Nystjärna skrev 2015-11-11 18:38:37 följande:
Skönt att man inte är ensam om att känna såhär. Tänkte att de kanske bara var jag som överreagerade. Exakt så känner jag med!! Ja den kommentaren var hemsk och jag grät mycket över den,framförallt innan RUL men även efter. Eftersom jag hade haft 2 missfall i rad innan jag blev gravid med dottern så var jag ett nervvrak och så sjukligt orolig som min bm på MVC sa. Sa de till mig efteråt att visst man kan vara orolig som gravid men inte så som jag var. Väldigt onödig kommentar eftersom folk visst att jag hade haft missfall och hur orolig jag var. Jadu,en del människor tänker inte eller så är de kortslutning i hjärnan tillfälligt hos dem. Ne aldrig sagt något sådan. Skulle aldrig falla mig in. Tycker att folk som är gravid är otroligt fina,tycker alls magar är fina. :) så hur för mig är de obegripligt hur man kan säga så. En gravid person är ju ofta känslig och ofta känner man ju inte till bakgrunds historien om de varit en jobbig tid innan man blev gravid eller så. Så man skall vara försiktig med sina kommentarer anser jag.
Förra graviditeten var jag så trött på att jämföras med alla andra gravida hela tiden. Den dummaste kommentaren stör mig fortfarande, det var på jobbet, en yngre tjej sa till mig flera gånger lite försiktigt, "ehm, men, Linda, hon är större än dig..." - eh ja? Försöker du tala om för mig att jag inte egentligen är gravid eller vad? Linda är tre veckor före mig, 15cm kortare än mig OCH - alla är faktiskt olika, även gravida, vem skulle ana det liksom, att Linda som är kort och längre gången, skulle kunna ha en större mage än mig?!;) hon hade tajta kläder
Medan jag körde på stora påskläder för att slippa kommentarer, men kommentarerna kom ändå, och indikerade väl att jag såg tjock ut och inte gravid:p
Och sen hahaha, sen när jag äntligen var höggravid och snart skulle föda, när ingen längre jämförde mig med andra, då kom "men magen har inte SJUNKIT ännu ser jag....?" Lite bekymrad... Alltså va? Jag ska föda om en månad, inte imorgon, men du bara känner att NÅGOT negativt att påpeka måste det finnas liksom?:p folk alltså, foooolk:p