.... Svårt att hitta bra sovställningen och vaknar varje gång jag ska byta ställning.
29 dagar kvar
10 dagar kvar till BF 18 mars! Magen sjönk enormt mycket vecka 36/37, huvudet är fixerad - energin och andningen kom tillbaka direkt, enorm skillnad!
Tror pojken kommer ut till påsk, typ en vecka efter BF! Har namnsdag 28:e och 29:e mars, roligt nog, det visste vi inte när vi planerade :D
Jag har tre olika sortens "förvärkar", men undrar egentligen, vad är det ni alla klassar som förvärkar?:)
Jag kallar det andra saker och tänker att förvärkar är något annat som kommer först när allt är igång på riktigt..
Kan,ni som orkar, beskriva era upplevelser av just vad en sån värk känns?:)
För mig är en ond sammandragning när magen är stenhård och det gör ont runt och emot (mer dov värk, inte så påtaglig) värken är för mig mer svidande smärt ner mot livmodertappen/fiffin och tryck. Har inte haft så många förvärkar, känt av två gånger. Onda sammandragningar har jag nån/några varje dag.
Har förstått att alla upplever lite olika, men om man har fött barn så kommer man ju ibland ihåg vilken smärta som kändes i vilka skeden
Dr sa idag att förvärkar gör ont medan sd ska inte göra ont dvs magen blir bara hård. Men jag vet inte.... Har båda hela dagarna/nätterna. Ibland vet jag inte om det är en sd utan smärta och bebin trycker mot ligamentet eller om det foglossningssmärta samtidigt under en sd eller om det är förvärkar.
Förvärkar gör ont men hur ont är individuellt. Så när det gör riktigt ont och magen blir hård så är det en förvärk enligt mig.